Projekat obuhvata deonicu od Merkatora do Mirijeva

Javni poziv za tehničku kontrolu Elaborata za drugu fazu linije 2 beogradskog metroa

InfrastrukturaSrbijaU fokusu

28.8.2024 09:59 Autor: Redakcija Biznis.rs 1

Javni poziv za tehničku kontrolu Elaborata za drugu fazu linije 2 beogradskog metroa Javni poziv za tehničku kontrolu Elaborata za drugu fazu linije 2 beogradskog metroa
Preduzeće Beogradski metro i voz raspisao je javnu nabavku za tehničku kontrolu Elaborata o kontrolnim geološkim istraživanjima druge faze linije 2 beogradskog metroa. Ova... Javni poziv za tehničku kontrolu Elaborata za drugu fazu linije 2 beogradskog metroa

Preduzeće Beogradski metro i voz raspisao je javnu nabavku za tehničku kontrolu Elaborata o kontrolnim geološkim istraživanjima druge faze linije 2 beogradskog metroa.

Ova kontrola obuhvata naročito proveru usklađenosti elaborata sa projektnim zadatkom i projektom detaljnih inženjerskogeoloških-geotehničkih istraživanja za potrebe izrade elaborata.

Ponude se mogu podneti do 10. septembra.

Druga faza linije 2 beogradskog metroa obuhvata deonicu od stanice Merkator (ne uključuje stanicu) do stanice Mirijevo (ne uključuje stanicu) i na njoj je potrebno uraditi kontrolna geološka istraživanja.

Način izgradnje druge faze linije 2 beogradskog metroa, na deonici od stanice Merkator do stanice Mirijevo, tj. do kraja linije 2, predviđen je mašinom za bušenje tunela (TBM), piše eKapija.

“Osnovna namena dokumentacije je dopuna podataka dobijenih detaljnim geološko-geotehničkim istraživanjima terena za potrebe Idejnog projekta, koja su sprovedena u periodu 2021 – 2023 god. Između ostalog, neophodno je izvršiti utvrđivanje preciznog položaja i orijentacije kontakata litoloških slojeva tamo gde postoje određene nesigurnosti, kao i stanje i svojstva terena i stenskih masa. Takođe je potrebno definisati geotehničke uslove i preporuke za izgradnju buduće metro linije. Izrada dokumentacije treba da obuhvati analizu posmatranog prostora u interaktivnoj zoni, od po 50 metara levo i desno od osovine koridora druge faze linije”, ukazano je u dokumentaciji.

Grafik

Istražni radovi su obavezni na delovima trase koji nisu dovoljno „pokriveni“ ranijim istraživanjima ili u kojima složenost geološke građe uslovljava dopunska pojašnjenja, dodaje se u tehničkoj dokumentaciji.

“Na lokacijama gde su u ranijem periodu izvedeni istražni radovi a za koju se ne poseduje dovoljna preciznost podataka neophodno je planirati nove istražne bušotine odgovarajuće dubine. Dubine istražnih bušotina se izvode na minimum 10 metara ispod donje kote tunelske konstrukcije deonica metroa, a lokalno u zavisnosti od geotehničkog modela terena, a naročito na lokacijama gde su planirane stanice metroa, minimalno 15 metara ispod donje kote stanične konstrukcije”, dodaje se u dokumentaciji.

Rezultate ranijih i istraživanja po ovom projektnom zadatku treba sintetizovati, reinterpretirati i obraditi po jedinstvenom kriterijumu. Na osnovu svih dobijenih rezultata treba definisati geološku građu terena, morfološke, osnovne tektonske i seizmološke karakteristike terena duž trase metroa, napominje se u dokumentaciji.

Nova istraživanja treba posebno usmeriti na one delove terena gde se predviđaju podzemne deonice trase metroa i planirane stanice kao i druge inženjerske konstrukcije.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.