objavljeni konkretni rezultati protesta protiv visokih cena u Srbiji

Bojkot supermarketa u jednom danu smanjio promet za više od 30 odsto

Srbija

5.2.2025 14:17 Autor: Redakcija Biznis.rs 6

Bojkot supermarketa u jednom danu smanjio promet za više od 30 odsto Bojkot supermarketa u jednom danu smanjio promet za više od 30 odsto
Poreska uprava Srbije objavila je danas da je 31. januara, kada je bio organizovan bojkot kupovine u trgovinskim lancima Delhaize, Merkator, DIS, Univerexport i... Bojkot supermarketa u jednom danu smanjio promet za više od 30 odsto

Poreska uprava Srbije objavila je danas da je 31. januara, kada je bio organizovan bojkot kupovine u trgovinskim lancima Delhaize, Merkator, DIS, Univerexport i Lidl, u njihovim radnjama bio smanjen promet i broj izdatih fiskalnih računa, prenela je Beta.

U petak 31. januara broj izdatih fiskalnih računa u tim trgovinskim lancima je bio 865.758, dok je iznos ostvarenog prometa bio 911.110.569 dinara.

Dan ranije, u četvrtak 30. januara broj izdatih fiskalnih računa bio je 1.157.985, a promet 1.334.431.914 dinara.

To znači da je za jedan dan razlika u ostvarenoj finansijskoj vrednosti prometa bila viša od 30 odsto.

Bojkot pet najvećih trgovinskih lanaca u Srbiji zbog neopravdano visokih cena, pre svega hrane, organizovalo je Udruženje potrošača Efektiva koje je zadovoljno rezultatima te akcije.

Udruženje je najavilo je da će potrošače ponovo pozvati na duži bojkot kupovine ukoliko nadležni državni organi ne preduzmu mere u cilju smanjivanja cena prehrane i kućne hemije, koje su u Srbiji, po njihovoj računici, nominalno među najvišima u Evropi.

  • Jj992

    5.2.2025 #1 Author

    I treba…

    Odgovori

  • Žarko

    5.2.2025 #2 Author

    I sve ono što nismo potrošili u petak spiskali smo u subotu, a pametniji od nas u četvrtak

    Odgovori

  • Melisa

    5.2.2025 #3 Author

    Bravooo

    Odgovori

  • Lelica

    5.2.2025 #4 Author

    Malo je to

    Odgovori

  • aleks112

    5.2.2025 #5 Author

    Ovaj izveštaj jasno pokazuje da su građani Srbije, kroz organizovani bojkot najvećih trgovinskih lanaca, uspeli da pokažu svoju nezadovoljstvo visokom cenom osnovnih životnih namirnica. Pad od više od 30% u prometu za samo jedan dan je ozbiljan signal koji ne može biti ignorisan od strane trgovaca i vlasti. Ovaj događaj potvrđuje da potrošači imaju moć i da njihov glas može da utiče na tržište i trgovinsku politiku, naročito kada smatraju da cene nisu opravdane. Potrebno je da se ovaj trend razmotri i da se obezbede mere koje će omogućiti tržištu da bude transparentnije, a cena proizvoda pristupačnija za svakog građanina.

    Odgovori

  • gagica

    9.2.2025 #6 Author

    Treba i za 70 posto

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.