Koji proizvodi su na listi artikala sa smanjenim maržama?
28.8.2025 14:03 Autor: Marija Jovanović 2



Vlada Srbije usvojila je uredbu o ograničavanju marži na 20 odsto čime će od 1. septembra na rafovima svih maloprodajnih lanaca biti snižene cene do 20.000 proizvoda iz 23 kategorije.
Uredba obuhvata mleko i mlečne prozvode, jaja, mešovite proizvode, bezalkoholna pića i čaj, sveže i prerađeno voće i povrće, hleb i peciva, šećer i med, brašno i testetnine.
Osim toga, kako prenose agencije, na ovoj listi naći će se i smrznuti proizvodi, sveže i prerađeno meso i riba, mahunarke, slani i slatki konditorski proizvodi i cerealije.
Po nižim cenama moći će da se kupe i ulja i masti, sirće, pirinač, so i začini, kućna hemija, papirna i kuhinjska galanterija, lična higijena i kozmetika, hrana za bebe i pelene.
Komentarišući usvajanje uredbe, predsednik udruženja za zaštitu potrošača Efektiva Dejan Gavrilović u razgovoru za Biznis.rs ocenjuje da je ovo dobra mera za potrošače, koji bi od 1. septembra trebalo da osete pad cena.
Kada je reč o trgovinskim lancima, on smatra da će ograničavanje marži uticati na njihov profit, ali je uveren da neće poslovati sa gubitkom.
“Verujem da neće imati onako visoke profite kao što su imali u poslednje dve, tri godine. I izveštaj Komisije za zaštitu konkurencije pokazuje da su Delhaize Srbija, Mercator-S, Univerexport i DIS 2016. radili sa prosečnom maržom od 19 odsto, pa su opet bili profitabilni i imali zbirno 31 milon evra dobiti. Već 2023. godine dobit im je bila 105 miliona evra, sa prosečnom maržom od 38 odsto”, ističe naš sagovornik.
Gavrilović navodi da bi ograničavanje marži trgovinskih lanaca trebalo da dovede do snižavanja cena, s obzirom da ova mera targetira sve u lancu – od proizvođača do krajnjeg prodavca.
Pročitajte još:
“Očekujemo smanjenje cena. Ovih dana dobijamo informacije da maloprodaje menjaju cene, odnosno da ih podižu do 31. avgusta, a onda će da ih smanjuju u skladu sa onim što propisano uredbom, tako da se i oni očigledno za to pripremaju. Na to imaju pravo jer je još uvek slobodno formiranje cena i mogu to da rade na način koji nije obmanjujući za potrošača”, ukazuje predsednik udruženja za zaštitu potrošača Efektiva Dejan Gavrilović.
PAVLE-2005
28.8.2025 #1 AuthorOvo i ako zaživi nece dugo trajati
bajroslastičar
28.8.2025 #2 AuthorŽivi bili pa vidjeli dokle će potrajati