SKORO 70 ODSTO KANDIDATA NE BI KONKURISALO ZA POSAO KOD ISTOG POSLODAVCA Izostanak povratne informacije odbija potencijalne zaposlene
BiznisBolji posaoPoslovanjePreduzetnikSrbijaVesti
18.12.2020 13:15 Autor: Julijana Vincan
Uprkos uticaju pandemije na tržište rada i umanjen broj poslovnih mogućnosti u odnosu na prošlu godinu, kandidati koji su u potrazi za poslom, dali su svoj sud putem sajta Poslovi Infostud o načinu na koji su poslodavci organizovali proces selekcije i regrutacije u svojim kompanijama.
U okviru Infostudovog istraživanja „Oceni put do posla“, ove godine svoj sud dalo je 14.766 kandidata o 17.591 konkursu i 5.811 pojedinačnih poslodavaca.
„Ove godine beležimo pad broja ocenjenih prijava, što se može pripisati kriznoj godini pod uticajem pandemije, time da su poslodavci bili u drugim problemima i možda nisu toliko uspeli da se posvete sve većem broju kandidata koji su konkurisali“, ističe se u istraživanju dostavljenom našem portalu.
Više od 10 godina Infostud radi ovo istraživanje i tokom celog tog perioda problem leži, kako kažu, u davanju povratne informacije kod srpskih poslodavaca, ali, kako zapravo primećuju, sve je stvar edukacije.
„Mi to radimo, tu smo da edukujemo poslodavce šta i na koji način mogu da urade. Jer, dodatno, na sve to, mi smo napravili sistem gde svaki poslodavac može u tri klika da pošalje automatsku poruku odbijenice, a to kandidatima zaista mnogo znači. U prvu ruku, znaju makar da je konkurs završen i da nisu prošli, ako ništa drugo“, objašnjava za Biznis.rs PR Menadžer Infostuda, Miloš Turinski.
Dodaje da sa druge strane, postoje poslodavci koji su edukovani po tom pitanju, ili su u pitanju firme koje su inostrane ili one koje su donele tu, kako kaže, zapadnjačku kulturu, pa odgovaraju u svim krugovima selekcije.
„To je posebno važno za kandidate koji su ušli u neke uže krugove, da dobiju odjašnjenje zašto je eventualno odabran neko drugi ili, ako su odabrali njega, zbog čega je to slučaj. Svi poslodavci moraju da budu svesni da taj izostanak povratne informacije utiče na brend i na percepciju koju će kandidati imati o datom poslodavcu“, konstatuje Turinski.
Kako se navodi u istraživanju, kao i prethodnih godina ovom prilikom je ocenama od jedan do pet bodovan način na koji je kompanija zakazala intervju, kvalitet dobijenih informacija o radnom mestu, brzina završetka procesa selekcije, kao i obaveštavanje o ishodu konkursa.
„Iako je procenat izostanka povratne informacije godinama unazad bio u padu, gde je prošle godine iznosio 76 odsto, ove godine je ponovo skočio na 84 procenta, čime smo se vratili na period iz 2015. i 2016. godine. Izostanak povratne informacije je ujedno i stavka koja je dobila najnižu prosečnu ocenu, odnosno, 1,6“, konstatovali su statističari portala za zapošljavanje.
Dodaju da izostanak povratne informacije, po kandidatima, u velikoj meri utiče na sam imidž kompanije. Tako je 68 odsto anketiranih izjavilo da se ne bi ponovo prijavilo na oglas poslodavca, a više od 72 odsto kandidata ne bi preporučilo bliskim osobama da konkurišu na oglase tog poslodavca.
„Način na koji je kompanija zakazala test ili intervju dobio je najvišu prosečnu ocenu četiri, a prate ga procesi kao što su dobijene informacije o radnom mestu za koje su kandidati konkurisali (opis posla, dužnosti, radni uslovi…) i brzina završetka procesa selekcije su ocenjene najvišim ocenama 3,7, odnosno 3,6“, pokazuju rezultati istraživanja.