Srbija se zadužuje 130 miliona dolara za modernizaciju železnice
26.10.2024 14:42 Autor: Redakcija Biznis.rs 12
Narodna skupština Srbije potvrdila je sporazum o zajmu za drugu fazu projekta modernizacije železničkog sektora. Sporazum o zajmu, potpisan između Srbije i Međunarodne banke za obnovu i razvoj (IBRD) 23. avgusta i 2. septembra 2024. godine, predviđa zaduženje do 65 miliona dolara, uz dodatnih 65 miliona dolara koje je obezbedila Francuska agencija za razvoj (AFD).
Druga faza projekta je usmerena na održavanje i unapređenje železničke infrastrukture kroz nabavku teške mašinerije, modernizaciju postrojenja i razvoj IT strategija za železničke kompanije Srbije. Osim toga, projektne aktivnosti će se fokusirati na jačanje sektorskih kapaciteta i promociju održivosti kroz razvoj ekološki prihvatljivijih opcija prevoza, prenosi eKapija.
Zajam je strukturiran s grejs periodom od tri godine i otplatom do 2035. godine.
Projekat je usklađen sa operativnim smernicama IBRD-a i okvirnim sporazumom sa AFD-om iz 2018. godine, uz rok za završetak postavljen za 30. jun 2029.
Druga faza se oslanja na postignuća prve faze, koja je započela 2021. godine sa fokusom na poboljšanje efikasnosti i sigurnosti železničke mreže, a sa ciljem da se dalje unapredi transportna održivost Srbije.
SHALIMAR
26.10.2024 #1 AuthorOvo zaduzenje je opravdano,ulaze se u zeleznicu koja je posle prestara..
ZVONČICA
27.10.2024 #2 AuthorU puteve i zeleznice uvek treba ulagati
HANA
27.10.2024 #3 Author„Srbija se zadužuje“ već nije dobar početak…
Prezaduženi smo na svim poljima…kamate…
Teško će se to vraćati..
REA
27.10.2024 #4 AuthorZasto se zaduzuje kada imamo i na pretek? A da… priroiteti su tu
BLIZANAC
27.10.2024 #5 AuthorMi samo možemo da se zadužujemo, bilo šta da radimo
SANJA
27.10.2024 #6 AuthorModernizacija je vazna.
SUNCICA
27.10.2024 #7 AuthorStalno modernizujemo, mi smo jedna od poslednjih u evropi koja i dalje gradi puteve i pruge
VALERIJA
27.10.2024 #8 AuthorKad vidim ove cifre za javni dug, prva pomisao je da je u pitanju dezinformacija, mada, nažalost, tako je…
JEKSICA25
27.10.2024 #9 AuthorOdlicno
ELLA
28.10.2024 #10 AuthorZaduzuju se nemilice. Gradjane niko ne pita
SUNCE
28.10.2024 #11 AuthorSpremaju zeleznicu za Rio Tinto ali NECETE KOPATI.
NATALY
29.10.2024 #12 AuthorTreba da se ulaže železnica je u očajnom stanju e sad kako ćemo vratiti dugove…