Srbija na Korejskom uvoznom sajmu

Koji srpski proizvodi imaju najveći izvozni potencijal u Republiku Koreju?

AgrobiznisInvesticijeIzdvajamoPoslovanjeSrbijaSvet

14.7.2025 12:23 Autor: Aleksandra Kekić 1

Koji srpski proizvodi imaju najveći izvozni potencijal u Republiku Koreju? Koji srpski proizvodi imaju najveći izvozni potencijal u Republiku Koreju?
Na Korejskom uvoznom sajmu, koji je održan od 7. do 9. jula, svoje mesto pronašli su i srpski proizvodi. Ponuda je predstavljena na zajedničkom... Koji srpski proizvodi imaju najveći izvozni potencijal u Republiku Koreju?

Na Korejskom uvoznom sajmu, koji je održan od 7. do 9. jula, svoje mesto pronašli su i srpski proizvodi. Ponuda je predstavljena na zajedničkom štandu Privredne komore Srbije (PKS) i Ambasade Republike Srbije.

Raznovrsni asortiman obuhvatio je proteinske kaše, voćne i čokoladne namaze, suve šljive, proizvode od tartufa, prirodne sokove, musli i granolu, bebi hranu, hranu i poslastice za kućne ljubimce, ulje od bundeve, kraft pivo, premijum alkoholna pića, vina i ručno rađene klompe.

Ovaj specijalizovani događaj, namenjen promociji uvoznih proizvoda na korejskom tržištu, okupio je izlagače iz preko 50 zemalja i više od 20.000 poslovnih posetilaca.

“Sajam, u organizaciji Korejske asocijacije uvoznika (KOIMA), uz podršku Ministarstva trgovine, industrije i energetike Republike Koreje i Korejske agencije za unapređenje trgovine (KOTRA), predstavlja ključnu platformu za promociju inostranih proizvoda, direktne B2B susrete i razmenu informacija o uvoznim procedurama, potrošačkim očekivanjima i tržišnim trendovima u Koreji”, navedeno je na sajtu PKS.

Kako je za Biznis.rs rekao Milan Rajić iz agencije KOTRA Beograd, najveće interesovanje bilo je za poljoprivredne proizvode, hranu, vodu i pića. Dodaje da Koreja uvozi više od 70 odsto hrane u vrednosti preko 50 milijardi dolara, te da – osim hrane – priliku ima i srpska industrija.

“Osim toga, očekuje se da će poslovna partnerstva sa visoko-tehnološkim korejskim kompanijama doprineti novim partnerstvima i novim poslovnim modelima u Srbiji. Već imamo primere prvih upita u Joint Venture i projekte iz energetike u Srbiji, a naša zemlja je u oktobru prošle godine potpisala ugovor sa korejskom kompanijom Hyundai Engineering za izgradnju solara veličine 1,2 gigavata”, navodi Rajić.

Foto: Privredna komora Srbije

Saradnja Srbije i Koreje u brojkama

Prema podacima PKS, Srbija beleži 87,7 miliona evra izvoza u Republiku Koreju, a 295,1 miliona evra uvoza. Broj firmi u trgovini robom je 1.900.

Vodeći izvozni proizvodi iz Srbije su industrijski: rude i koncentrati bakra, preparati za pranje i čišćenje, za maloprodaju, releji za napon do 60 volti i jačinu struje preko dva ampera, cirkulacione pumpe za grejne sisteme i slično. Kada je reč o poljoprivredno-prehrambenim proizvodima to su: sirovo sojino ulje, proizvodi za ishranu, koncentrati belančevina bez mlečnih masnoća, brašno i griz od soje, neaktivni kvasac.

Kada govorimo o uvozu, vodeći industrijski proizvodi su: priklјučci i kontaktni elementi za žice i kablove, procesori i kontroleri, izolacioni delovi od plastične mase, nerazvrstana roba po CT u slobodnoj zoni, štampana kola sa kontaktnim elementima, ostale mašine i uređaji sa posebnim funkcijama.

Srpski proizvodi sa najvećim izvoznim potencijalom u Koreju su: setovi provodnika za paljenje za vozila, katode i sekcije katoda, gume za vozila, rude cinka, medicinski proizvodi i smrznuto voće i orašasti plodovi.

Kada je reč o uslugama, izvoz je vredan 14 miliona evra, a uvoz 26. Broj noćenja turista iz Koreje je 17.865. Priliv od turizma je osam miliona evra, a odliv milion evra.

Strane direktne investicije u 2024. godini iznose 7,4 miliona evra.

Podsetimo, u toku su pregovori u okviru Sporazuma o slobodnoj trgovini između Srbije i Koreje, a zajednička izjava tim povodom potpisana je u septembru prošle godine. Tada je rečeno da je trgovinska razmena između Srbije i Republike Koreje u 2023. godini iznosila 686 miliona evra, dok je naš izvoz dostigao iznos od 320 miliona evra.

Dve zemlje imaju uspostavljene bilateralne odnose od 27. decembra 1989. godine.

  • Ivana

    14.7.2025 #1 Author

    Potrebna je pametna promocija autentičnih srpskih brendova i usklađivanje sa korejskim standardima kako bi se iskoristio ovaj potencijal.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.