Spaja se poslednji deo Pelješkog mosta
28.7.2021 08:47 Autor: Marija Jovanović
Podizanjem poslednjeg, 165. segmenta čelične rasponske konstrukcije Pelješki most večeras će biti potpuno spojen od Komarne do Brijeste što označava dugo očekivano povezivanje teritorija Republike Hrvatske.
„Pelješki most je najvažniji i najveći infrastrukturni projekat koji trenutno radimo u Hrvatskoj, a ono što nas posebno raduje je da se svakim danom sve više bližimo njegovoj realizaciji. Njime naša zemlja konačno spaja svoje teritorije i danas slobodno možemo reći kako je vlada ostvarila dugo željeni san od kojeg su mnogi željeli odustati“, kazao je za Hinu ministar mora, saobraćaja i infrastrukture Oleg Butković.
Prema njegovim rečima, značaj Pelješkog mosta ne ogleda se samo u simboličkom smislu, već i građevinskom, budući da će se svrstati među najveće građevine tog tipa izgrađene u Evropi tokom ovog veka.
„Sam most je izrazito kompleksan građevinski zahvat, ali ne zaostaju ni preostali delovi projekta, odnosno pristupni putevi kroz poluostrvo Pelješac i obilaznica Stona. Reč je o deonici dugoj više od 30 kilometara koja podrazumeva potpuno novu trasu na kojoj traju radovi na dva vijadukta, tri mosta i četiri tunela, od kojih je tunel Debeli brijeg peti najduži tunel u Hrvatskoj. Na gradilištu su do sada probijena tri od četiri tunela, a tempo radova je zadovoljavajući te očekujemo kako će pristupni putevi u celosti biti gotovi u leto sledeće godine čime ćemo dovršiti dugo očekivani projekt putnog povezivanja krajnjeg juga naše zemlje“, rekao je Butković, prenosi Jutarnji list.
San o povezivanju Hrvatske traje vekovima. U februaru 2017. godine Vlada Hrvatske usvojila je odluku o finansiranju projekta Putna povezanost s južnom Dalmacijom, koja je vezana za izgradnju Pelješkog mosta, projektnu dokumentaciju i sufinanciranje sredstvima Evropske unije. Ta je odluka bila preduslov za realizaciju ključnog projekta koji je uključivao nekoliko faza, od kojih je najvažnija izgradnja Pelješkog mosta.
Ukupna vrednost projekta procenjena je na 420 miliona evra, od čega je predviđeno sufinasiranje EU 330 miliona evra ili 78,5 odsto, a ukjlučuje izgradnju mosta, pristupnih saobraćajnica i obilaznice Stona.