Naše tržište spremno za ekološki svesne proizvode
30.5.2025 10:27 Autor: Mirjana Vasić Adžić 0



Građevinska industrija u Srbiji beleži kontinuirani rast poslednjih pet godina. U prilog tome govore podaci da je u februaru izdato 1.817 građevinskih dozvola, što predstavlja povećanje od 1,1 odsto u odnosu na isti period prethodne godine. Sa ekspanzijom u izgradnji raste i potreba za građevinskim materijalom. Pored povećane potražnje za osnovnim kao što su beton, cement i metalne konstrukcije, sve je veća potražnja i za krovnim materijalima.
U razgovoru za Biznis.rs, Nikola Mitrović, direktor prodaje za Srbiju i Crnu Goru kompanije Bauder, govorio je o poslovanju kompanije, koja je na našem tržištu prisutna od 2020. godine.
„Bauder je u svetu poznat po kvalitetu i sigurnosti. Naš asortiman je fokusiran na visokokvalitetne, sigurne i održive krovne sisteme, koji uključuju sve elemente potrebne za jedan kompletan sistem – hidroizolaciju, termoizolaciju, zeleni krov, fotonaponske sisteme. Sa skoro 170 godina iskustva, Bauder, kao porodična kompanija, dokazao se na tržištu Nemačke i Evrope i već neko vreme je vodeći proizvođač i dobavljač krovnih proizvoda. Kontinuirani razvoj kompanije ogleda se u 18 poslovnica širom Evrope“, kaže na početku razgovora Mitrović.
Dodaje da kompanija insistira na tome da isti kvalitet proizvoda imaju svi kupci širom Evrope, te je kompletna proizvodnja locirana u Nemačkoj i Austriji u ukupno devet fabrika.
Bauder u Srbiji osnovan je 2020. godine, sa predstavništvom u Beogradu. Njihova mreža poslovanja obuhvata pomoć pri projektovanju, distribuciju, izvođenje i održavanje, što znači da su njihovi klijenti projektanti, glavni izvođači i specijalizovani izvođači hidroizolacionih radova. Kompanija pruža potpunu tehničku i stručnu podršku tokom celog projektnog ciklusa.
Na pitanje kako ocenjuje poslovanje kompanije od 2021. godine do danas, Mitrović ističe da fokus preduzeća nije bio na kratkoročnom profitu, već na kontinuiranom i dugoročnom razvoju.
S obzirom na to da je Bauder Srbija osnovan tokom pandemije, zanimalo nas je kako je kompanija organizovala poslovanje u tom periodu.

„Za vreme pandemije, najveći fokus bio je na zaposlenima, jer su njihovo mentalno i fizičko zdravlje najbitniji faktor u poslovnom lancu. Sigurno radno mesto i stabilna proizvodnja bili su prioritet. Zahvaljujući pouzdanim saradnicima, ni logistika nije imala problema – uspevali smo da svoju robu dostavimo u rekordnom roku. Takođe, nestašicu sirovina na tržištu iskoristili smo kako bismo promovisali jedan od naših najvažnijih proizvoda – BauderPIR, koji je i danas jedan od najtraženijih artikala. U svakom slučaju, fokus Baudera je pouzdanost, kroz koju gradimo dugoročna partnerstva, a naše klijente i partnere uvek stavljamo na prvo mesto“, objašnjava Mitrović.
Na pitanje kako je izgledala 2024. godina, Mitrović ističe da je to bila godina rasta i uspešnog razvoja, iako izazovna – kako za celo evropsko tržište, tako i za Srbiju.
„Naš kolektiv se uvećao, obim posla porastao, a potražnja za našim proizvodima se povećala. Ono što bih izdvojio kao izazov jeste veliki broj niskokvalitetnih proizvoda i loših kopija na tržištu, gde kupci često traže nižu cenu umesto kvaliteta. Međutim, kada se dođe do pravih ljudi, koji jasno uočavaju razliku i prepoznaju kvalitet, dileme nema. Pozitivni faktori u našem poslovanju su upravo ti ljudi – najpouzdaniji saradnici, s kojima gradimo dugoročne odnose“, naglašava.
Planovi za budućnost Baudera Srbija uključuju informisanje tržišta, edukaciju i širenje prodajne mreže.
„S obzirom na to da smo tek ‘zagrebali’ tržište, još mnogo toga nismo predstavili, a želimo da ponudimo visok kvalitet koji Srbija zaslužuje. Takođe, želimo bolje upoznati potrošače sa prednostima ekološki svesnih proizvoda i zelenih krovova. Naš cilj je da tržištu u Srbiji ponudimo iznenađujuće dobre inovacije“, zaključuje Mitrović.
Prema njegovim rečima, najveći ponos za njega je Best Team – Bauder tim ljudi.
