Gold gondola uskoro očekuje milionitog putnika
27.1.2025 10:29 Autor: Mirjana Vasić Adžić 1



Zlatibor kao turističko mesto bio je poznat još u 19. veku, zbog prirodnih lepota i izuzetno čistog vazduha. Danas je među najposećenijim turističkim destinacijama sa brojnim sadržajima i atrakcijama, a jedna od njih svakako je Gold gondola, koja je počela sa radom 2021. godine i polako ulazi u petu godinu poslovanja.
„Od samog početka gondola nije zamišljena kao prevozno sredstvo, već kao turistička atrakcija. Naše poslovanje se zasniva na modernom konceptu zabave, koja podrazumeva boravak u prirodi, edukativne radionice za decu, manifestacije, koncerte, pozorišne predstave, besplatne aktivnosti na međustanici i Torniku. Trudimo se da svake sezone našim posetiocima pružimo nove sadržaje i zadovoljimo ukuse svih generacija i u tome uspevamo iz godine u godinu“, kaže za Biznis.rs Bojana Božanić, direktorka Javnog preduzeća Gold gondola.
Prema rečima naše sagovornice putnici dolaze iz svih krajeva Srbije, regiona, ali i inostranstva. Od stranaca najviše je gostiju iz Kine, Indije, Rusije i Ukrajine. Gondola je za kratko vreme postala atraktivno mesto za oglašavanje, pa su klijenti velike firme koje su spoznale važnost oglašavanja na trasi gondole.
„Pažjivo osluškujući savremene poslovne turiste našu ponudu smo dodatno obogatili tim bilding aktivnostima. Moderan način života nosi sa sobom mnogo stresa i boravak u urbanim sredinama gde često nedostaje prostora za rekreaciju i povezivanje sa prirodom, a trasa Gold gondole upravo nudi spoj zabave i relaksacije u planinskom pejzažu i na svežem vazduhu. Do naših klijenata dolazimo putem društvenih mreža, učestvovanjem na zajedničkim manifestacijama, sajmovima i stručnim skupovima“, otkriva.
Božanić ističe da je Gold gondola višedecenijski san meštana Zlatibora.
„Malo je reći da sam zadovoljna. Mi smo uspeli da pomerimo granice i podignemo standard u turizmu i to prepoznaju ne samo ljudi u našoj zemlji, već i u inostranstvu. Za ove četiri godine rada gondolom se vozilo više od 900 000 putnika i sve smo bliži milionitom putniku. Možda, to najbolje govori o našem upehu. Gondola je krenula sa radom baš u vreme pandemije i tada je broj putnika po kabini bio ograničen na pet. Iako je to bila godina puna izazova za turizam, mi smo je završili sa brojkom od 250 000 putnika i fantastičnim rezutlatima“, ističe i dodaje da je rat u Ukrajini uticao na cenu određenih sirovina, a JP Gold gondola je početkom 2022. godine potpisala ugovor za izgradnju nove nadstrešice na poslednjoj stanici gondole.
„Došlo je do značajnog uvećanja cena u donosu na kraj prethodne godine. Ipak, uspeli smo da se organizujemo i isplatimo na vreme sve što je bilo neophodno“, otkriva.
U poslovanju Gold gondole, kaže Božanić, najveći izazov je bio održati kontinuirano interesovanje i iznova privući pažnju posetilaca.

„Usudili smo se da napravimo veliki iskorak i organizujemo modnu reviju na međustanici gondole kod Ribničkog jezera. Na tom događaju svoju najnoviju kolekciju predstavio je naš poznati dizajner Igor Todorović i utisci gostiju su bili fantastični. Zaista smo uspeli da još jednom pokažemo da je Gold gondola lider u inovativnosti i organizovanju velikih događaja“, konstatuje i dodaje da u prilog ovoj turističkoj atrakciji ide i činjenica da savremeni turizam se razvija u smeru sve specifičnijih oblika turizma.
Takođe, Božanić otkriva da se u poslovanju preduzeća Gold gondola nisu osetile posledice inflacije, jer je interesovanje putnika za njihove sadržaje konstantno prisutno.
„Vizija novog Zlatibora je da upiše gondolu na svetsku turističku mapu kao jedno od najinovativnijih turističkih destinacija. Novi sadržaji na vrhu Tornika i projekat nove trase žičare do Pribojske Banje spojiće prirodu i funkcionalnost, dok će kula visoka 139 metara dati dimenziju futurizma planinskom ambijentu. Novi krak gondole do Pirbojske Banje i uređenje vrha Tornika započeće izgradnjom manjeg paviljona tokom ove godine što se savršeno uklapa u dalji razvoj insfrastrukture i sadržaja na Zlatiboru“, ističe.
