Domaće proizvođače keramičkih pločica ugrožava nelegalni uvoz
13.4.2024 13:02 Autor: Ljiljana Begović 12
Tržište keramičkih pločica, koje globalno raste po prosečnoj godišnjoj stopi od 6,5 odsto, u jeku pandemije korona virusa 2020. godine je dostiglo vrednost od 207,7 milijardi dolara, uz procenu da će ona porasti na 281,5 milijardi dolara u 2025. godini.
Najveći proizvođači, i samim tim i najveći izvoznici, u svetu su pretežno kompanije iz Sjedinjenih Američkih Država, Meksika, Brazila i Ujedinjenih Arapskih Emirata. Od evropskih zemalja u vrhu po proizvodnji je Španija.
U Srbiji je, prema podacima bonitetne kuće CompanyWall, u delatnosti proizvodnje keramičkih pločica i ploča registrovano sedam preduzeća.
Na prvom mestu liste prema rezultatu poslovanja je dobro poznata firma koja se bavi proizvodnjom pločica Zorka-Keramika iz Beograda.
“Mi smo specijalizovana firma za proizvodnju zidnih pločica u klasi Monoporoza i podnih pločica u klasi Gres Porcellanato čije su glavne odlike visok kvalitet, atraktivan dizajn, širok asortiman, prirodan i ekološki materijal, zdrava sirovina, moderna oprema i tehnologija i konstantan rast proizvodnje i prodaje i sposobnost za ravnopravan nastup na evropskom i svetskom tržištu”, navode iz kompanije Zorka-Keramika.
Osim za domaće kupce, ova kompanija svoje proizvode plasira i na tržišta pre svega regiona, kao što su Crna Gora, Bosna i Hercegovina, Hrvatska, Mađarska, Rumunija. Ali, pločice Zorka-Keramika stižu i do Slovačke, Češke, Nemačke, Italije, pa i na daleka prekookeanska tržišta.
Iz firme Zorka-Keramika kažu u razgovoru za Biznis.rs da domaći proizvođači, iako malobrojni, mogu u potpunosti da zadovolje potrebe domaćih kupaca, ali je problem u nelegalnoj trgovini.
“Veliki deo robe koja se uvozi je sumnjivog kvaliteta. To je nesertifikovana, neatestirana roba koja ne prolazi sve procedure. Neretko u izgradnji velikih ozbiljnih projekata se i ne ugrađuje, jer nema neophodnu dokumentaciju. Takođe, takva keramika ne podleže ni evropskim standardima. Velike količine te robe se i ne mogu plasirati u zemlje EU, ali nažalost dolaze do tržišta Srbije jer nelegalni trgovci željni zarade prodaju robu po drastično niskoj ceni”, ističe Predrag Janković iz kompanije Zorka-Keramika.
Naš sagovornik naglašava da kupci treba da znaju da je ogromna razlika u kvalitetu između pločica domaće proizvodnje i uvoznih koje se prodaju po nerealno niskim cenama.
Da se isplati prodavati sertifikovane i atestirane proizvode, u ovom slučaju keramičke pločice, potvrđuju i podaci bonitetne kuće CompanyWall prema kojima je Zorka-Keramika u okviru svoje delatnosti zabeležila najbolje poslovne rezultate.
Dobit je u 2022. godini iznosila 494.329.000 dinara, što predstavlja rast u odnosu na prethodne godine kada je poslovni rezultat bio 370.170.000 dinara u 2020. i 323.722.000 u 2021. godini.
Na drugom mestu liste, sa dobiti od 30.153.000 dinara u 2022. godini, našlo se preduzeće Keramika Kanjiža.
Fabrika keramičkih pločica Keramika Kanjiža d.o.o. osnovana je 1980. godine i već četiri decenije predstavlja sinonim za kvalitet. Tokom 40 godina rada kompanija se istakla u modernizaciji proizvodnog pogona, unapređenju kvaliteta proizvoda, kao i u konstantnoj edukaciji zaposlenih.
“Tokom 2012. godine kompanija je započela proces modernizacije i digitalizacije koji traje i danas. Tada je prva u Srbiji uvela digitalni Inkjet štampač za dekoraciju pločica i potpuno promenila tržište. Uvođenjem ovog načina dekorisanja kompanija je mogla da odgovori na najrazličitije zahteve tržišta širom Evrope. Proizvodni pogon Keramike Kanjiža opremljen je najkvalitetnijim mašinama iz Italije. Treba napomenuti da sve pločice iz asortimana ispunjavaju visoke standarde kvaliteta Srbije i Evropske unije, među kojima su i visoka otpornost na habanje i kućne hemikalije, protivkliznost, otpornost na mraz, nizak stepen upijanja vode”, navode iz ovog preduzeća.
Na trećem mestu liste, formirane prema dobiti u delatnosti proizvodnje keramičkih pločica i ploča u Srbiji, nalazi se firma iz Grocke vlasnice Snežane Rakas.
Ovo mikro preduzeće, koje takođe ima dužu istoriju uspešnog poslovanja, registrovano je 2009. godine.
Pročitajte još:
U finansijskim izveštajima u poslednje tri godine stoji značajan napredak kada je reč o dobiti preduzeća.
U 2021. godini, kada je gotovo svim sektorima bilo uzdrmano poslovanje nakon pandemije, Snežana Rakas poslovala je pozitivno sa dobitkom od 559.000 dinara. Naredne 2022. godine ostvaren je još bolji rezultat od 704.000 dinara, koje je ovo privatno preduzeće postavilo na treće mesto liste najuspešnijih u delatnosti proizvodnje keramičkih pločica i ploča.
Mladen
13.4.2024 #1 AuthorNije problem nelegalni uvoz nego što domaći proizvođači nemaju pojma. Na sajtovima nude dezene koji ne postoje. Nijanse pločica istih serija se razlikuju – dovoljno da su u dva različita dana izradeni. Nemaju lagere pa se sve čeka.
Grocka
13.4.2024 #2 AuthorE upravo tako
ZVONČICA
14.4.2024 #3 AuthorTacno tako,ima svega
mile
14.4.2024 #4 AuthorApsolutno…slazem se
AJA
13.4.2024 #5 AuthorPobedice kvalitet….kuoci znaju da procene.
oblak67
15.4.2024 #6 Authortako je
ELLA
13.4.2024 #7 AuthorSve je neozbiljno sto se tice ponude. Nelegana konkurencija nudi bolje uslove a drzava dozvoljava
HANA
14.4.2024 #8 AuthorMalo se bave istraživanjem potreba tržišta.
Ako žele da održe kontinuitet moraju da prate trendove ali i kupovnu moć ujedno i potrebe tržišta.
LEBRON
14.4.2024 #9 AuthorNeki problemi tu postoje
Manja
14.4.2024 #10 AuthorNasi trebaju da se potrude da poprave kvalitet plocica i da cene ne idu u beskonacno… a slazem se i sa Mladenom👆
BLIZANAC
14.4.2024 #11 AuthorNelegalni uvoz mnogo šteti
LAV
14.4.2024 #12 AuthorNelojalna konkurencija problem i za ostale branse ne samo u keramici.