Kompanije koje rade na unapređenju energetske efikasnosti mogu da računaju na uštede
BiznisBolji posaoEkologijaInovacijeInvesticijeSrbija
2.12.2021 09:50 Autor: Stanislav Stanišić
„Teško da možemo dati jasno predviđanje koliko će energetska kriza trajati i zbog toga je bitno da preporučimo kako da sami nađemo rešenje za uvećane troškove kojima su kompanije izložene“, poručeno je sa konferencije „Kako odgovoriti na skok cena struje“ u organizaciji Francusko-srpske privredne komore koja je okupila predstavnike firmi iz energetskog sektora.
„Porast cena struje najviše zabrinjava kompanije koje imaju proizvodne procese i zato je veoma bitno da se istakne da je do efikasnosti moguće doći i optimizacijom. Najbolji primer je automatizacija samih procesa korišćenjem naprednih tehnologija“, poručio je Dalibor Šarkanović iz kompanije Schneider Electric.
On preporučuje softverska rešenja koja prate proizvodne procese, ali su i korektivni faktor koji dovodi do efikasnijeg korišćenja struje.
„Pošto su sistemi fleksibilni oni se mogu koristiti u industrijskim objektima, data centrima, stambenim i poslovnim objektima. Uz pomoć automatizacije kroz analitiku prati se i potrošnja ostalih energenata“, ističe Šarkanović i dodaje da
sistemi mogu da pomognu u izveštavanju o različitim parametrima, a mernim uređajima utiče se na sigurnost i pouzdanost uređaja.
On precizira da kompanije koje rade na unapređenju energetske efikasnosti mogu da računaju i na uštede. Takođe je bitno da se mernim uređajima utvrdi koliko se troši jer se tako dolazi do racionalizacije troškova.
Aleksandar Vajs iz kompanije Enel PS slaže se da se akcijom i aktivnošću mogu preduprediti turbulencije na tržištu struje. On je ubeđen da je neophodna brza reakcija i efikasno i objektivno rešenje kao što je ulaganje u solarnu energiju, jer je to kupovina električne energije po nižoj ceni.
„Ako bi cena električne energije ostala na sadašnjem nivou, povrat investicije u solarnu elektranu bio bi period od sedam godina“, precizira Vajs i zaključuje da je u njegovoj kompaniji u poslednja tri meseca broj upita za solarne panele porastao četiri puta.