Kvalitetni proizvodi nalaze put i do stranih tržišta

Domaće proizvođače keramičkih pločica ugrožava nelegalni uvoz

AnalizaSrbija

13.4.2024 13:02 Autor: Ljiljana Begović 12

Domaće proizvođače keramičkih pločica ugrožava nelegalni uvoz Domaće proizvođače keramičkih pločica ugrožava nelegalni uvoz
Tržište keramičkih pločica, koje globalno raste po prosečnoj godišnjoj stopi od 6,5 odsto, u jeku pandemije korona virusa 2020. godine je dostiglo vrednost od... Domaće proizvođače keramičkih pločica ugrožava nelegalni uvoz

Tržište keramičkih pločica, koje globalno raste po prosečnoj godišnjoj stopi od 6,5 odsto, u jeku pandemije korona virusa 2020. godine je dostiglo vrednost od 207,7 milijardi dolara, uz procenu da će ona porasti na 281,5 milijardi dolara u 2025. godini.

Najveći proizvođači, i samim tim i najveći izvoznici, u svetu su pretežno kompanije iz Sjedinjenih Američkih Država, Meksika, Brazila i Ujedinjenih Arapskih Emirata. Od evropskih zemalja u vrhu po proizvodnji je Španija.

U Srbiji je, prema podacima bonitetne kuće CompanyWall, u delatnosti proizvodnje keramičkih pločica i ploča registrovano sedam preduzeća.

Na prvom mestu liste prema rezultatu poslovanja je dobro poznata firma koja se bavi proizvodnjom pločica Zorka-Keramika iz Beograda.

“Mi smo specijalizovana firma za proizvodnju zidnih pločica u klasi Monoporoza i podnih pločica u klasi Gres Porcellanato čije su glavne odlike visok kvalitet, atraktivan dizajn, širok asortiman, prirodan i ekološki materijal, zdrava sirovina, moderna oprema i tehnologija i konstantan rast proizvodnje i prodaje i sposobnost za ravnopravan nastup na evropskom i svetskom tržištu”, navode iz kompanije Zorka-Keramika.

Osim za domaće kupce, ova kompanija svoje proizvode plasira i na tržišta pre svega regiona, kao što su Crna Gora, Bosna i Hercegovina, Hrvatska, Mađarska, Rumunija. Ali, pločice Zorka-Keramika stižu i do Slovačke, Češke, Nemačke, Italije, pa i na daleka prekookeanska tržišta.

Foto: Pixabay

Iz firme Zorka-Keramika kažu u razgovoru za Biznis.rs da domaći proizvođači, iako malobrojni, mogu u potpunosti da zadovolje potrebe domaćih kupaca, ali je problem u nelegalnoj trgovini.

“Veliki deo robe koja se uvozi je sumnjivog kvaliteta. To je nesertifikovana, neatestirana roba koja ne prolazi sve procedure. Neretko u izgradnji velikih ozbiljnih projekata se i ne ugrađuje, jer nema neophodnu dokumentaciju. Takođe, takva keramika ne podleže ni evropskim standardima. Velike količine te robe se i ne mogu plasirati u zemlje EU, ali nažalost dolaze do tržišta Srbije jer nelegalni trgovci željni zarade prodaju robu po drastično niskoj ceni”, ističe Predrag Janković iz kompanije Zorka-Keramika.

Naš sagovornik naglašava da kupci treba da znaju da je ogromna razlika u kvalitetu između pločica domaće proizvodnje i uvoznih koje se prodaju po nerealno niskim cenama.

Da se isplati prodavati sertifikovane i atestirane proizvode, u ovom slučaju keramičke pločice, potvrđuju i podaci bonitetne kuće CompanyWall prema kojima je Zorka-Keramika u okviru svoje delatnosti zabeležila najbolje poslovne rezultate.

Dobit je u 2022. godini iznosila 494.329.000 dinara, što predstavlja rast u odnosu na prethodne godine kada je poslovni rezultat bio 370.170.000 dinara u 2020. i 323.722.000 u 2021. godini.

