Kompanije se sve više bave „employer brandingom”
AutomobiliBolji posaoInovacijeIntervjuSrbija
29.6.2024 13:22 Autor: Miljan Paunović 7
Aleksandra Đurđević je potpredsednica Delta Holdinga i generalna direktorka Delta Auto grupe, koja je ekskluzivni uvoznik i distributer automobilskih brendova BMW, Maserati, Honda i MINI, kao i moto brendova BMW, Honda i KTM. Svoju karijeru u Delta Holdingu započela je 2008. godine u kompaniji Delta Automoto, gde je rukovodila marketingom brendova Honda, Fiat, Alfa Romeo i Lancia, nakon čega je imenovana za direktorku Honda Srbije, na čijem čelu je bila četiri godine.
Svoj profesionalni angažman upotpunjuje u okviru Delta Real Estate-a na mestu direktorke razvoja, gde je radila na kapitalnim korporacijskim projektima. Nakon toga, 2016. godine imenovana je za generalnu direktorku Delta Auto grupe, na čijem je čelu do danas. Aleksandra Đurđević je prva žena koja je 2022. godine izglasana na mesto predsednice Srpske asocijacije uvoznika vozila, dok je u junu 2024. reizabrana na tu poziciju.
Pitali smo Aleksandru Đurđević kakva su njena predviđanja kada je reč o ekonomskoj situaciji u Srbiji do kraja ove godine.
Šta očekujete do kraja 2024. godine u ekonomskom smislu?
– Ukoliko ne dođe do krupnijih, nepredviđenih događaja, očekivala bih da će globalna privreda zabeležiti umereni rast. Inflacija će i dalje biti jedna od prioritetnih tema centralnih banaka širom sveta, posebno nakon perioda visokih inflatornih pritisaka. Cene nafte i gasa mogu varirati zbog geopolitičke situacije, dok se može očekivati povećanje ulaganja u obnovljive izvore energije, poput solarnih i drugih oblika čiste energije.
Politike vlada vodećih svetskih sila, ratni sukobi i krize se očekivano odražavaju i na sva tržišta. Ostaje da se vidi u kom obimu će nedavno održani izbori za Evropski parlament uticati na buduće prilike, kao i šta će doneti američki predsednički izbori u novembru, koji mogu imati značajan uticaj na ukupne ekonomske tokove i međunarodne odnose.
Da li biste uzeli kredit u ovom trenutku? Ako biste morali da se opredelite za zajam, koji bi dolazio u obzir i pod kojim uslovima?
– Prema trenutnim ekonomskim uslovima u Srbiji i okruženju, očekuje se nastavak stabilizacije inflacije, što bi trebalo pozitivno da utiče na kamatne stope. Svakako, uzmanje kredita u ovom trenutku zavisi i od ostalih faktora, kao i od konkretnih potreba i mogućnosti. Ukoliko imate stabilan posao i redovna primanja, uzimanje kredita, na primer za kupovinu nekretnine, može biti razumna opcija. Dinarski krediti nose određeni nivo sigurnosti zbog izbegavanja valutnog rizika, dok bi krediti u evrima mogli biti povoljniji ako se očekuje stabilnost ili jačanje dinara u odnosu na evro. Gotovinski kredit ne bih razmatrala u ovom trenutku.
Gde biste najpre investirali danas – u akcije na berzi, zlato, nekretnine…?
– Danas je najdominantniji i trenutno najzastupljeniji oblik investiranja u našoj zemlji ulaganje u nekretnine. Tradicionalno ovo tržište pokazuje stabilnost i tendenciju rasta. Ulaganje u fondove još uvek nije prisutno kao u razvijenijim zemljama, iako može biti isplativije uz veće rizike. Klijentima većih mogućnosti, koji žele da diverzifikuju ulaganja, startapovi mogu biti zanimljiva opcija – jer u IT sektoru u našoj zemlji ima inovacija i razvoja, kao i ulaganje u druge biznise. Zlato važi za sigurnu investiciju, posebno u vreme nesigurnosti i nestabilosti, ali ne obezbeđuje prihod kao, recimo, nekretnine ili dividende kod akcija, a troškovi skladištenja postoje.
Kako će se kretati tržište rada u narednom periodu?
– Situacija na tržištu rada obeležena je svakodnevnim promenama i transformacijama koje zahtevaju konstantno prilagođavanje svih aktera – kompanija, zaposlenih, klijenata. Pre svega, to se odnosi na ubrzani tehnološki razvoj i pojavu veštačke inteligencije koja već sada značajno redefiniše postojeće poslovne sisteme i radne procese. Očekuje se uspon automatizacije i digitalizacija procesa rada, ali i pojava novih industrija i profesija koje će otvoriti nove prilike. To dalje diktira da je prilagodljivost veoma važna, kao i neprekidno učenje i sticanje veština kako bi se uhvatio korak sa brzim, konstantnim promenama.
Svedoci smo i promena očekivanja kod zaposlenih, posebno mlađih generacija. Kompanije se sve više bave takozvanim „employer brandingom” i time kako da privuku i zadrže kadrove. Vodi se borba za talente, a način rada, pa i kako se doživljava posao, se transformiše i to su sve faktori koji menjaju samo tržište rada.
Šta očekujete od daljeg razvoja veštačke inteligencije?
– Veštačka inteligencija predstavlja novu eru u mnogim oblastima života. Menja mnoge naše životne postavke i otvara brojna etička, kao i praktična pitanja za budućnost, koju ni ne možemo u potpunosti da pojmimo. Sa druge strane, veštačka inteligencija nudi ogroman potencijal za unapređenje mnogih oblasti, ali ujedno donosi i izazove kojima je neophodno pristupiti sa posebnom pažnjom, kako bi ishodi primene bili bezbedni i pouzdani. Automatizacija procesa i robotizacija će povećati efikasnost i smanjiti troškove rada, što će dovesti do nestajanja ili značajnih promena mnogih profesija, uz potrebu za prekvalifikacijom radne snage i modifikacijom sistema obrazovanja.
Veštačka inteligencija uzima sve više maha u našem svakodnevnom životu, tako da se može očekivati da će biti sve prisutnija u gotovo svim oblastima, zbog efikasnijeg funkcionisanja sistema i procesa, upravljanja resursima i optimizacije različitih aktivnosti. Sa sve većom integracijom veštačke inteligencije u društvo, biće neophodno regulisati konkretna pravila i etičke smernice prilikom njene implementacije, kao i njeno odgovorno korišćenje.
HANA
30.6.2024 #1 AuthorOva tema oko veštačke inteligencije je malo više zastupljena…nego što bi trebalo.
ZVONČICA
30.6.2024 #2 AuthorZa mnoge spansko selo
Brana
30.6.2024 #3 AuthorSve pohvale
gagica
30.6.2024 #4 AuthorMislim da ce se vratiti kao bumerang svima.
SUNCICA
30.6.2024 #5 AuthorVrlo uspesna i pametn zena.
VALERIJA
30.6.2024 #6 AuthorOdlično obrađena tema, sad mi je dosta stvari jasno oko veštačke inteligencije.
BIJUTI27
7.7.2024 #7 AuthorCilj Employer Branding-a je da se stvori kod zaposlenog želja da se zadrži u firmi u kojoj RADI, što je sjajno raditi na tome.