Na slovenačko-srpskom poslovnom forumu u Ljubljani o mogućnostima za jačanje saradnje
EUFirme u fokusuPoslovanjePreduzetnikSrbija
16.7.2025 17:42 Autor: Redakcija Biznis.rs 0



Slovenija i Srbija imaju odlične mogućnosti za jačanje ekonomske saradnje, ocenili su danas učesnici slovenačko-srpskog poslovnog foruma u Ljubljani.
Zajedničko prisustvo na trećim tržištima istaknuto je kao jedna od mogućnosti, dok su preduzetnici tokom predstavljanja primera dobre prakse ukazali i na značaj povezivanja i pronalaženja partnera iz lokalne sredine, prenosi Beta pozivajući se na slovenačku agenciju STA.
Tamara Zajec Balažič, direktorka javne agencije Spirit Slovenija, koja je pripremila forum u saradnji sa Privrednom komorom Srbije, rekla je da su Slovenija i Srbija bliske u mnogo čemu, između ostalog i zbog slične ekonomske strukture i izvozne orijentacije.
Ona je kazala da to predstavlja solidnu osnovu za nove mogućnosti i na bilateralnom nivou i u zajedničkom nastupu na stranim tržištima.
Zamenik predsednika Privredne komore Srbije Mihailo Vesović ukazao je na sve zahtevniju konkurenciju na globalnom tržištu i na umrežavanje između kompanija i zemalja kao odgovor na nju.
Vesović je izrazio uverenje da srpske kompanije mogu dodatno da iskoriste svoj potencijal u saradnji sa slovenačkim.
Prema rečima Zajec Balažić i Vesovića, važan korak u razvoju dugoročne ekonomske saradnje dve zemlje je i sporazum o međusobnoj saradnji, koji su agencija Spirit Slovenija i Privredna komora Srbije potpisale na forumu.
Andrej Berginc iz Sektora za bilateralnu ekonomsku saradnju u Ministarstvu spoljnih i evropskih poslova Slovenije istakao je značaj dugoročnih partnerstava i upozorio da globalna trgovinska pravila gube na značaju i da odluka o lokaciji proizvodnje postaje i bezbednosno pitanje.

„Sama konkurentnost više neće biti dovoljna. Kompanije će sve više biti birane jer su deo pouzdanog ekonomskog i političkog partnerstva“, dodao je Berginc.
Na Forumu je kao važna prilika za saradnju Slovenije i Srbije istaknuto zajedničko prisustvo na trećim tržištima, a razgovaralo se i o podsticajnom okruženju za njega.
Privredna komora Srbije je zaključila sporazume o saradnji sa brojnim partnerskim organizacijama, uključujući i na trećim tržištima, rekla je njena predstavnica Ana Stojanović.
Stojanović, iz Centra Privredne komore Srbije za Afriku i Bliski istok, kazala je da se trenutno posebno fokusiraju na Afriku, gde jačaju mrežu predstavništava.
Generalni direktor Direktorata za industriju, privredu i internacionalizaciju u Ministarstvu privrede, turizma i sporta Slovenije Jernej Salecl složio se da je mreža predstavništava od izuzetnog značaja.
„Ovde postoji odlična prilika za jačanje saradnje sa Srbijom, koja u nekim regionima ima mnogo bolju mrežu predstavništava“, rekao je Salecl, koji je takođe istakao slovenačku podršku kompanijama koje grupno nastupaju na sajmovima u inostranstvu.
Drugi okrugli sto bio je posvećen predstavljanju primera dobre prakse kompanija koje su se već etablirale na trećim tržištima.
Direktor Kolektor sisteha Jože Torkar rekao je da svaki izlazak na strano tržište treba shvatiti kao investiciju.
Pročitajte još:
„Moramo razmišljati dugoročno i znati u šta ulažemo. Jasno je da prvi projekat neće moći da pokrije investiciju“, kazao je Torkar.
Torkar i direktor Roto grupe Štefan Pavlinjek su se složili da dobar lokalni partner može biti od velike pomoći.
Direktorka kompanije Telegrup Diana Gligorijević istakla je važnost kredibiliteta, koji kompanija može da obezbedi adekvatnom komunikacijom sa potencijalnim partnerima, navodi STA.
Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.