HR experience 2025: Kako lideri utiču na uspeh tima i radnu atmosferu

HR kao biznis partner: Zadovoljstvo zaposlenih je zajednički zadatak menadžmenta i ljudskih resursa

Bolji posaoIzdvajamoPoslovanjeSrbija

27.5.2025 12:33 Autor: Marko Andrejić 2

HR kao biznis partner: Zadovoljstvo zaposlenih je zajednički zadatak menadžmenta i ljudskih resursa HR kao biznis partner: Zadovoljstvo zaposlenih je zajednički zadatak menadžmenta i ljudskih resursa
Kultura angažovanosti i zadovoljstvo zaposlenih više nisu samo zadatak HR sektora, već strateška obaveza čitavog menadžmenta, zaključeno je na CEO panelu u okviru sedme... HR kao biznis partner: Zadovoljstvo zaposlenih je zajednički zadatak menadžmenta i ljudskih resursa

Kultura angažovanosti i zadovoljstvo zaposlenih više nisu samo zadatak HR sektora, već strateška obaveza čitavog menadžmenta, zaključeno je na CEO panelu u okviru sedme konferencije HR Experience 2025 koju je Infostud organizovao u ponedeljak u beogradskom Sava Centru.

Programska direktorka ovogodišnjeg događaja Natalija Pešić, rukovodilac za ljudske resurse i razvoj u A1 Srbija, razgovarala je sa liderima tri velike kompanije na našem tržištu – Milanom Gospićem iz Microsofta, Draganom Filipovićem iz Generali osiguranja Srbija i Dragomirom Kostićem iz Atlantic Brands.

„Lideri su ključ za kreiranje poslovne kulture, stoga je važno da razumemo način na koji oni vode biznis, ali takođe i kako oni vide HR i šta očekuju od nas“, istakla je Pešić.

Sagovornici su se saglasili u stavu da uspeh kompanije u sve kompleksnijem poslovnom okruženju zavisi od toga koliko su lideri spremni da slušaju, razumeju i prilagode se potrebama svojih zaposlenih.

Iako se većina korporacija i dalje oslanja na HR timove kada je u pitanju razvoj radne kulture, diskusija je ukazala na to da HR treba da bude “krvotok” organizacije, odnosno veza između strateških ciljeva i svakodnevnih izazova na svim hijerarhijskim nivoima.

„Zadovoljstvo zaposlenih nije zadatak jedne funkcije, to je timski posao. HR je važan član tog tima, ali menadžeri, posebno takozvani srednji menadžment, moraju biti nosioci pozitivne radne klime“, istaknuto je.

Učesnici su podelili konkretna iskustva – od uvođenja alata za merenje angažovanosti, preko aktivnog slušanja i komunikacije, do procesa transformacije koji zahtevaju jasan pravac i poverenje zaposlenih. Posebno je naglašena važnost doslednog sprovođenja akcionih planova koji proističu iz povratnih informacija zaposlenih, kao i uloga menadžera u kriznim situacijama.

HRexperience 2025, CEO panel / Foto: Biznis.rs

„U našoj kompaniji su danas 80 odsto novozaposlenih Milenijalci i Generacija Z, što nije bio slučaj ni približno pre desetak godina. To dramatično menja priču, dok sa druge strane oni nisu dominantni u strukturi zaposlenih. Zato mi svake dve godine preispitujemo odnos prema zaposlenima“, napomenuo je Dragomir Kostić, generalni direktor Atlantic Brandsa.

On je govorio i o važnosti komunikacije sa zaposlenima u kompaniji, kako bi razumeli poteze rukovodstva i kako bi se povećali osećaj pripadanja, motivacija i angažovanost u organizaciji. Ova kompanija već deset godina istražuje zadovoljstvo zaposlenih i pitanja koja postavljaju u ovoj anketi su se povećala sa sedam na preko četrdeset, ali se povećala i rata responzivnosti zaposlenih – sada je 93 odsto, dok je angažovanje zaposlenih oko 85 odsto.

