Selidba planirana i za tramvajski depo u bloku 66

Depo GSP iz Belvila seli se na kraj ulice Jurija Gagarina, planiran smeštaj za 500 autobusa

Srbija

23.9.2024 16:51 Autor: Milica Rilak 10

Depo GSP iz Belvila seli se na kraj ulice Jurija Gagarina, planiran smeštaj za 500 autobusa Depo GSP iz Belvila seli se na kraj ulice Jurija Gagarina, planiran smeštaj za 500 autobusa
Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove Gradske uprave grada Beograda objavio je da je u toku rani javni uvid za potrebe izrade Plana detaljne... Depo GSP iz Belvila seli se na kraj ulice Jurija Gagarina, planiran smeštaj za 500 autobusa

Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove Gradske uprave grada Beograda objavio je da je u toku rani javni uvid za potrebe izrade Plana detaljne regulacije (PDR) autobusko-tramvajskog depoa u produžetku ulice Jurija Gagarina na Novom Beogradu.

Radi se o lokaciji na koju će biti preseljen postojeći autobuski depo Gradskog saobraćajnog preduzeća, – koji se trenutno nalazi preko puta naselja Belvil, kao i tramvajski depo iz bloka 66 – a koja bi trebalo da bude novi „dom“ za 500 autobusa i 250 tramvaja.

Planirano je da se budući depo napravi na području južno od državnog puta Novi Beograd – Surčin i zapadno od melioracionog kanala Petrac II, sa vezama saobraćajnica i infrastrukture do postojeće, odnosno planirane mreže, stoji u elaboratu koji je izradio Urbanistički zavod Beograda.

Površina obuhvaćena Planom iznosi oko 39 hektara.

„Područje u postojećem korišćenju zemljišta nema saobraćajni pristup, osim zemljanih nekategorisanih puteva koji se koriste za pristup parcelama koje se nalaze u okviru poljoprivrednih, vodnih i prirodno regulisanih zelenih površina, kao i površina za komercijalne sadržaje (magacini za odlaganje robe) i neizgrađeno zemljište“, opisano je u elaboratu.

Kroz deo predmetnog područja, kako se napominje, izveden je i u eksploataciji razvodni (transportni) čelični gasovod koji ima svoju zaštitnu zonu.

U okviru samog kompleksa depoa, kako su predvideli autori plana, biće planirane saobraćajne površine za dinamički i stacionarni (mirujući) saobraćaj za potreban broj tramvaja, autobusa, mini buseva i kombi vozila.

„Orijentaciona površina kompleksa autobusko-tramvajskog depoa određena je na osnovu elaborata ‘Raspored masa u svrhu definisanja prostora za smeštaj tramvajskog i autobuskog depoa GSP Beograd’… i formiran je na osnovu broja od okvirno 500 autobusa i 250 tramvaja, kao i na osnovu odgovarajućeg tehnološkog procesa u depou“, stoji u dokumentaciji.

Napominje se i da je tim „orijentacionim saobraćajnim rešenjem“ planirano da drugi, rezervni ulaz-izlaz tramvaja bude u okviru planirane raskrsnice Državnog puta i Ulice Jurija Gagarina.

„Takođe, predložena je i alternativa za drugi kolski ulaz-izlaz (umesto Nova 1) formiranjem nove raskrsnice na Državnom putu na oko 600 metara zapadno od planirane raskrsnice sa Ulicom Jurija Gagarina“, ističu autori elaborata.

Foto: Biznis.rs

U dokumentaciji stoji i da je, prema Planu generalne regulacije (PGR) šinskih sistema I faza planirano izmeštanje Pogona GSP Beograd – autobuskog pogona Novi Beograd i tramvajskog depoa Centrala iz Bloka 66 na Novom Beogradu „na predmetnu lokaciju“.

„U okviru planiranog autobusko-tramvajskog depoa planiraće se površine za smeštaj vozila (tramvaja i autobusa), površine za redovno i vanredno održavanje i eksploataciju vozila, kao i prateći sadržaji za funkcionisanje istih u koje spadaju i administrativne prostorije, tehnički centar, centar za obuku vozača i drugo“, stoji u planu koji je na javnom uvidu do 7. oktobra.

U dokumentaciji se ističe i da očekivani broj zaposlenih iznosi 500 radnika u administraciji, 815 zaposlenih u objektima održavanja i 1.380 vozača.

„Za planirane sadržaje obezbediti potreban broj parking mesta u okviru kompleksa depoa. Pretpostavka je da će administracija raditi u jednoj smeni, objekti za održavanje u dve smene, dok će vozači raditi u tri smene. Očekuje se da će ukupan broj jednovremeno zaposlenih iznositi 1.368, od kojih su 500 zaposlenih u administraciji, 408 zaposlenih u objektima održavanja i 460 vozača“, piše u elaboratu za rani javni uvid.

U obaveštenju na zvaničnom portalu grada Beograda objavljen je i poziv svim zainteresovanima da tokom ranog javnog uvida svoja mišljenja na planirana rešenja u pisanoj formi dostave Sekretarijatu za urbanizam i građevinske poslove, Beograd, Kraljice Marije 1, zaključno sa 7. oktobrom 2024. godine.

  • ELLA

    24.9.2024 #1 Author

    Novo geadiliste u najavi

    Odgovori

  • DOBRILA

    24.9.2024 #2 Author

    Opet neka izgradnja, jos da su nam autobusi kako treba , bilo bi super

    Odgovori

  • Highlighter

    24.9.2024 #3 Author

    Lepo je sve to,ako funkcioniše

    Odgovori

  • Inquiete

    24.9.2024 #4 Author

    Sve što je novo je i lepo, samo da ostane čisto i uredno, i da sve funkcioniše.

    Odgovori

  • Emilija

    24.9.2024 #5 Author

    Super

    Odgovori

  • Bezanija

    24.9.2024 #6 Author

    Da li vi znate sta se sve nalazi ispod depoa GSP?koliko je debeo sloj betona?pa vi definitivno niste normalni.od arhitekta pa nadalje.odatle ce se izvlaciti kubici i kubici betona i armature.

    Odgovori

  • SHALIMAR

    24.9.2024 #7 Author

    Videcemo kako ce sve odvijati…

    Odgovori

  • meli77

    27.9.2024 #8 Author

    Samo da ima dovoljno vozača i ispravno vozilo

    Odgovori

  • Maruška

    28.9.2024 #9 Author

    Da se operu pare

    Odgovori

  • SUNCICA

    29.9.2024 #10 Author

    Stvarno strasno koliko menjaju izgled grada

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.