Bez prevoza u petak i subotu ostalo više od 1.200 putnika Srbijavoza, refundacija karata usporena
InfrastrukturaIzdvajamoPoslovanjeSrbija
18.3.2025 17:08 Autor: Marija Jovanović 1



Srbijavoz je u petak, 14. marta obustavio kompletan međugradski saobraćaj uz obaveštenje putnicima da je tog dana „u 01.39 časova primljen poziv koji je sadržao anonimnu dojavu da su na međugradskim vozovima postavljene eksplozivne naprave“. Bilo je to dan uoči velikog studentskog protesta u Beogradu, a vozovi nisu saobraćali ni u subotu, pošto su, prema informacijama iz kompanije, u toku bile kontradiverzione provere u saradnji sa Ministarstvom unutrašnjih poslova.
Nakon završetka svih neophodnih procedura, kada su ispunjeni uslovi za bezbedan železnički prevoz putnika, Srbijavoz je već u nedelju, 16. marta aktivirao sve raspoložive kapacitete i vozovi su počeli da saobraćaju po uobičajenom redu vožnje.
Kompanija je tada pozvala sve putnike koji nisu iskoristili kupljene karte (za polaske u vreme obustave saobraćaja) da ostvare svoje pravo na refundaciju novčanih sredstava.
Prema informacijama Udruženja za zaštitu prava potrošača „Prosperitet“, prijem reklamacija, odnosno refundiranje novca za nerealizovane polaske ipak teče otežano. Kako su nam rekli u ovom udruženju, na železničkoj stanici Petrovaradin radi samo jedan šalter za sve usluge Srbijavoza, a putnici koji dolaze kako bi dobili svoj novac nazad odustaju jer nemaju strpljenja za celokupnu proceduru.
“U javnom preduzeću Srbijavoz doveli su potrošače u zabludu jer su najpre izdali saopštenje da putnici mogu da refundiraju troškove za nerealizovane polaske, bez ikakvog uputstva i bez prethodnog sistemskog rešenja za ovaj problem”, kaže za Biznis.rs predsednik Udruženja „Prosperitet“ Radomir Ćirilović.
On navodi da je ovog puta i sam bio u ulozi putnika, odnosno potrošača koji je kupio povratnu kartu na relaciji Novi Sad-Beograd, a u ponedeljak je otišao na šalter železničke stanice u Petrovaradinu u nameri da refundira sredstva. Međutim, kako kaže, u Petrovaradinu je otvoren samo jedan šalter, za oko 400.000 stanovnika Novog Sada i ne postoji poseban šalter za reklamacije.

Ćirilović tvrdi da je zbog toga čitav rad usporen i prepričava da je u vreme dok je pokušavao da ostvari svoja prava više od 20 putnika čekalo u istom redu, a da su neki od njih u nemogućnosti da kupe kartu propustili svoje polaske.
“Prateći kratko uputstvo na šalteru sam priložio karte i tražio nazad svoj novac, ali su mi rekli da je procedura drugačija i tražili da popunim obrazac“, objašnjava Ćirilović i dodaje da je na kraju šalterski službenik popunio reklamaciju, koju je on kao putnik potpisao.
Sporna u toj proceduri je potvrda na kojoj se navodi datum prijema reklamacije i redni broj pod kojim je zavedena, jer se na njoj nalazi i broj telefona na koji putnik može da dobije informacije o statusu svog zahteva.
“Trgovac je dužan da na reklamaciju odgovori u roku od osam dana, prema Zakonu o zaštita potrošača – da li je prihvata ili ne. Ako je prihvata, dužan je da navede način na koji ćete ostvariti to svoje pravo. U ovom slučaju ispada da će putnik tek u roku od osam dana putem telefona dobiti povratnu informaciju, a ko zna kada i na koji način će biti vraćen novac”, zaključuje predsednik Udruženja za zaštitu prava potrošača „Prosperitet“ Radomir Ćirilović.
On dodaje i da je u vreme dok je čekao na šalteru ispred njega u redu bila studentkinja koja nije uspela da vrati novac za neiskorišćenu voznu kartu, jer nije imala „papirnu“ već kartu u elektronskoj fromi, na svom mobilnom telefonu. Dobila je odgovor od šalterskog radnika da mora na drugačiji način da uloži reklamaciju, kao i da ne može neiskorišćenu elektronsku kartu da iskoristi za sledeći polazak do Beograda.

Od Beograda do Novog Sada dnevno oko 9.500 putnika
Iz Srbijavoza su za Biznis.rs objasnili da će svim putnicima koji su kupili vozne karte za polaske planirane u vreme obustave saobraćaja (u petak i subotu) biti omogućeno da dobiju povraćaj novčanih sredstava u punom iznosu cene.
“Zahteve za povrat novca putnici mogu podneti putem obrasca koji je dostupan na sajtu www.srbijavoz.rs, u odeljku Uslovi korišćenja, ili na najbližim putničkim blagajnama (za karte kupljene na blagajni ili kartomatu). Takođe, dodatne informacije o načinu povraćaja voznih karata mogu se dobiti putem kontakt telefona 011/360-28-99, ili e-mail adresa: putnik.info@srbijavoz.rs ili kontrola.prihoda@srbijavoz.rs”, navode iz Srbijavoza.
Na pitanja kako teče prijem reklamacija i refundacija pomenutih troškova – nismo dobili odgovor.
Pročitajte još:
Kada je reč o broju putnika koji svakodnevno putuju na relaciji Novi Sad-Beograd, u Srbijavozu su nam rekli da je na dnevnom nivou u proseku reč o 9.500 putnika, dok je zbog obustave međugradskog saobraćaja bez prevoza iz Novog Sada i iz Beograda ostalo 1.269 putnika, koliko je i zvanično ukupno nerealizovanih karata.
“Na osnovu analize prodaje, koja je obuhvatila karte kupljene u pretprodaji za datum 14. mart 2025. godine, kao i karte kupljene na dan 14.03.2025. do trenutka obustave prodaje za međugradske vozove, podaci su sledeći: za relaciju Novi Sad-Beograd prodato je ukupno 865 karata, dok su za relaciju Beograd-Novi Sad prodate ukupno 404 karte. Navedeni podaci uključuju sve kanale prodaje, uključujući blagajnu, kartomate, veb-sajt i mobilnu aplikaciju”, ističu u Srbijavozu.
Aca1984
18.3.2025 #1 AuthorOvo nije trebalo da se desi.