Kao društveno odgovorno preduzeće, Gold gondola planira ulaganje u postavku solarnih panela čime će doprineti unapređenju životne sredine što je odlika najsavremenijih evropskih planinskih centara. Najmlađi i njihovi roditelji, kaže Božanić, obradovaće se Dečjem centru u okviru upravne zgrade na početnoj stanici čiji završetak se očekuje krajem 2025. godine. Atrakcija će biti i redizajn kabina u luksuznom stilu što će podići nivo kvaliteta usluge i zadovoljiti najzahtevnije goste, napominje direktorka JP Gold gondola.
„Gondola je prepoznata kao tačka povezivanja, mesto susreta i događaja. U tom duhu, naredne godine na proleće organizovaćemo Gastro festival, a na jesen stručni Forum. Pored toga, Gold gondola će u januaru pružiti podršku održavanju, sada već tradicionalne, Biznis konferencije ‘Lider sa dušom’“,otkriva.
Takođe, u planu je organizacija različitih poslovnih susreta i tim bilding manifestacija koje otvaraju prostor za unapređenje saradnje sa hotelima, restoranima i lokalnim preduzetnicima.
„Planiramo postavljanje novog objekta kakav je Gondola Show Room kroz koji ćemo se u centru Zlatibora približiti posetiocima. Podrškom i saradnjom sa umetnicima i kreativnim industrijama brendiramo gondolu kao atraktivnu destinaciju po meri modernog turiste koji traži drugačiji, kompleksan doživljaj autentičnosti destinacije u kojoj mogu da uživaju svim čulima“, objašnjava i dodaje da su kreirali program novih proizvoda kroz Gondola šop i pokazali da lokalni i domaći proizvođači i umetnici mogu zajedno da stvore jedinstvene, tradicionalno inspirisane, a u isto vreme moderne i inovativne proizvode. Kroz brojne sportske i rekreativne sadržaje koje osmišljavaju nastavljaju i u narednoj godini da čuvaju titulu omiljene destinacije tokom cele godine, konstatuje.
Pročitajte još:
Na pitanje o tome šta bi promenili u poslovanju da mogu Božanić odgovara da ne bi ništa menjala, ali najviše bi volela da je Gold gondola počela ranije sa radom. Bez obzira na to, gondola se, kroz inovativne sadržaje, brzo izdvojila kao jedna od najvećih turističkih atrakcija u Srbiji. Dodaje i da je najviše ponosna na to što je postala sinonim za savremeni turizam. Podseća da svega toga ne bi bilo bez timskog rada kao osnove za uspešne rezultate. Gold gondola neguje savremenu poslovnu kulturu u kojoj svaki zaposleni ima prostora za lični i profesionalni razvoj, a takav pristup organizaciji rada pokazao je pozitivne efekte za četiri godine rada. Tim bilding za zaposlene, redovni sistematski pregledi i zajedničke proslave, samo su neke od aktivnosti koje jačaju timski duh i želju za ostvarenjem ciljeva preduzeće.
„Postali smo mesto susreta i druženja. Svako ko dolazi da se vozi gondolom inspirisan je novim pogledom na Zlatibor. Nastavićemo da budemo pokretači modernog turizma i da kroz naše poslovanje čuvamo autentičnost Zlatibora, unapređujući ga u duhu novog vremena i potreba održivog turizma“, kaže za kraj direktorka Bojana Božanić.
