Kompanija Fly One posle Ljubljane i Zagreba u Srbiji
12.6.2025 10:36 Autor: Redakcija Biznis.rs 1



Kompanija Fly One u novembru prošle godine otvorila je na Novom Beogradu simulator letenja Boeinga 737 NG sa naprednijim vizuelnim sistemom za širu i stručnu vazduhoplovnu javnost.
Od novembra do danas, kako iz Fly One Srbija kažu za Tango Six, piloti-instruktori kompanije asistirali su u virtuelnim poletanjima i sletanjima za više od 1.500 klijenata.
Raspon posetilaca u kompaniji Fly One ide od najmlađih laika i „turista“ u svetu avijacije do sadašnjih i bivših Boeing „type rated“ pilota koji su na njemu usavršili svoje veštine, spremali se za redovni kompanijski „sim session“, pa i one najmlađe „frozen ATPL“ publike koja je Fly One iskoristila za pripremu za svoj prvi kompanijski „assesment“.
Ono što je počelo kao IT projekat zabavnog karaktera u Ljubljani, danas je mreža sofisticiranijih „non-motion“ simulatora sa naprednijim vizuelnim sistemom i kokpitom sa kompletno funkcionalnom simulacijom sistema, hardvera i prekidača Boeinga 737 NG.
„Nakon Ljubljane i Zagreba, odlučili smo se za Beograd i od otvaranja smo više nego zadovoljni”, kažu iz kompanije.
„Pozivam sve čitaoce Tango Six portala da nas posete, rezervišu svoj termin, i uvere se u kvalitet našeg simulatora”, kaže Dušan Ustić, pilot-instruktor na simulatoru.
Simulator oponaša najpopularniji Boeingov model kao pravi avion, koliko god da je to moguće. Softver koji integriše vizuelni sistem sa hardverom razvijen je u saradnji sa proizvođačem pravog aviona kompanijom Boeing.
„Baza aerodroma i prateće grafike je globalna i, naravno, lokalizovali smo i taj segment. Tako je moguće leteti sa Nikole Tesle, Konstantina Velikog, iz Vršca, u bazi nam je čak i aerodrom Vojka”, kažu iz kompanije.
Prema rečima Ustića Fly One je osmislio jedinstvenu ponudu koja pokriva različite potrebe laičke i stručne publike. Tu spadaju zabavni letovi u kojima najšira publika može uživati u letovima bez ograničenja u godinama. Deca viša od 140 cm mogu samostalno da lete, a mlađa mogu uz pomoć roditelja. Naravno, sve kroz vođstvo Fly One instruktora.
„Nudimo ture iznad različitih gradova sveta, učimo najmlađe osnovnim manevrima, a zatim prelazimo na zahtevnije. Letimo na način na koji Boeing 737 nikada ne bi leteo u stvarnosti – niske visine, oštre krivine, zabavni manevri”, objašnjava Ustić.
Profesionalna obuka podrazumeva da se simulator koristi i za pripremu za MCC (Multi-Crew Cooperation) kurseve, koji su obavezni za sve pilote koji žele da rade u avio-kompanijama.
„Kada završite ATPL, potreban vam je prelaz sa jednočlanog kokpit okruženja u višečlano. Tu se uči jasna podela uloga između „pilot flying“ i „pilot monitoring“ uloga, a naš simulator oponaša i dodatnu kompleksnost i brzinu oparacija”, kaže Ustić.
Priprema za „assesment“ fazu u avio-kompanijama je, možda, i najzanimljivija primena za stručniju publiku jer predstavlja obuku pilota za „assessmente“ avio-kompanija.
„Nedavno smo sklopili ugovor sa renomiranom evropskom kargo avio-kompanijom. Došli su u Beograd, videli kvalitet simulatora i odlučili da ovde šalju buduće kandidate”, kaže Ustić.
Adut ove upotrebe simulatora je mogućnost pripreme u okruženju kokpita putničkog aviona, koji je verniji realnim operacijama u odnosu na simulatore koji simuliraju generički višemotorni tip letelice.
Pročitajte još:
„Možete zakupiti nekoliko sati, pripremiti se uz sopstvenu pripremu, FMC rutu ili uz asistenciju našeg instruktura”, poziva sve zaintersovane Dušan Ustić.
Emilija
13.6.2025 #1 AuthorLepa vest za ljubitelje