U planu i nabavka teške mašinerije

Srbija se zadužuje 130 miliona dolara za modernizaciju železnice

SrbijaVesti

26.10.2024 14:42 Autor: Redakcija Biznis.rs 12

Srbija se zadužuje 130 miliona dolara za modernizaciju železnice Srbija se zadužuje 130 miliona dolara za modernizaciju železnice
Narodna skupština Srbije potvrdila je sporazum o zajmu za drugu fazu projekta modernizacije železničkog sektora. Sporazum o zajmu, potpisan između Srbije i Međunarodne banke... Srbija se zadužuje 130 miliona dolara za modernizaciju železnice

Narodna skupština Srbije potvrdila je sporazum o zajmu za drugu fazu projekta modernizacije železničkog sektora. Sporazum o zajmu, potpisan između Srbije i Međunarodne banke za obnovu i razvoj (IBRD) 23. avgusta i 2. septembra 2024. godine, predviđa zaduženje do 65 miliona dolara, uz dodatnih 65 miliona dolara koje je obezbedila Francuska agencija za razvoj (AFD).

Druga faza projekta je usmerena na održavanje i unapređenje železničke infrastrukture kroz nabavku teške mašinerije, modernizaciju postrojenja i razvoj IT strategija za železničke kompanije Srbije. Osim toga, projektne aktivnosti će se fokusirati na jačanje sektorskih kapaciteta i promociju održivosti kroz razvoj ekološki prihvatljivijih opcija prevoza, prenosi eKapija.

Zajam je strukturiran s grejs periodom od tri godine i otplatom do 2035. godine.

Projekat je usklađen sa operativnim smernicama IBRD-a i okvirnim sporazumom sa AFD-om iz 2018. godine, uz rok za završetak postavljen za 30. jun 2029.

Druga faza se oslanja na postignuća prve faze, koja je započela 2021. godine sa fokusom na poboljšanje efikasnosti i sigurnosti železničke mreže, a sa ciljem da se dalje unapredi transportna održivost Srbije.

  • SHALIMAR

    26.10.2024 #1 Author

    Ovo zaduzenje je opravdano,ulaze se u zeleznicu koja je posle prestara..

    Odgovori

  • HANA

    27.10.2024 #3 Author

    „Srbija se zadužuje“ već nije dobar početak…
    Prezaduženi smo na svim poljima…kamate…
    Teško će se to vraćati..

    Odgovori

  • REA

    27.10.2024 #4 Author

    Zasto se zaduzuje kada imamo i na pretek? A da… priroiteti su tu

    Odgovori

  • BLIZANAC

    27.10.2024 #5 Author

    Mi samo možemo da se zadužujemo, bilo šta da radimo

    Odgovori

  • SANJA

    27.10.2024 #6 Author

    Modernizacija je vazna.

    Odgovori

  • SUNCICA

    27.10.2024 #7 Author

    Stalno modernizujemo, mi smo jedna od poslednjih u evropi koja i dalje gradi puteve i pruge

    Odgovori

  • VALERIJA

    27.10.2024 #8 Author

    Kad vidim ove cifre za javni dug, prva pomisao je da je u pitanju dezinformacija, mada, nažalost, tako je…

    Odgovori

  • JEKSICA25

    27.10.2024 #9 Author

    Odlicno

    Odgovori

  • ELLA

    28.10.2024 #10 Author

    Zaduzuju se nemilice. Gradjane niko ne pita

    Odgovori

  • SUNCE

    28.10.2024 #11 Author

    Spremaju zeleznicu za Rio Tinto ali NECETE KOPATI.

    Odgovori

  • NATALY

    29.10.2024 #12 Author

    Treba da se ulaže železnica je u očajnom stanju e sad kako ćemo vratiti dugove…

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.