Druga etapa druge linije metroa od Arene do Mirijeva: Uz stanice gradiće se i nekretnine
InfrastrukturaInvesticijeIzdvajamoNekretnineSrbija
22.9.2025 11:34 Autor: Aleksandra Kekić 0



Na javnom uvidu nalazi se Plan generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu sa elementima detaljne razrade druge linije metro sistema – druga etapa, čija je trasa korigovana, a kojim se razrađuju nadzemne zone namenjene izgradnji objekata koji se nalaze neposredno uz trasu ili na samoj trasi.
Planirane su sledeće metro stanice: Arena, Blok 18, Savski trg, Slavija, Кarađorđev park, Južni bulevar, Grčića Milenka, Vojislava Ilića, pijaca Zvezdara, Mite Ružića, Ustanička i Mirijevo. Trasa je korigovana od Bloka 18 do Južnog bulevara – stanice Slavija i Karađorđev park predviđene su ovim planom, umesto stanica Manjež i Makenzijeva koje su bile prvobitno planirane.
Obuhvaćen je prostor od planirane metro stanice Merkator do planirane metro stanice Mirijevo, trasom – Bulevar Zorana Đinđića, Blok 18, Ulica kraljice Drage Obrenović, Devojački park, Ulica kralja Milana, Bulevar oslobođenja, Južni bulevar, Gospodara Vučića, Bulevar kralja Aleksandra i dalje kroz Mirijevo do planirane objedinjene metro stanice prve i druge linije metro sistema Mirijevo.
Površina detaljne razrade druge etape druge linije metro sistema iznosi 136,28 hektara, a površina nadzemnih zona iznosi 36,64 ha.
Zone metro stanica za drugu etapu druge linije metro sistema planirane su kao prostori za koje je obezbeđena značajna saobraćajna dostupnost. U tom smislu, pored dobre pešačke dostupnosti planirana je i intermodalnost, odnosno mogućnost korišćenja više vidova u okviru sistema javnog transporta putnika.
U skladu sa navedenim, u daljoj tehničkoj razradi, za zone metro stanica potrebno je planirati dobre pešačke komunikacije između metro sistema i stanica drugih vidova javnog transporta putnika, parkinge za bicikle, kao i parkinge tipa kiss and ride, navedeno je u dokumentaciji. Metro stanice su u zoni pešačke dostupnosti, opslužene autobuskim, trolejbuskim tramvajskim linijama, javnog transporta putnika, linijama BG voza, kao i postojećim i planiranim biciklističkim stazama.

Sa pristupom iz Ustaničke ulice predviđena je građevinska parcela za autobuski terminus, orijentacione površine 4.375 kvadratnih metara. Planiraju se dolazno/polazna stajališta, površine za vozila koja čekaju na planirani polazak, površine namenjene kretanju vozila javnog prevoza putnika, pešačke komunikacije, stajališni plato.
Planira se i izgradnja nadzemnog dela objekta u funkciji metro stanice Ustanička – pristup metro stanici, prostorije za potrebe funkcionisanja tramvajskog i autobuskog terminusa, kao i prateći komercijalni sadržaji.
U zoni Vladimira Popovića, Gazela, Brodarska planirana je javna saobraćajna površina za potrebe izgradnje metro sistema, odnosno formiranje saobraćajne veze ka reci Savi, kako bi se rečnim putem obavljale transportne operacije vezane za dovoz i odvoz materijala i drugih neophodnih elemenata. Nakon izgradnje druge linije metroa, definisaće se namena ovog prostora.
Planira se zadržavanje postojećeg službenog mesta Кarađorđev park. Dozvoljena je njegova adaptacija i rekonstrukcija do izgradnje planirane metro stanice. Pri realizaciji metro stanice, potrebno je u istom arhitektonskom dugu rekonstruisati i javne prostre železničke stanice Кarađorđev park. U skladu sa svojom pozicijom u sistemu gradsko – prigradske železnice ali i u odnosu na sve druge vidove saobraćaja ova stanica će izgradnjom metro sistema dobiti na značaju, zbog intermodalnosti u sistemu javnog transporta putnika u gradu, navedeno je u planu.
Na drugoj etapi su predviđeni i mešoviti gradski centri bruto razvijene građevinske površine (BRGP) stanovanja 22.000 metara kavdratnih i BRGP komercijalnih sadržaja 5.500 kvadrata. Predviđeno je novih 425 stanova za 1.105 stanovnika, kao i 70 zaposlenih.
Pročitajte još:
Kada je reč o zelenilu, planirano je očuvanje trasa postojećih drvoreda i njihovo unapređenje sadnjom novih sadnica na mestima gde nedostaju, kao i radi zamene oštećenih i obolelih stabala. Predviđeni su parkovi, skverovi, zelene površine u otvorenim stambenim blokovima i zaštitni zeleni pojasevi.
Naručilac izrade plana je JKP Beogradski metro i voz, nosilac izrade Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove, a obrađivač Urbanistički zavod Beograda.
Javni uvid traje do 22. oktobra na sajtu Grada i u zgradi Gradske uprave grada Beograda.
Linija 2 od Bežanije do Mirijeva
Metro linija 2 je planirana na sledećem pravcu: Depo Bežanija – Marka Čelebonovića – КBC Bežanijska kosa – ŽS Zemun – Zemun Novi grad – Ugrinovačka – Filipa Višnjića – Stadion Zemun – Gradski park – Džona Кenedija – Opština Novi Beograd – Merkator – Arena – Blok 18 – Savski trg -Slavija – Кarađorđev park – Južni bulevar – Grčića Milenka – Vojislava Ilića – Pijaca Zvezdara – Mite Ružića – Ustanička – Mirijevo.
Trasa je na delu od stanice Depo Bežanija do stanice Marka Čelebonovića planirana u otvorenom iskopu (cut&cover) dok je od stanice Marka Čelebonovića do stanice Mirijevo planirana u dubokom tunelu. Vođenje trase metro linije planira se podzemno u dubokom iskopu (TBM mašinom – Tunnel boring machine) od metro stanice Arena do metro stanice Mirijevo. Maksimalna operativna brzina kompozicija na trasi je 88 km/h.
Na liniji 2 najopterećenija deonica biće između stanica Blok 18 i Savski trg sa brojem putnika od preko 8.000 u jutarnjem vršnom periodu. Očekivani broj putnika treće metro linije u jutarnjem vršnom periodu kreće se oko 24.600, a na najopterećenijoj deonici očekuje se oko 6.100 putnika po smeru.
Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.