Bez procenjene vrednosti nabavke

GSP Beograd raspisao tender za kupovinu 100 novih tramvaja

InfrastrukturaInvesticijeSrbija

13.2.2025 13:35 Autor: Marija Jovanović 3

GSP Beograd raspisao tender za kupovinu 100 novih tramvaja GSP Beograd raspisao tender za kupovinu 100 novih tramvaja
Gradsko saobraćajno preduzeće Beograd (GSP) raspisalo je javnu nabavku za kupovinu 100 novih tramvaja, a koliko će ovaj posao koštati nije poznato jer procenjena... GSP Beograd raspisao tender za kupovinu 100 novih tramvaja

Gradsko saobraćajno preduzeće Beograd (GSP) raspisalo je javnu nabavku za kupovinu 100 novih tramvaja, a koliko će ovaj posao koštati nije poznato jer procenjena vrednost celokupne nabavke nije objavljena na Portalu javnih nabavki.

Zajedno sa 25 tramvaja za koje je ugovor o kupovini prethodno zaključen, a čija se isporuka prvog kontingenta uskoro očekuje, to će predstavljati i obnovu celokupnog tramvajskog voznog parka. Svi tramvaji koje poseduje ovo preduzeće biće novi”, saopštilo je Gradsko saobraćajno preduzeće Beograd.

Kako prenosi Beoinfo, ovom nabavkom nastavljaju se kontinuirana ulaganja Grada Beograda u GSP Beograd koja traju više od dve i po godine.

“Ova nabavka predstavlja najveću kupovinu tramvaja u istoriji Beograda, a nakon što je prošle nedelje ovo preduzeće raspisalo nabavku za još 300 novih autobusa na gas, posle koje će i svi autobusi biti novi, nadomak smo cilja, odnosno potpune obnove celokupnog voznog parka Grada Beograda do kraja 2027. godine”, navedeno je u saopštenju Gradskog saobraćajnog preduzeća Beograd.

Kako se navodi u tehničkoj specifikaciji u koju je Biznis.rs imao uvid, Grad Beograd kao osnivač JKP GSP Beograd ima za cilj da obezbedi značajnije učešće tramvajskog podsistema u realizaciji putovanja, povećavajući njegovu pouzdanost i udobnost prevoza.

“Ovaj cilj se može postići, pre svega, kupovinom novih tramvaja, ali i drugim započetim merama (davanje prioriteta tramvajima na raskrsnicama, obezbeđivanje dovoljnih kapaciteta za smeštaj i održavanje tramvaja)”, precizirano je u ovom dokumentu.

Foto: Pixabay

Kako će izgledati novi tramvaji?

Kada je reč o opštim tehničkim zahtevima, tramvaji će biti zglobna dvodelna vozila (vozila sa dva modula), potpuno niskopodna, opremljena mikroprocesorskim sistemom za regulaciju vuče i kočenja, elektronskim sistemom informisanja putnika, video nadzorom, rampom za osobe sa posebnim potrebama i klimatizacijom u kabini vozača i putničkom prostoru.

Tramvaj mora da obezbedi punu dostupnost za osobe sa posebnim potrebama, uključujući starije osobe, invalide, osobe sa poteškoćama u kretanju – uključujući invalidska i dečija kolica, putnike sa oštećenim sluhom i slabovidim”, ističe se u tehničkoj specifikaciji.

U prostoru za putnike mora da bude obezbeđeno dovoljno stop tastera i poluga za kočenje u slučaju nužde. U svakoj ulaznoj zoni pored vrata mora da postoji uređaj za aktiviranje, a koncept kočnica mora da bude takav da se ne može slučajno koristiti.

Što se tiče unutrašnjosti vozila, elementi unutrašnje završne obrade moraju biti izrađeni od materijala koji ne stare, nemaju odsjaj i koji se lako čiste.

“Završni elementi moraju biti otporni na grafite i vandalizam. Sva unutrašnja obloga mora biti laka za zamenu, a elemente oplate pričvrstiti na karoseriju tramvaja elementima koji omogućavaju lako skidanje više puta (čičak trake, stege)”.

Foto: Biznis.rs

Sedišta treba da budu proizvedena od poliestera ojačanog staklenim vlaknima (GRP) ili njegovog ekvivalenta, brušenog i poliranog visokokvalitetnog čeličnog okvira i potkonstrukcije. Širina sedišta ne sme biti manja od 42 cm.

“Sedište za majku sa detetom treba da bude približno 1,5 puta šire od standardnog putničkog sedišta i da bude posebno obeleženo svojom bojom tako da se izdvaja od ostalih sedišta u tramvaju. Broj takvih sedišta zavisi od dizajna tramvaja i rasporeda sedišta, ali treba da budu najmanje dva takva sedišta po tramvaju”, navodi se u tehničkoj specifikaciji.

Životni vek tramvaja 30 godina

Novi tramvaji treba da budu projektovani i izgrađeni za životni vek od najmanje 30 godina bezbednog i pouzdanog rada.

“Svi materijali koji ulaze u izradu ovih tramvaja moraju biti novi, prvoklasnog kvaliteta, u skladu sa materijalima koji se uobičajeno koriste u izradi šinskih vozila. Svi materijali moraju biti na odgovarajući način zaštićeni od korozije, uključujući različite metalne zaštite”, navodi se u ovom dokumentu.

Prema uslovima u pogledu zaštite životne sredine i bezbednosti, svi materijali koji ulaze u konstrukciju vozila moraju biti podobni za reciklažu. Isporučilac ne sme da ugrađuje u tramvaje materijale koji su opasni po zdravlje osoblja za popravku i održavanje kao što su izolacioni materijali, boje, zaptivne mase, materijali za trenje.

Kada je reč o inspekcijskom nadzoru, u tehničkoj specifikaciji navodi se da u toku faze proizvodnje tramvaja, inspekcijski tim naručioca vrši najmanje dve inspekcije vozila u proizvodnji. Prva inspekcija se mora izvršiti najkasnije do isporuke prvog tramvaja, a druga najkasnije pre isporuke poslednjeg tramvaja. Troškove svih navedenih inspekcija snosi izabrani ponuđač, a inspekcija može da broji maksimalno osam članova.

“U bilo kojoj fazi proizvodnje tramvaja, ako naručilac zahteva proveru ponuđenih karakteristika i kvaliteta delova, komponenti i materijala, izabrani ponuđač je dužan da, ne duže od tri dana nakon prijema zahteva, dostavi na uvid traženu dokumentaciju”, navodi se u dokumentu.

Najduži rok za kompletnu isporuku novih vozila je 30 meseci od dana zaključenja ugovora.

  • SanjaS

    13.2.2025 #1 Author

    To je lepa vest.

    Odgovori

  • BIJUTI27

    16.2.2025 #3 Author

    Muvaza,nista se ne zna,a konkurs raspisan,kuda ce ti tramvaji ici kad je srusen most,ni oni sto postoje nemaju dovoljno voznji.Kako je lako trositi i krasti novac od drzave i naroda…

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.