U susret sednici Skupštine grada Beograda

Između rešavanja imovinskih odnosa i izgradnje: Najvažniji beogradski projekti od „mini metroa“ do kanalizacije u Krnjači

InfrastrukturaInvesticijeSrbija

16.9.2024 08:01 Autor: Milica Rilak 4

Između rešavanja imovinskih odnosa i izgradnje: Najvažniji beogradski projekti od „mini metroa“ do kanalizacije u Krnjači Između rešavanja imovinskih odnosa i izgradnje: Najvažniji beogradski projekti od „mini metroa“ do kanalizacije u Krnjači
Danas počinje prva jesenja sednica Skupštine Grada Beograda, a dnevni red je poprilično zahtevan: od odluke o rebalansu preko izjašnjavanja o zahtevu grupe prevoznika... Između rešavanja imovinskih odnosa i izgradnje: Najvažniji beogradski projekti od „mini metroa“ do kanalizacije u Krnjači

Danas počinje prva jesenja sednica Skupštine Grada Beograda, a dnevni red je poprilično zahtevan: od odluke o rebalansu preko izjašnjavanja o zahtevu grupe prevoznika da se poveća cena angažmana autobusa – o čemu je Biznis.rs detaljno pisao – pa sve do rasprave o Programu uređivanja i dodele građevinskog zemljišta.

Ovaj poslednji dokument nudi svojevrstan pregled ključnih projekata za Beograd u naredne tri godine, kao i nešto detaljnije naznake dokle se stiglo sa njihovom realizacijom, a bavi se najpoznatijim infrastrukturnim poduhvatima za koje se u ovoj godini planiraju 13,62 milijarde dinara za poslove pripreme i opremanja građevinskog zemljišta, kao i za rešavanje imovinsko-pravnih odnosa.

Kada je reč o imovinsko-pravnim odnosima, Programom o kome će danas raspravljati odbornici predviđena su izdvajanja od ukupno 4,85 milijardi dinara u ovoj godini, dok se za 2025. za te poslove planira blizu osam milijardi dinara.

Najznačajniji objekti za koje se u 2024. godini rešavaju imovinsko-pravni odnosi su saobraćajni potez od ulica Borske do petlje Lasta, saobraćajnice za pristup železničkoj stanici Prokop kao i, „tunelska veza savske i dunavske padine“ koju gradonačelnik Aleksandar Šapić naziva i „mali metro“.

Na spisku za rešavanje imovinsko-pravnih odnosa je i prostor Privredne zone Autoput u Novom Beogradu, Zemunu i Surčinu, gde je u planu izgradnja novog poslovnog kompleksa na mestu nekadašnje fabrike Zmaj. Rešavaće se, kako piše u Programu, i imovinsko-pravni odnosi na prostoru buduće saobraćajnice poznate kao Severna magistralna tangenta (SMT) sa mostom preko Dunava, zatim za regionalni vodovod Makiš-Mladenovac, kao i kompleksa za preradu otpadnih voda Veliko selo.

Foto: Biznis.rs

Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda zadužena je i za rešavanje imovinsko-pravnih odnosa na lokaciji Makiško polje, za linije metroa, za tunelsku vezu od ulice Karađorđeve do dunavske padine, kao i Infrastrukturni koridor Novi Beograd-Surčin (za Nacionalni stadion i EXPO), za koje su sredstva obezbeđena transferom iz budžeta Republike Srbije“, stoji u Programu uređivanja i dodele građevinskog zemljišta o kome će raspravljati gradski odbornici.

Deo Programa odnosi se i na saobraćajnice sa pripadajućom infrastrukturom, pa u tom dokumentu stoji da su njime obuhvaćene aktivnosti na pripremi i izgradnji magistralnih i primarnih gradskih saobraćajnica, kao i saobraćajnih objekata, mostova i tunela.

„Najznačajniji objekti u ovom poglavlju su kompleks autobuske i železničke stanice u bloku 42 u Novom Beogradu, saobraćajna veza Borska petlja-Lasta, kao i denivelisano ukrštanje pruge Beograd- Subotica i Bulevara umetnosti na Novom Beogradu.

Podsećamo da su pred lokalne izbore u Beogradu otvoreni radovi na tom denivelisanom ukrštanju, koje se u javnosti naziva i podvožnjak između Bulevara umetnosti i Crvene armije, kao i da je gradonačelnik Šapić tada rekao da je rok za završetak 450 dana.

Podvožnjak, Bulevar umetnosti / Izvor: Beograd.rs, Beoinfo

Na spisku projekata za „pripremu i izgradnju“ gradskog građevinskog zemljišta nalaze se i tunelska veza od Karađorđeve ulice do Dunavske padine, kao i most preko Save na poziciji Starog savskog mosta, o kome se nedavno oglasilo Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture porukom da će izdati dozvolu za rušenje Starog mosta kada im bude predata sva dokumentacija.

Rebalansom beogradskog budžeta planirano je, inače, da se za poslove komunalnog opremanja građevinskog zemljišta u 2024. godini izdvoji 7,05 milijardi dinara, uključujući tu i poseban program za izgradnju objekata „od strateškog interesa za razvoj grada“ vredan blizu tri milijarde dinara.

Programom je obuhvaćena i izrada tehničke dokumentacije i izgradnja kanalizacione crpne stanice (KCS) Krnjača 2 sa kolektorima, postrojenja za preradu otpadnih voda i sekundarne kanalizacione mreže u naselju Krnjača, a koja se, kako se napominje, finansira sredstvima Evropske investicione banke (EIB) i Grada Beograda.

Spisak saobraćajnica na kojima će početi ili biti nastavljeni radovi, za šta je izdvojeno 1,33 milijarde dinara, poprilično je obiman, ali su kao najznačajniji objekti, između ostalih, izdvojene saobraćajnica odnosno Bulevar patrijarha Pavla, saobraćajnice na području privredne zone Autoput u Novom Beogradu Zemunu i Surčinu, na području Autokomande, u opštinama Obrenovac i Lazarevac, kao i pristup deponiji Vinča.

Podsećamo da će gradski odbornici raspravljati o rebalansu bužeta Beograda za 2024. godinu, u kome su prihodi planirani na ukupno 173 milijarde, a rashodi na ukupno 180 milijardi dinara, što znači da deficit iznosi sedam milijardi dinara i da je veći za oko dve milijarde dinara od planiranog originalnim budžetom iz jula ove godine.

  • ELLA

    16.9.2024 #1 Author

    Sve je lepo na papiru samo da docekamo realizaciju

    Odgovori

  • ELLA

    16.9.2024 #2 Author

    Samo najave, lepo bi bilo da bude realizovano

    Odgovori

  • SHALIMAR

    16.9.2024 #3 Author

    Savrseno zvuci,samo da se sve to realizuje,a posebno kanalizacija u Krnjaci,kanal sa pacovima koji je ljudima iza kuce.Decenijama niko nista nije uradio po tom pitanju.

    Odgovori

  • Mega Tzar

    18.9.2024 #4 Author

    Autoput kroz Beograd se pretvara u magistralni i time se oslobađa prostor duž celog autoputa za gradnju na izuzetnim lokacijama. Providno je koliko će se ljudi blizu vlasti za male novce dočepati najskupljih parcela.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.