Pročitajte još:
„Visok kvalitet se ogleda kroz kvalitetne proizvode, ali je put do njih izuzetno važan. Od tehničke podrške, proizvodnje, logistike i izvođenja – svaki pojedinac u lancu je bitan. Ako funkcionišemo kao lanac bez slabih karika, rast je neminovan i samo ‘posledica’ svega što prethodi.
Spremnost na saradnju svakog pojedinca, pronalaženje optimalnih rešenja, pa čak i suočavanje sa izazovima, jedan je od ključnih faktora u našem poslovanju. Sve to čini Bauder tim – Best Team,“ otkriva za kraj direktor prodaje kompanije Bauder Srbija Nikola Mitrović.
Najuspešnija mala preduzeća u trgovini na veliko drvetom, građevinskim materijalom i sanitarnom opremom, po prihodima | Pozicija | Ime preduzeća | Ukupni prihodi | Rezultat poslovanja |
---|---|---|---|
1. | MI NI DOO NOVI SAD | 1.772.598.000 | 14.494.000 |
2. | DOO BOBAN D. GRAĐA RADINAC | 1.161.355.000 | 3.200.000 |
3. | STOVARIŠTE JAKOVLJEVIĆ DOO | 1.096.228.000 | 26.196.000 |
4. | KOMPANIJA EVROTRGOVINA DOO ŠAPINE | 964.512.000 | 323.504.000 |
5. | DOO IZO – TIM POŽAREVAC | 931.521.000 | 48.055.000 |
6. | MIRARO DOO BEOGRAD | 930.605.000 | 92.812.000 |
7. | ČA-TERM DOO ČAČAK | 854.780.000 | 70.627.000 |
8. | Profix system DOO Beograd | 825.830.000 | 84.199.000 |
9. | GRIKOM DOO BEOGRAD | 825.485.000 | 10.401.000 |
10. | Vudeks d.o.o. | 806.343.000 | 1.546.000 |
11. | LARIX DOO | 768.796.000 | 19.115.000 |
12. | REX TRANS DOO ARILJE | 761.584.000 | 9.545.000 |
13. | BRAĆA DRINIĆ DOO NOVI SAD | 756.891.000 | 20.639.000 |
14. | TG KOMERC-98 DOO NOVI SAD | 743.045.000 | 31.672.000 |
15. | EUROCEM DOO BEOGRAD | 733.362.000 | 31.975.000 |
16. | MAS-PROMET DOO NOVI SAD | 729.066.000 | 31.669.000 |
17. | KINGSPAN DOO BEOGRAD | 687.708.000 | 26.428.000 |
18. | DOO ŠULEX SOMBOR | 670.777.000 | 57.807.000 |
19. | HÖRMANN SRBIJA DOO BEOGRAD | 653.063.000 | 50.121.000 |
20. | NOKS NJ DOO BEOGRAD | 638.901.000 | 37.855.000 |
21. | MIDI DOO KRUŠEVAC | 612.988.000 | 44.535.000 |
22. | VELUX SRBIJA DOO BEOGRAD | 601.478.000 | 19.412.000 |
23. | INTERNORMA DOO NOVI PAZAR | 594.891.000 | 2.585.000 |
24. | AMI COMPANY DOO VETERNIK | 582.467.000 | 38.451.000 |
25. | ARION DOO VETERNIK | 572.192.000 | 38.512.000 |
26. | AMS-UNION DOO TRSTENIK | 515.280.000 | 28.082.000 |
27. | VELOG DOO BEOGRAD ŽELEZNIK | 514.780.000 | 86.179.000 |
28. | FIBAC DOO SUBOTICA | 513.801.000 | 56.164.000 |
29. | LORENCIC DOO BEOGRAD | 500.807.000 | 36.027.000 |
30. | ORNAMENT DOO VETERNIK | 488.480.000 | 57.858.000 |
31. | BAUDER | 488.269.000 | 43.261.000 |
32. | DOMIS ENTERIJERI NOVIS DOO NOVI SAD | 479.860.000 | 161.008.000 |
33. | KENZAI GROUP DOO BEOGRAD | 469.536.000 | 34.297.000 |
34. | JUGODOM DOO NOVI SAD | 411.289.000 | 44.627.000 |
35. | VITEX-HERMES DOO NOVA PAZOVA | 371.938.000 | 51.501.000 |
36. | DOO PROGON 1999 MRČAJEVCI. ČAČAK | 368.777.000 | 59.801.000 |
37. | METRO DOO BEOGRAD | 368.342.000 | 50.577.000 |
38. | HROMA COMPANY DOO | 342.846.000 | 48.753.000 |
39. | SZTR MIKRO FIL. MONT DANKO FILIPOVIĆ PREDUZETNIK ARANĐELOVAC | 264.429.000 | 73.545.000 |
40. | KELEBIJA SS DOO | 126.648.000 | 36.095.000 |
izvor: CompanyWall, *svi podaci su za 2023. godinu, u dinarima |
Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.