Za samo godinu dana domaće preduzeće dostiglo vrednost 200 miliona evra

Evropski gigant kupio udeo u srpskom startapu Ominimo Insurance

InvesticijePoslovanjeSrbija

10.4.2025 14:29 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Evropski gigant kupio udeo u srpskom startapu Ominimo Insurance Evropski gigant kupio udeo u srpskom startapu Ominimo Insurance
Ominimo Insurance, prvi startap iz Srbije koji je ostvario vrednost od 200 miliona evra u samo godinu dana postojanja, postigao je neverovatan uspeh potpisivanjem... Evropski gigant kupio udeo u srpskom startapu Ominimo Insurance

Ominimo Insurance, prvi startap iz Srbije koji je ostvario vrednost od 200 miliona evra u samo godinu dana postojanja, postigao je neverovatan uspeh potpisivanjem strateškog partnerstva sa Zurich Insurance Group, jednom od najvećih osiguravajućih kompanija u Evropi, u okviru kojeg se planira značajna tehnološka i strateška saradnja u domenu osiguranja automobila.

Dodatnim ugovorom o investiciji, Zurich Insurance Group postaje manjinski akcionar Ominimo Insurance, čime ovaj domaći tehnološki startap stupa na veliku međunarodnu scenu.

„Dostići procenjenu vrednost od 200 miliona evra samo godinu dana nakon osnivanja za nas je važna prekretnica. Posebno nam znači što je Zurich, sa svojom 150 godina dugom tradicijom, postao ne samo naš partner, već i manjinski akcionar – što vidimo kao snažan znak poverenja. Njihova globalna reputacija i finansijska snaga ne samo da nam pružaju stabilnost, već će nam omogućiti da ostvarimo vrlo ambiciozan rast u industriji koja je izuzetno kapitalno zahtevna”, istakao je Dušan Komar, osnivač i izvršni direktor Ominima.

Prema njegovim rečima, ova saradnja spaja dva sveta – sigurnost i iskustvo tradicionalnog osiguranja sa inovativnošću i dinamikom startapa.

“To nam omogućava da se fokusiramo na ono u čemu smo najbolji – primenu data science, razvoj vrhunskih softverskih rešenja i besprekornu egzekuciju, sa ciljem da transformišemo tržište osiguranja automobila širom sveta“, poručio je Komar.

Dušan Komar, Ominimo Insurance

Partnerstvo sa Zurich-om, jednim od najuglednijih osiguravača u Evropi sa tradicijom dužom od jednog i po veka, donosi Ominimo-u ne samo finansijsku podršku, već i pristup globalnim tržištima, kao i znanje u oblasti regulative.

Iako su prvi koraci vezani za evropsko tržište, Ominimo cilja da postane globalni lider u digitalnom osiguranju.

„Profitabilni rast prodaje u segmentu stanovništva je strateški prioritet Zurich-a za period 2025-2027. Zato mi je posebno drago što smo sklopili partnerstvo sa Ominimo Insurance, koje će nam omogućiti da ponudimo inovativna rešenja za osiguranje automobila i proširimo svoje prisustvo u segmentu stanovništva u Evropi, izvan tržišta na kojima smo već prisutni. Takođe mi je drago što dodatno jačamo saradnju ulaganjem u manjinski udeo u Ominimo Insurance“, izjavila je Alison Martin, generalna direktorka za Evropu, Bliski istok i Afriku kompanije Zurich Insurance Group.

Kako piše u zvaničnom saopštenju, Ominimo su pokrenuli stručnjaci koji veoma dobro poznaju industriju osiguranja – više od deset godina proveli su kao konsultanti u najprestižnijoj međunarodnoj konsultantskoj firmi, McKinsey & Company. Tokom tog perioda radili su sa desetinama vodećih osiguravajućih kuća širom Evrope, što im je omogućilo da iz prve ruke sagledaju glavne izazove u industriji i uoče probleme koje tradicionalne kompanije godinama ne uspevaju da reše.

Ominimo koristi veštačku inteligenciju da bi daleko preciznije procenio rizik – čak do 100 puta detaljnije nego što to rade klasične osiguravajuće kuće. Uz to, automatizovane poslovne aktivnosti im omogućavaju da rade brže, jeftinije i efikasnije.

Zahvaljujući tome, mogu korisnicima da ponude niže cene polisa, jer bolje prepoznaju rizik i troše manje na administraciju. Da ovakav pristup daje konkretne rezultate u praksi potvrđuje i njihov uspeh u Mađarskoj, gde su za svega 12 meseci prodali više od 300.000 polisa i osvojili sedam odsto tržišta – što predstavlja nezabeležen uspeh u savremenoj istoriji osiguranja.

Već tokom ove godine planirano je širenje na tržišta Poljske, Švedske i Holandije, dok su u naredne dve do tri godine u fokusu sve veće zemlje Evropske unije.

Ominimo okuplja više od 60 ljudi iz 10 zemalja, sa snažnom bazom u Srbiji, gde je angažovan veliki broj vrhunskih softverskih inženjera, data scientista i poslovnih analitičara. 

„Svi smo svedoci briljantnih uspeha mladih matematičara iz Srbije, koji na međunarodnim takmičenjima osvajaju najviša priznanja. U Ominimo-u gradimo okruženje u kojem ti naši genijalci mogu da rešavaju globalne izazove, a da ostanu u svojoj zemlji. U timu već imamo osvajače osam medalja sa međunarodnih olimpijada iz matematike i fizike. I lično sam, nakon završenih studija, proveo više od decenije radeći u inostranstvu, jer u Srbiji nisam pronašao adekvatne prilike za razvoj karijere, i zato mi je posebno zadovoljstvo što smo u Ominimo-u uspeli da stvorimo izazovno okruženje u kojem bar deo tih mladih ljudi može da iskoristi svoj puni potencijal u rešavanju ključnih problema industrije osiguranja – industrije koja je, u osnovi, ništa drugo nego igra brojeva“, ističe Dušan Komar.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.