Sistem objektivnog ocenjivanja uveden prošle godine

Četiri beogradska hotela ponela Mišlenov ključ: Šta ovo znači?

SrbijaTurizam

16.10.2025 11:39 Autor: Aleksandra Kekić 0

Četiri beogradska hotela ponela Mišlenov ključ: Šta ovo znači? Četiri beogradska hotela ponela Mišlenov ključ: Šta ovo znači?
Kao što Mišlenova zvezda prepoznaje izvanredne restorane sveta, Mišlenov ključ (Michelin Key) čini isto za izuzetne hotele. A naša zemlja može da se pohvali... Četiri beogradska hotela ponela Mišlenov ključ: Šta ovo znači?

Kao što Mišlenova zvezda prepoznaje izvanredne restorane sveta, Mišlenov ključ (Michelin Key) čini isto za izuzetne hotele. A naša zemlja može da se pohvali da su četiri hotela ponela po jedan ključ – Saint Ten, Bristol, St. Regis i Square Nine, svi iz Beograda.

Jedan ključ označava da je u pitanju veoma poseban boravak. Kako se pojašnjava na sajtu Michelin guide, ovakvi hoteli su pravi dragulji koji imaju svoju osobenost. Usluga uvek ide na viši nivo, a hotel pruža mnogo više od drugih u svom cenovnom rangu.

Michelin Key u hotelijerstvu predstavlja profesionalni status i nagradu koja označava visok nivo izuzetnosti u iskustvu boravka gosta, kaže za Biznis.rs Mladen Stojanović, direktor Udruženja ugostitelja Srbije i pojašnjava:

„Oznaka ne predstavlja merilo kompletnog kvaliteta, nego je cilj da pokazatelji budu malo više ‘domaćinskog’ karaktera, dakle ocenjuje se na koji način hotel pruža usluge smeštaja i druge usluge, prikaz atmosfere i autentičnost“.

Mišlen je uveo ovaj sistem prošle godine, kako bi objektivno ocenio hotele. Naš sagovornik ovo podržava jer, kako kaže, u određivanju zvezdica postoji kategorizacija koja ima potpuno jasno definisana pravila, a u novom sistemu ocenjivanja bitan je doživljaj.

„Hoteli će sada promeniti pristup poslovanju, tražiće se načini da se podigne lestvica u pružanju usluga“, smatra Stojanović.

Budući izgled hotela „Bristol“ / Foto: Belgrade Waterfront

On ocenjuje da šansu za jedan ili više ključeva ima dosta hotela u Srbiji, a među njih ubraja i hotel Rtanj na Kopaoniku, u kome obavlja funkciju operativnog direktora.

„Kao veoma gostoprimljiv i predusretljiv narod imamo veliki potencijal. Autentičnost našeg pristupa predstavlja naš identitet i to karakteriše glavni pokazatelj za „Michelin key”, a to je da hotel ima dušu, neku svoju notu koja ga izdvaja. Kao osnivač Udruženja ugostitelja Srbije imam veliko poštovanje prema radu svih ugostitelja i pozivam kolege da rastemo, učimo i napredujemo“, poručuje Mladen Stojanović.

Kako je navedeno na sajtu Michelin guide, nakon što su odabrali hiljade hotela širom sveta čast im je da posebno istaknu najbolje. Svi hoteli iz Mišlenovog vodiča ističu se dizajnom, arhitekturom, uslugom i osobenostima, a Mišlenov ključ označava najizuzetnija iskustva u njihovom izboru.

„Naši inspektori uzimaju u obzir pet univerzalnih kriterijuma prilikom dodeljivanja Mišelnovih zvezdica, a imaju pet univerzalnih kriterijuma: izvrsnost u arhitekturi i dizajnu enterijera, kvalitet i doslednost usluge, ukupni identitet i karakter, vrednost za cenu i značajan doprinos naselju ili okruženju. Naši ključni hoteli ne ispunjavaju samo jedan od ovih kriterijuma. Ovo su najbolji od najboljih u svim kategorijama“, ističu.

Hoteli mogu da osvoje jednu, dve ili tri zvezdice, odnosno ključa. Iz Mišlena poručuju da, ukoliko ste u prilici, učinite sve što možete da provedete noć u najviše ocenjenim hotelima: „To je jedno od najlepših iskustava na svetu“. Napominju i da to nisu nužno najskuplji hoteli iz ponude.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.