Radovi na mestu pijace Bajloni

Kako će izgledati stanica Skadarlija na liniji 1 beogradskog metroa?

InfrastrukturaInvesticijeIzdvajamoSrbija

16.10.2025 12:14 Autor: Aleksandra Kekić 1

Kako će izgledati stanica Skadarlija na liniji 1 beogradskog metroa? Kako će izgledati stanica Skadarlija na liniji 1 beogradskog metroa?
Preduzeće Beogradski metro i voz podnelo je Ministarstvu zaštite životne sredine zahtev za davanje saglasnosti na Studiju o proceni uticaja na životnu sredinu projekta... Kako će izgledati stanica Skadarlija na liniji 1 beogradskog metroa?

Preduzeće Beogradski metro i voz podnelo je Ministarstvu zaštite životne sredine zahtev za davanje saglasnosti na Studiju o proceni uticaja na životnu sredinu projekta fazne izgradnje metro stanice Skadarlija na liniji 1.

Planirana je na javnoj komunalnoj površini u opštini Stari grad, na kojoj se u postojećem stanju nalazi gradska pijaca Bajloni. Ovde će se graditi podzemna metro stanica i podzemna garaža u južnom delu prostora za potrebe gradske pijace. Nakon izgradnje metro stanice na površini će biti formiran pijačni trg sa tezgama i nadstrešnicom.

Kako se napominje u dokumentaciji, ova stanica je sastavni deo metro linije 1, faza 1, ali je zbog neophodne integracije sa projektima garaže i pijace Bajloni na osnovu planskog dokumenta izdvojena u posebnu celinu.

Ukupna površina stanice iznosi 8.136,40 metara kvadratnih, navedeno je u idejnom projektu koji je uradio Egis rail iz francuskog grada Lion.

Stanica je projektovana kao podzemna, i sastoji se od nivoa prizemlja (ulazi u stanicu) i tri podzemna nivoa: nivo velikog hola i nivo perona (javni prostor, operativne prostorije, prostorije za zaposlene, tehničke prostorije), kao i nivo podperona (tehničke prostorije koje ne koriste putnici).

Neposredan pristup stanici korisnicima metroa planiran je sa ulice Cara Dušana, i to sa obe strane – sa istočne strane neposredno, a sa zapadne strane ulice posredno preko podzemne pešačke veze, stoji u studiji procene uticaja na životnu sredinu.

Zona 5 dubokog tunela sa stanicom Skadarlija, Foto: ACOUSTB

Putnici će direktno stići do nivoa perona sa oba ulaza. Na svakom ulazu postavljena je jedna linija kontrolnih kapija koja odvaja zone pristupa bez i sa plaćenom kartom i plaćeno područje. U zoni pristupa bez plaćene karte nalaziće se komercijalne i uslužne delatnosti, prostorije namenjene prodaji karata i putničkim uslugama i tehničke prostorije.

Pristupi u nivou prizemlja se nalaze simetrično na severozapadnoj i severoistočnoj strani stanice, sastoje se od dva lifta, jednog stepeništa i dvoje pokretnih stepenica. Izlazi u slučaju opasnosti će se nalaziti na suprotnom kraju kontrolnih kapija za sve perone.

Vođenje trase metro linije 1, faze 1, na delu gde je stanica Skadarlija planira se podzemno u dubokom iskopu (TBM mašinom – tunnel boring machine), dok će sama stanica biti izgrađena u otvorenom iskopu.

Kuda će ići metro linija 1?

Metro linija 1 planirana je na pravcu Železnik – Makiš – Žarkovo – Bele vode – Trgovačka – Požeška – Park Banovo brdo – Ada Ciganlija – Sajam – Mostar – Savski trg – Trg Republike – Skadarlija – Dunav – Pančevački most – ŽS Кaraburma – Ada Huja – Кaraburma – Mirijevski bulevar – Sedma beogradska gimnazija – Mirijevo.

Trasa je planirana po terenu na delu od stanice Železnik do stanice Makiš u dužini od 2,1 km. Na ovom delu trasa se vodi kroz prostor planiranog depoa za metro i površine u funkciji saobraćaja, i ima dve stanice koje su planirane na terenu – Železnik i Makiš. Uz stanicu Makiš planirana je početno-završna stanica planirane linije BG voza.

Deo trase od stanice Makiš do stanice Bele vode planira se u otvorenom iskopu (cut&cover) u dužini od oko 2,15 km. Deonica u dužini od oko 16,7 km od stanice Bele vode do Mirijeva planirana je u dubokom tunelu.

Predviđeno je da se metro linija 1 radi u dve faze – od metro depoa u Makišu do okna Кaraburma i od okna Кaraburma do Mirijeva.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.