Depo GSP iz Belvila seli se na kraj ulice Jurija Gagarina, planiran smeštaj za 500 autobusa
23.9.2024 16:51 Autor: Milica Rilak 10
Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove Gradske uprave grada Beograda objavio je da je u toku rani javni uvid za potrebe izrade Plana detaljne regulacije (PDR) autobusko-tramvajskog depoa u produžetku ulice Jurija Gagarina na Novom Beogradu.
Radi se o lokaciji na koju će biti preseljen postojeći autobuski depo Gradskog saobraćajnog preduzeća, – koji se trenutno nalazi preko puta naselja Belvil, kao i tramvajski depo iz bloka 66 – a koja bi trebalo da bude novi „dom“ za 500 autobusa i 250 tramvaja.
Planirano je da se budući depo napravi na području južno od državnog puta Novi Beograd – Surčin i zapadno od melioracionog kanala Petrac II, sa vezama saobraćajnica i infrastrukture do postojeće, odnosno planirane mreže, stoji u elaboratu koji je izradio Urbanistički zavod Beograda.
Površina obuhvaćena Planom iznosi oko 39 hektara.
„Područje u postojećem korišćenju zemljišta nema saobraćajni pristup, osim zemljanih nekategorisanih puteva koji se koriste za pristup parcelama koje se nalaze u okviru poljoprivrednih, vodnih i prirodno regulisanih zelenih površina, kao i površina za komercijalne sadržaje (magacini za odlaganje robe) i neizgrađeno zemljište“, opisano je u elaboratu.
Kroz deo predmetnog područja, kako se napominje, izveden je i u eksploataciji razvodni (transportni) čelični gasovod koji ima svoju zaštitnu zonu.
U okviru samog kompleksa depoa, kako su predvideli autori plana, biće planirane saobraćajne površine za dinamički i stacionarni (mirujući) saobraćaj za potreban broj tramvaja, autobusa, mini buseva i kombi vozila.
„Orijentaciona površina kompleksa autobusko-tramvajskog depoa određena je na osnovu elaborata ‘Raspored masa u svrhu definisanja prostora za smeštaj tramvajskog i autobuskog depoa GSP Beograd’… i formiran je na osnovu broja od okvirno 500 autobusa i 250 tramvaja, kao i na osnovu odgovarajućeg tehnološkog procesa u depou“, stoji u dokumentaciji.
Napominje se i da je tim „orijentacionim saobraćajnim rešenjem“ planirano da drugi, rezervni ulaz-izlaz tramvaja bude u okviru planirane raskrsnice Državnog puta i Ulice Jurija Gagarina.
„Takođe, predložena je i alternativa za drugi kolski ulaz-izlaz (umesto Nova 1) formiranjem nove raskrsnice na Državnom putu na oko 600 metara zapadno od planirane raskrsnice sa Ulicom Jurija Gagarina“, ističu autori elaborata.
U dokumentaciji stoji i da je, prema Planu generalne regulacije (PGR) šinskih sistema I faza planirano izmeštanje Pogona GSP Beograd – autobuskog pogona Novi Beograd i tramvajskog depoa Centrala iz Bloka 66 na Novom Beogradu „na predmetnu lokaciju“.
„U okviru planiranog autobusko-tramvajskog depoa planiraće se površine za smeštaj vozila (tramvaja i autobusa), površine za redovno i vanredno održavanje i eksploataciju vozila, kao i prateći sadržaji za funkcionisanje istih u koje spadaju i administrativne prostorije, tehnički centar, centar za obuku vozača i drugo“, stoji u planu koji je na javnom uvidu do 7. oktobra.
U dokumentaciji se ističe i da očekivani broj zaposlenih iznosi 500 radnika u administraciji, 815 zaposlenih u objektima održavanja i 1.380 vozača.
„Za planirane sadržaje obezbediti potreban broj parking mesta u okviru kompleksa depoa. Pretpostavka je da će administracija raditi u jednoj smeni, objekti za održavanje u dve smene, dok će vozači raditi u tri smene. Očekuje se da će ukupan broj jednovremeno zaposlenih iznositi 1.368, od kojih su 500 zaposlenih u administraciji, 408 zaposlenih u objektima održavanja i 460 vozača“, piše u elaboratu za rani javni uvid.
Pročitajte još:
U obaveštenju na zvaničnom portalu grada Beograda objavljen je i poziv svim zainteresovanima da tokom ranog javnog uvida svoja mišljenja na planirana rešenja u pisanoj formi dostave Sekretarijatu za urbanizam i građevinske poslove, Beograd, Kraljice Marije 1, zaključno sa 7. oktobrom 2024. godine.
ELLA
24.9.2024 #1 AuthorNovo geadiliste u najavi
DOBRILA
24.9.2024 #2 AuthorOpet neka izgradnja, jos da su nam autobusi kako treba , bilo bi super
Highlighter
24.9.2024 #3 AuthorLepo je sve to,ako funkcioniše
Inquiete
24.9.2024 #4 AuthorSve što je novo je i lepo, samo da ostane čisto i uredno, i da sve funkcioniše.
Emilija
24.9.2024 #5 AuthorSuper
Bezanija
24.9.2024 #6 AuthorDa li vi znate sta se sve nalazi ispod depoa GSP?koliko je debeo sloj betona?pa vi definitivno niste normalni.od arhitekta pa nadalje.odatle ce se izvlaciti kubici i kubici betona i armature.
SHALIMAR
24.9.2024 #7 AuthorVidecemo kako ce sve odvijati…
meli77
27.9.2024 #8 AuthorSamo da ima dovoljno vozača i ispravno vozilo
Maruška
28.9.2024 #9 AuthorDa se operu pare
SUNCICA
29.9.2024 #10 AuthorStvarno strasno koliko menjaju izgled grada