Klimatske promene krive za pad interesovanja za vunene tepihe
Firme u fokusuPoslovanjeSrbija
24.9.2024 12:23 Autor: Miljan Paunović 4
Enterijer kuća i stanova nekada je bio nezamisliv bez kvalitetnih tepiha, prostirki i zavesa. Danas ove stvari nisu nužne, ali još uvek ima onih koji drže do tradicije u vidu kvalitetnog vunenog tepiha.
Ako pogledamo rezultate poslovanja firmi koje se bave proizvodnjom tepiha i prekrivača za pod, ovaj sektor zapravo pokušava da izađe iz krize jer je gubitak 38 preduzeća registrovanih u ovoj delatnosti u prošloj godini iznosio 97.000 dinara.
U 2022. godini ove kompanije su pozitivno poslovale, pa su na kraju finansijske godine zabeležile dobit od 1.459.000 dinara. Interesantno je da su godinu dana ranije bile u gubitku od 2.017.000 dinara, kao i 2020. godine.
Da posao ipak ide nešto slabije za Biznis.rs kaže i Dragan Dronjak, direktor porodične firme Antre tepisi iz Stare Pazove, koja upošljava osam radnika i koja je na vrhu liste najuspešnijih preduzeća, prema podacima bonitetne kuće CompanyWall. Ovo preduzeće ostvarilo je u prošloj godini dobit od 723.000 dinara i prihode oko 22,5 miliona dinara (22.463.000).
„Poslednjih godina se na našem tržištu pojavilo puno tepiha iz Turske. Tamo je radna snaga jeftinija od naše, pa su i cene tepiha niže. Mi radimo kvalitetne vunene tepihe za ljude sa ’dubljim džepom’. Mala smo radionica, a tradiciju u proizvodnji imamo još iz vremena Diana tepiha, gde sam ja bio direktor. Poslujemo 45 godina, pomenuta firma više ne postoji, a Antre tepisi od 2001. rade sličan program“, kaže Dronjak i dodaje da su klimatske promene dovele do toga da se promenio odnos prema vunenim tepisima, jer je vreme sve toplije i tepisi se manje koriste.
Država daje subvencionisane kredite za ovu delatnost, ali naš sagovornik kaže da je važnije zaštititi potrošače i firmu od strane konkurencije.
„Trebalo bi više da se promovišu i kupuju domaći proizvodi, to nam fali da bismo poslovali bolje. Francuzi na primer voze svoja vozila, Pežo ili Reno, tako bi i mi trebalo da koristimo tepihe domaćih proizvođača“, ističe Dragan Dronjak.
Naš sagovornik kaže da su među njihovim klijentima i poznate javne ličnosti i ustanove, firme, banke, hoteli i restorani, organizacije, strane ambasade…
„Nekada smo više radili za institucije i državne ustanove na opremanju enterijera tepisima. Opremili smo nekoliko srpskih ambasada u svetu, ali mogli bi naši tepisi da budu u svim našim ambasadama. Uglavnom se sve svelo na uvoz tepiha“, navodi Dronjak.
Pročitajte još:
Prvih deset proizvođača tepiha i prekrivača za pod poslovali su pozitivno u 2023. godini, ali nisu ostvarili veliku dobit. Tako su, na primer, Zlatne niti iz Suvog Dola zabeležile dobit od samo 32.000 dinara.
Kada se vratimo na vrh liste, na drugom mestu nalazi se Industrija tepiha d.o.o. iz Beograda, koja je ostvarila dobit od 463.000 dinara, što je manje od 533.000 dinara u 2022. godini. Na trećem mestu sa dobiti od 171.000 dinara nalazi se firma Viktorijagrand iz Kraljeva, koja ima dvoje zaposlenih.
Dux011
24.9.2024 #1 AuthorŠteta…
Emilija
24.9.2024 #2 AuthorPa i jeste pretoplo.Nije ni.cudo sto je potraznja opala
SHALIMAR
24.9.2024 #3 AuthorSve se poremetilo sto se klime tice,imacemo samo manje tople i vrele mesece tokom godine..
Maruška
28.9.2024 #4 AuthorSve se poremetilo