Na tenderu je učestvovao jedan ponuđač

Konzorcijumu prevoznika ugovor od 1,34 milijarde evra za autobuski prevoz u Beogradu

Srbija

12.9.2024 08:33 Autor: Redakcija Biznis.rs 1

Konzorcijumu prevoznika ugovor od 1,34 milijarde evra za autobuski prevoz u Beogradu Konzorcijumu prevoznika ugovor od 1,34 milijarde evra za autobuski prevoz u Beogradu
Komisija za javnu nabavku Sekretarijata za javni prevoz Beograda donela je Odluku o dodeli ugovora o ustupanju autobuskih poteza 300, 400 i 500 i... Konzorcijumu prevoznika ugovor od 1,34 milijarde evra za autobuski prevoz u Beogradu

Komisija za javnu nabavku Sekretarijata za javni prevoz Beograda donela je Odluku o dodeli ugovora o ustupanju autobuskih poteza 300, 400 i 500 i dela linija koje prolaze preko Savskog venca konzorcijumu na čelu sa kompanijom BG BUS prevoz iz Zemuna, koji čini dvadesetak članica.

Vrednost dobijenog posla je, kako je navedeno u odluci, 156.916.013.628 dinara sa PDV-om, odnosno oko 1,34 milijarde evra, objavila je eKapija.

Vrednost ovog posla ranije je bila procenjena na oko 175 milijardi dinara, sa PDV-om, odnosno 1,5 milijardi evra.

U odluci Komisije za javnu nabavku se navodi da je ponuda ove grupe ponuđača (koja je inače dvadesetak milijardi manja od procenjene vrednosi) bila jedina pristigla ponuda, ističe eKapija, koja je ranije i objavila da se radi o preuzimanju 84 linije, koje će „držati“ u narednih 10 godina i na kojima će morati da angažuju inicijalno 497 vozila (plus 50 rezervnih).

Javni poziv je raspisan početkom jula i prvobitno je bilo najavljeno da će ponude biti otvorene 26. avgusta, ali je datum otvaranja pomeren zbog izmena i dodatnih informacija.

Privatizaciji 84 linija, od kojih se više od 30 trajno oduzima GSP-u, prethodilo je junsko usvajanje projekta o javno-privatnom partnerstvu za poteze 300, 400 i 500 na tadašnjem Privremenom organu grada, i to na telefonskoj sednici održanoj nepun dan posle prethodne sednice ovog organa, a dan pre konstitutivne sednice Skupštine grada Beograda, podseća eKapija.

Kada je grad predložio ovaj projekat, u tom predlogu bili su gotovo do reči prepisani razlozi, podaci i argumeti kao kada je usvajan projekat javno-privatnog partnerstva za poteze 100 i 700, piše eKapija a kao primer navodi konstatacije da je problem velika starost vozila GSP-a, da je postojećim vozilima istekao amortizacioni period i da je kapacitet ovih vozila ispunjen „zbog čega nisu adekvatna ni bezbedna da bi se obavljao prevoz putnika“.

Protiv ovakvih argumenata su u više navrata predstavnici sindikata iskazivali negodovanje.

Prema saznanjima eKapije, konzorcijum na čelu sa BG BUS prevoz čine i kompanije Banbus, C & LC Group, Barbados, ASP Strela, Presto, Lui Travel, B&B Linea, Preduzeće za trgovinu na veliko i malo Ćurdić, Knežević trans, Dumeco, Beobus City, Transprodukt – BUS prevoz, M.T. – Tours prevoz, Niš Ekspres, M&M – Trans Company, Saga Trans i LDM Group.

Tri kompanije koje će u ovom ugovoru izvršavati najveći deo posla su C & LC Group, ASP Strela i Dumeco.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.