Najuspešnija preduzeća u proizvodnji građevinskih materijala od gline, keramičkih pločica i ploča
Naziv preduzećaUkupni prihodiRezultat poslovanja
ZORKA-KERAMIKA D.O.O.3.335.007.000494.329.000
KERAMIKA KANJIŽA DOO2.074.591.00030.153.000
SZTR DECORATIVA CERAMICA SIMON ĐEMROVSKI PR, NOVI SAD29.196.000357.000
TABAŠ DOO BEOGRAD17.721.000118.000
SNEŽANA RAKAS PR, SZR MOZAIK, GROCKA7.784.000704.000
CompanyWall Finansijski Asistent *svi podaci su za 2022. godinu, u dinarima

Na drugom mestu liste, sa dobiti od 30.153.000 dinara u 2022. godini, našlo se preduzeće Keramika Kanjiža.

Fabrika keramičkih pločica Keramika Kanjiža d.o.o. osnovana je 1980. godine i već četiri decenije predstavlja sinonim za kvalitet. Tokom 40 godina rada kompanija se istakla u modernizaciji proizvodnog pogona, unapređenju kvaliteta proizvoda, kao i u konstantnoj edukaciji zaposlenih.

“Tokom 2012. godine kompanija je započela proces modernizacije i digitalizacije koji traje i danas. Tada je prva u Srbiji uvela digitalni Inkjet štampač za dekoraciju pločica i potpuno promenila tržište. Uvođenjem ovog načina dekorisanja kompanija je mogla da odgovori na najrazličitije zahteve tržišta širom Evrope. Proizvodni pogon Keramike Kanjiža opremljen je najkvalitetnijim mašinama iz Italije. Treba napomenuti da sve pločice iz asortimana ispunjavaju visoke standarde kvaliteta Srbije i Evropske unije, među kojima su i visoka otpornost na habanje i kućne hemikalije, protivkliznost, otpornost na mraz, nizak stepen upijanja vode”, navode iz ovog preduzeća.

Na trećem mestu liste, formirane prema dobiti u delatnosti proizvodnje keramičkih pločica i ploča u Srbiji, nalazi se firma iz Grocke vlasnice Snežane Rakas.

Ovo mikro preduzeće, koje takođe ima dužu istoriju uspešnog poslovanja, registrovano je 2009. godine.

U finansijskim izveštajima u poslednje tri godine stoji značajan napredak kada je reč o dobiti preduzeća.

U 2021. godini, kada je gotovo svim sektorima bilo uzdrmano poslovanje nakon pandemije, Snežana Rakas poslovala je pozitivno sa dobitkom od 559.000 dinara. Naredne 2022. godine ostvaren je još bolji rezultat od 704.000 dinara, koje je ovo privatno preduzeće postavilo na treće mesto liste najuspešnijih u delatnosti proizvodnje keramičkih pločica i ploča.

  • Mladen

    13.4.2024 #1 Author

    Nije problem nelegalni uvoz nego što domaći proizvođači nemaju pojma. Na sajtovima nude dezene koji ne postoje. Nijanse pločica istih serija se razlikuju – dovoljno da su u dva različita dana izradeni. Nemaju lagere pa se sve čeka.

    Odgovori

  • AJA

    13.4.2024 #5 Author

    Pobedice kvalitet….kuoci znaju da procene.

    Odgovori

  • ELLA

    13.4.2024 #7 Author

    Sve je neozbiljno sto se tice ponude. Nelegana konkurencija nudi bolje uslove a drzava dozvoljava

    Odgovori

  • HANA

    14.4.2024 #8 Author

    Malo se bave istraživanjem potreba tržišta.
    Ako žele da održe kontinuitet moraju da prate trendove ali i kupovnu moć ujedno i potrebe tržišta.

    Odgovori

  • LEBRON

    14.4.2024 #9 Author

    Neki problemi tu postoje

    Odgovori

  • Manja

    14.4.2024 #10 Author

    Nasi trebaju da se potrude da poprave kvalitet plocica i da cene ne idu u beskonacno… a slazem se i sa Mladenom👆

    Odgovori

  • BLIZANAC

    14.4.2024 #11 Author

    Nelegalni uvoz mnogo šteti

    Odgovori

  • LAV

    14.4.2024 #12 Author

    Nelojalna konkurencija problem i za ostale branse ne samo u keramici.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.