U nastavku pogledajte rangiranje najuspešnijih domaćih malih i mikro preduzeća u ovoj delatnosti, prema poslednjim dostupnim statističkim informacijama. Podatke nam je ustupila bonitetna kuća CompanyWall:
Najuspešnija mala i mikro preduzeća u delatnosti ostalog prevoza putnika u kopnenom saobraćaju, po prihodima | |||
---|---|---|---|
Pozicija | Ime preduzeća | Ukupni prihodi | Rezultat poslovanja |
1 | TERRA TRAVEL DOO BEOGRAD | 334.236.000 | 10.948.000 |
2 | SPECTRA VISION DOO PROKUPLJE | 332.257.000 | 57.596.000 |
3 | BARBADOS DOO BEOGRAD | 292.199.000 | 13.984.000 |
4 | DOO ALENIK SDN VRŠAC | 290.229.000 | 6.138.000 |
5 | EURO LIN + DOO PARAĆIN | 259.126.000 | 2.956.000 |
6 | NENEX-TRADE DOO BEOGRAD | 257.326.000 | 10.279.000 |
7 | JP Gold gondola Zlatibor | 227.707.000 | 1.032.000 |
8 | BG DIPLOMAT DOO BEOGRAD | 196.314.000 | 29.121.000 |
9 | TRAVEL AGENCY VUK TOURS DOO | 190.188.000 | 20.746.000 |
10 | BENZ 011 DOO BEOGRAD | 176.753.000 | 2.518.000 |
11 | DRAGOMIR KANDIĆ PREDUZETNIK PREVOZNIČKA RADNJA KANDIĆ PANONIJA | 145.842.000 | 4.481.000 |
12 | DOO MINI II BAČKA PALANKA | 137.141.000 | 21.022.000 |
13 | EUROCOMPASS D.O.O. | 120.454.000 | 235.000 |
14 | AXIOS TRAVEL d.o.o. | 110.740.000 | 1.386.000 |
15 | SLOBUS FANTASTICO DOO | 92.800.000 | 3.533.000 |
16 | STAR CITY EXPRESS DOO | 85.201.000 | 2.902.000 |
17 | LENS DOO BEOGRAD | 85.103.000 | 6.807.000 |
18 | GALEB GOBUS | 82.753.000 | 6.501.000 |
19 | ZORAN DUDIĆ PR RADNJA ZA PREVOZ PUTNIKA I ROBE SPORT TOURS NOVA PAZOVA | 78.818.000 | 3.425.000 |
20 | ALADIN TOURS DOO UB | 77.000.000 | 383.000 |
21 | ZEKO-TOURS DOO TRSTENIK | 68.796.000 | 542.000 |
22 | BLIC ŠPED MMKV DOO KRALJEVO | 61.376.000 | 6.569.000 |
23 | ANS TRAVEL d.o.o. | 60.592.000 | 6.254.000 |
24 | EURO TRAVEL 365 DOO | 60.453.000 | 3.032.000 |
25 | MARKO PRODANOVIĆ PREDUZETNIK SAMOSTALNA AUTOPREVOZNIČKA RADNJA PRODA TURS KRAGUJEVAC | 58.912.000 | 13.962.000 |
26 | KONUS DOO SMEDEREVSKA PALANKA | 52.892.000 | 4.648.000 |
27 | SANDRA VOJVODIĆ PR OSTALI PREVOZ PUTNIKA U KOPNENOM SAOBRAĆAJU BEOGRAD (ZEMUN) | 52.858.000 | 317.000 |
28 | L & M KOSTIC TOURS DOO | 52.429.000 | 2.402.000 |
29 | ANDRIJA TRAVEL | 51.392.000 | 13.346.000 |
30 | PETROVIĆ TRAVEL 95 DOO | 51.170.000 | 1.632.000 |
31 | M&G TOURS doo | 50.786.000 | 9.230.000 |
32 | BORKO RACA PR RACA TRANSPORT | 50.592.000 | 886.000 |
33 | VANLINIJSKI PREVOZ PUTNIKA MLADENOVSKI MIROSLAV PR JABUKA | 50.512.000 | 11.829.000 |
34 | SAFE TURING DOO | 49.134.000 | 2.231.000 |
35 | SKY RISTIĆ DOO ZAJEČAR | 48.832.000 | 4.786.000 |
36 | IVAN MIRKOVIĆ PR VANLINIJSKI PREVOZ PUTNIKA GALEB TRAVEL LUČICA | 47.548.000 | 15.579.000 |
37 | MARKO STOJANOVIĆ PR, RADNJA ZA PREVOZ ROBE I VANLINIJSKI PREVOZ PUTNIKA MAR-MARI-S, VRANJE | 47.452.000 | 598.000 |
38 | FLYING AMBULANCE DOO Beograd | 47.296.000 | 830.000 |
