EPS raspisao javnu nabavku za istraživanje zadovoljstva kupaca u vrednosti od skoro 2,6 miliona dinara
27.8.2025 12:47 Autor: Marija Jovanović 2



U jeku najava o poskupljenja struje za domaćinstva od najmanje sedam odsto, koje bi trebalo da stupi na snagu 1. oktobra, Akcionarsko društvo Elektroprivreda Srbije raspisalo je javnu nabavku za istraživanje zadovoljstva kupaca u vrednosti od 2.580.000 dinara (oko 22.000 evra)
Naime, kako se navodi u tehničkoj specifikaciji, predmet nabavke je usluga istraživanja zadovoljstva kupaca kroz anketno ispitivanje sa dostavljanjem analize dobijenih podataka, kao i ispitivanje putem formiranja fokus grupa kojim će se detaljnije ispitati stavovi javnog mnjenja na zadate teme.
“Izabrani ponuđač će biti u obavezi da prezentuje rezultate istraživanja, kao i da nakon prezentacije rezultata izradi promotivne materijale u vidu plakata i flajera koji treba da doprinesu podizanju svesti o tome da je kupac na prvom mestu”, precizira se u dokumentu.
Istraživanje zadovoljstva kupaca u okviru garantovanog snabdevanja, tačnije domaćinstava, podrazumeva anketno istraživanje telefonskim putem na veličini uzorka od 2.000 ispitanika na području rada EPS-a i upitnik do 15 minuta.
Kombinovano istraživanje stavova komercijalnih kupaca i kupca proizvođača predviđeno je na uzorku od oko 400 komercijalnih kupca i 40 kupaca-proizvođač. Za ove kategorije u planu je kombinovano anketno istraživanje – telefonska i veb anketa.
Istraživanje stavova javnog mnjenja putem fokus grupa podrazumeva realizaciju istraživanja koje treba da bude organizovano u pet fokus grupa u pet gradova u Srbiji – Beogradu, Novom Sadu, Kragujevcu, Kraljevu i Nišu.
“Fokus grupe se snimaju, zbog efikasnije i preciznije obrade rezultata, a trajanje fokus grupe treba da bude maksimum dva sata sa po osam učesnika po kriterijumima Naručioca”, navodi se u dokumentu.

Kako se precizira, ponuđač je dužan da nakon dobijenih rezultata istraživanja dostavi predlog mera i alata za unapređenje odnosa sa kupcima kroz jedno grafičko rešenje sa pripremom za štampu za flajer.
Izvršilac će prezentovati preliminarne rezultate istraživanja pred predstavnicima Naručioca u roku od 15 dana nakon prihvatanja rezultata istraživanja i to u Upravi EPS-a u Beogradu.
Pružalac usluge ima obavezu da sukcesivno izvrši pojedinačne usluge u roku od maksimalno šest meseci od dana stupanja ugovora na snagu, stoji u dokumentu.
Kriterijumi za izbor privrednog subjekta
U okviru kriterijuma za kvalitativni izbor privrednog subjekta, između ostalog, navodi se da kandidat mora da ima ostvaren minimalni prihod od tri miliona dinara (3.000.000) bez PDV-a u prethodne tri obračunske godine (2024, 2023. i 2022).
Dodatno, precizirano je da je neophodno da privredni subjekt, u prethodne tri godine pre isteka roka za podnošenje ponuda, izvršio u ugovorenom obimu, roku i kvalitetu minimum tri usluge istraživanja javnog mnjenja, od toga minimum dve usluge koje se tiču tema iz oblasti energetike.
Kada je reč o tehničkim licima ili telima za kontrolu kvaliteta, važno je da privredni subjekt raspolaže neophodnim stručnim kapacitetom, a te uslove ispunjava ako ima najmanje šest radno angažovanih lica (po osnovu radnog odnosa ili nekog drugog oblika angažovanja van radnog odnosa).
Među njima mora biti minimum jedan iskusan i obučen psiholog koji će biti moderator fokus grupa i koji će učestvovati u ostalim istraživanjima, od nacrta projekta, preko obrade podataka i pravljenja mernih instrumenata.
Takođe, neophodna su i dva statističara za analizu dobijenih rezultata u istraživanjima, jedan tehnički dizajner grafike ili grafički dizajner radi pripreme plakata i flajera i minimum dva snimatelja, kamermana za realizaciju fokus grupa.
Rok za podnošenje ponuda je 9. septembar 2025. godine.
Javna nabavka i za organizovanje poseta predstavnika medija
Pored ovog postupka Elekroprivreda Srbije raspisala je još jednu javnu nabavku za organizovanje poseta predstavnika medija kapacitetima EPS-a, čija je procenjena vrednost devet miliona dinara (9.000.000), a rok za podnošenje ponuda je 17. septembar.
„EPS želi da iskoristi postojeće i aktuelne poslovne projekte i aktivnosti, u cilju održavanja, osnaživanja i unapređenja komunikacije sa ciljnim javnostima, i to unapređenjem komunikacije kroz edukativne radionice za predstavnike medija, koji su osnovni kanal komunikacije sa svim javnostima, kao i kroz plasiranje PR tekstova, koji će na javnosti prijemčiv način preneti sve važne informacije na ove teme”, precizira se u dokumentu o tehničkoj specifikaciji.
Kako se navodi, komunikacija sa medijima i osnaživanje odnosa sa predstavnicima medijskih kuća predstavlja jedan od prioriteta već duži niz godina, a posebno kada se ima u vidu da se na godišnjem nivou o EPS-u objavi više od 10.000 priloga u štampanim i elektronskim medijima.
Pročitajte još:
“Predstavnici medija sa kojima EPS komunicira često nisu dovoljno upoznati sa promenama koje donose reforme i projekti u energetskom sektoru koje se direktno odražavaju na položaj građana i privrede, kupaca električne energije o kojima treba da ih obaveštavaju pre svega mediji”, stoji u dokumentu.
Ovo se posebno odnosi na obnovljive izvore energije, koji su za veći deo javnosti i dalje nepoznanica i tema koja se nedovoljno obrađuje u medijima.
Cilj je da se mediji prvenstveno što bolje upoznaju sa temom zelene energije, odnosno proizvodnje iz obnovljivih izvora i značaja modernizacije ovih kapaciteta EPS-a.
BILJKA
27.8.2025 #1 AuthorKo može biti zadovoljan kad je najavljeno poskupljenje struje.
bajroslastičar
27.8.2025 #2 AuthorSlažem se sa tobom u potpunosti