DUPLO VEĆA ELEKTRONSKA TRGOVINA U SRBIJI TOKOM VANREDNOG STANJA, pokazuje istraživanje PKS

SrbijaVesti

2.6.2020 17:24 Autor: Julijana Vincan 0

DUPLO VEĆA ELEKTRONSKA TRGOVINA U SRBIJI TOKOM VANREDNOG STANJA, pokazuje istraživanje PKS DUPLO VEĆA ELEKTRONSKA TRGOVINA U SRBIJI TOKOM VANREDNOG STANJA, pokazuje istraživanje PKS
Elektronska trgovina u Srbiji udvostručena je tokom vanrednog stanja u odnosu na vreme pre pandemije Covid-19, pokazuju istraživanja Privredne komore Srbije. Rast kupovine i... DUPLO VEĆA ELEKTRONSKA TRGOVINA U SRBIJI TOKOM VANREDNOG STANJA, pokazuje istraživanje PKS

Elektronska trgovina u Srbiji udvostručena je tokom vanrednog stanja u odnosu na vreme pre pandemije Covid-19, pokazuju istraživanja Privredne komore Srbije. Rast kupovine i prodaje preko interneta očekuje se i u narednom periodu.

To potvrđuju i istraživanja inostranih eksperata po kojima bi e-trgovina u Srbiji do kraja godine trebalo da ima 3,3 miliona korisnika i generiše prihod od oko 370 miliona evra. U martu i aprilu, pored namirnica, najviše su se onlajn kupovali računari i računarska oprema, mali kućni aparati, odeća i obuća.

Analiza PKS ukazuje da je prodaja namirnica u tom periodu povećana deset puta u odnosu na prosečan mesečni promet pre pandemije. Veliki trgovinski lanci aktivirali su i ojačali svoje onlajn prodavnice i sopstvene dostavne službe zbog zahtevanih visokih standarda za transport prehrambenih proizvoda, izjavio je Marko Čadež, predsednik Privredne komore Srbije.

Foto: Pixabay.com

Trgovci tehničkom robom, po rečima Čadeža, značajno su nadomestili pad klasične prodaje i gubitak zbog zatvorenih radnji i tržnih centara najviše zahvaljujući velikim nabavkama računara koje su kompanije kupovale kako bi zaposlene opremile za rad od kuće.

Mali trgovci i proizvođači brzo su reagovali i iskoristili mogućnost da besplatno ili uz minimalnu naknadu izađu na platforme, koje su IT kompanije specijalizovane za e-trgovinu, za njih posebno kreirale, ističe Čadež.

Ugostiteljski objekti, po rečima predsednika PKS, takođe su se prilagodili krizi uvodeći dostavu hrane kako bi zadržali radnike i omogućili klijentima neometano korišćenje njihovih usluga. Prema podacima PKS prikupljenim od dostavljača hrane, ove kompanije imale su veliki rast broja porudžbina, u aprilu čak 109 odsto više nego u martu.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...