39 | SOKOPREVOZ doo Sokobanja | 47.129.000 | 4.941.000 |
40 | BELAN I BELAN | 46.028.000 | 420.000 |
41 | MOBIL FLEET TRANSPORTER DOO | 43.140.000 | 8.112.000 |
42 | ZORAN STANKOVIĆ PR TEA-TRAVEL | 41.386.000 | 420.000 |
43 | EUROTRANS TOURS DOO KOCELJEVA | 40.757.000 | 622.000 |
44 | VLADIMIR TOPALOVIĆ PR T.M. TRANS | 40.434.000 | 2.336.000 |
45 | DRAGAN STOJANOVIĆ PR AUTOPREVOZNIČKA RADNJA I PREVOZ PUTNIKA LEPAJAC LEPAJA | 39.172.000 | 8.295.000 |
46 | VUČKO TOURS | 39.012.000 | 9.977.000 |
47 | AIS TURS d.o.o. Krupanj | 35.489.000 | 1.551.000 |
48 | CVELE-TRAVEL DOO | 34.402.000 | 3.202.000 |
49 | KING LINE DOO | 33.846.000 | 888.000 |
50 | GOJKO VIŠKOVIĆ PR RADNJA ZA PREVOZ PUTNIKA VIŠKOVIĆ TRANS ČURUG | 33.222.000 | 512.000 |
51 | LOTUS TRAVEL DOO NOVI PAZAR | 32.887.000 | 542.000 |
52 | DRAGAN ŽIKIĆ PR, TRGOVINSKO PREVOZNIČKA RADNJA LAKI PREVOZ ZAJEČAR | 32.878.000 | 12.664.000 |
53 | VIZ TEAM DOO, NOVA PAZOVA | 31.316.000 | 12.116.000 |
54 | RADOVAN PETROVIĆ PR, AUTOPREVOZNIČKA RADNJA PETROVIĆ TURS KOSTOLAC | 29.589.000 | 6.831.000 |
55 | CONNECT SHUTTLE | 29.124.000 | 2.299.000 |
56 | BOGDANOVIĆ TRAVEL DOO | 28.569.000 | 2.153.000 |
57 | BEORENT INTERNACIONAL DOO BEOGRAD | 28.217.000 | 7.113.000 |
58 | DOO KRALJ EXPRES KRALJEVO | 26.604.000 | 3.262.000 |
59 | LUKSS PREVOZ DOO | 26.350.000 | 3.009.000 |
60 | BUS TRAVEL | 25.888.000 | 2.538.000 |
61 | AUTOPREVOZNIČKA RADNJA ALFA TRAVEL VLADIMIR PJEVČEVIĆ PREDUZETNIK BAČKA PALANKA | 25.500.000 | 3.059.000 |
62 | OLIVERA MILOŠEVIĆ PR PREVOZ PUTNIKA DRUMOM SHORTSTAY SERVICE BEOGRAD | 24.928.000 | 3.195.000 |
63 | GORAN JOKSIMOVIĆ PR DORA TRANSPORT | 24.160.000 | 4.009.000 |
64 | ČVORKO | 20.167.000 | 3.708.000 |
65 | SAMOSTALNA PREVOZNIČKA RADNJA SALE-PREVOZ SAŠA TANIĆ PR PIROT | 18.892.000 | 3.930.000 |
66 | CASA BUS DOO BEOGRAD-ZEMUN | 18.623.000 | 4.728.000 |
67 | Milja Andrin pr PREMIER TRANSPORT | 18.156.000 | 4.177.000 |
68 | ZORAN ĐURIŠIĆ PR ZONI TRANS INT | 16.778.000 | 2.416.000 |
69 | MIROSLAV IVKOVIĆ PR, AUTOPREVOZNIČKA TRGOVINSKA RADNJA IVKO DEDINA BARA | 15.674.000 | 3.045.000 |
70 | VUKAŠIN TASIĆ PR, PREVOZ PUTNIKA TASIĆ PREVOZ UŽICE | 14.993.000 | 2.394.000 |
71 | BUSKOM | 14.403.000 | 2.616.000 |
72 | RADE TASIĆ PR, PREVOZ PUTNIKA RADE TURS, BELA ZEMLJA | 12.934.000 | 2.643.000 |
73 | DARKO RADULJ PR PRIVATE DRIVER | 12.029.000 | 4.653.000 |
74 | Jelena Pantović pr PANTOVIĆ PREVOZ | 11.427.000 | 4.181.000 |
75 | ŽELJKO KUZMANOVIĆ PR SIMA BUS | 10.620.000 | 2.266.000 |
76 | SN PREVOZ | 9.465.000 | 8.126.000 |
77 | MOMČILO BANOVIĆ PREDUZETNIK, PREVOZ PUTNIKA I OSTALO BANOVIĆ, RADIČEVIĆ | 6.551.000 | 3.009.000 |
78 | SAVO NINIĆ PREDUZETNIK OSTALE POVREMENE USLUGE PREVOZA VRBAS | 5.575.000 | 2.538.000 |
izvor: CompanyWall, *svi podaci su za 2023. godinu, u dinarima |
DUCA
31.1.2025 #1 AuthorSjajna vest.