„U Srbiji generalno nije dovoljno zaživela kultura kontinuirane povratne informacije. Na primer, mi smo imali projekat poboljšanja zaštitne opreme zaposlenih u magacinima, kada je kompanija kupila italijanske čizme sa posebnom zaštitom. Iako su bili upoznati sa zaštitom na radu, tek nakon što im je posebno ukazano na razloge, opasnosti i koristi od novih čizama, kao i na važnost zaštitne opreme, oni su prihvatili promenu koja je od početka bila očigledno u njihovu korist“, istakao je Kostić.

HR je „krvotok“, ali ključna odgovornost je na vrhu kompanije

Da je top menadžment prevashodno odgovoran za kulturu organizacije naglasio je i Dragan Filipović, direktor Generali osiguranja Srbija.

„HR treba da opipa puls kompanije, ali, bez obzira na to da li smo zadovoljni ili ne motivacijom i angažovanišću zaposlenih, ključna odgovornost je na vrhu kompanije, a ne na HR-u. Ako HR posmatramo kao krvotok, a kompaniju kao ljudsko telo, onda je krvna slika ili alarm koji treba da nas upozori ili potvrda da dobro tretiramo svoj organizam“, rekao je Filipović.

Milan Gospić iz Microsofta naglasio je da se tokom poslednjih deset do petnaest godina promenila i uloga HR-a u kompanijama.

Sada ne samo da često ima i drugačije ime, već je HR sve više zaista biznis partner, a mnoge funkcije HR-a su sada timske funkcije, a u timovima je jedan od članova iz ljudskih resursa. Naravno, za HR funkcije koje su prenete lajn menadžeru potrebna je podrška HR-a u razvijanju znanja i veština“, rekao je on.

Naglasio je da nije toliko važno za lidera da li funkcioniše u hijerarhijskoj ili flat strukturi, već je važno kako ispoljava svoje liderske veštine jer zaposleni ne traže savršenog već autentičnog lidera, zaključio je Gospić.

Idemo u pravcu u kojem će pametni sistemi postati novi zaposleni. Zanimljivo je videti koja je uloga HR-a u tom segmentu. Ta promena dolazi – ako ne danas, već sutra i doći će svuda. Sistemi će raditi sami i raportiraće ljudima. Treba kreirati odnose između ljudi i sistema, razmišljati kako će oni funkcionisati. HR kao biznis partner biće arhitekta tih odnosa“, istakao je prvi čovek Microsofta.

Zaključak panela bio je da su fleksibilnost, kontinuirana edukacija menadžera i pažljivo oblikovana interna komunikacija ključni faktori uspešne organizacije. U vremenu u kojem generacijske razlike, kompleksnost tržišta rada i neočekivane krize postaju svakodnevica, jedino stabilan, angažovan i motivisan tim može garantovati održiv rast i konkurentnost.

Takođe, krize – bilo da su tržišne, tehnološke ili društvene – ne smeju paralisati organizacije, već ih treba posmatrati kao šansu za rast. Ljudi traže sigurnost, poverenje i svrhu, a na HR-u je da te vrednosti implementira kroz strategiju, obuku i svakodnevnu organizacionu kulturu. Iako tehnologija ubrzano menja okruženje u kojem radimo, ljudski potencijal ostaje ključni faktor svake uspešne kompanije.

  • Ivana

    27.5.2025 #1 Author

    Nazalost HR i vrh kompanija su u vecini uskladjeni u svom razmisljanju i u velikom broju kompanija HR i ne vrsi svoju ulogu

    Odgovori

  • Jelena

    28.5.2025 #2 Author

    Odličan panel! Važno je da lideri prepoznaju da je zadovoljstvo zaposlenih zajednička odgovornost i ključ uspeha svake kompanije.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.