odštetu dobilo 124 korisnika od 11 banaka

NBS: Banke obavezne da obeštete žrtve prevarne šeme zasnovane na lažnoj SMS poruci

Srbija

20.9.2025 11:19 Autor: Redakcija Biznis.rs 13

NBS: Banke obavezne da obeštete žrtve prevarne šeme zasnovane na lažnoj SMS poruci NBS: Banke obavezne da obeštete žrtve prevarne šeme zasnovane na lažnoj SMS poruci
Narodna banka Srbije je 9. jula 2025. godine upozorila građane na lažne i opasne SMS poruke koje dobijaju korisnici usluga mobilne telefonije u kojima... NBS: Banke obavezne da obeštete žrtve prevarne šeme zasnovane na lažnoj SMS poruci

Narodna banka Srbije je 9. jula 2025. godine upozorila građane na lažne i opasne SMS poruke koje dobijaju korisnici usluga mobilne telefonije u kojima se obaveštavaju da su navodno ostvarili određeni broj poena koje mogu da iskoriste i preuzmu nagradu.

I pored upozorenja NBS-a, kao i od strane mobilnog operatera, jedan broj građana je ipak prevaren. S tim u vezi, NBS je početkom septembra, primenjujući standard krajnje nepažnje kao odlučujući kriterijum kod procene odgovornosti za gubitak nastao zloupotrebom platne kartice, obavestila sve banke čiji su korisnici prevareni da su, u skladu s relevantnim odredbama Zakona o platnim uslugama, dužne da svim korisnicima nadoknade gubitak veći od 3.000 dinara, navodi se u saopštenju.

Postupajući po obaveštenju Narodne banke Srbije, 11 banaka je obeštetilo 124 korisnika, kojima su vraćena sredstva u ukupnom iznosu od 5.223.413,02 dinara.

„U ovom slučaju je ocenjeno da su korisnici postupali sa običnom nepažnjom kada su jednokratnu lozinku za internet plaćanje uneli na lažan sajt mobilnog operatera, pre svega zato što su link do tog sajta dobili u SMS poruci s broja telefona s kojeg su prethodno zaista dobijali obaveštenja od mobilnog operatera“.

Praksa NBS pokazala je da korisnici često nasedaju i na manje sofisticirane prevare – kada poruku dobijaju s nepoznatog broja (često inostranog) ili tako što potpuno nepoznatim ljudima koji tvrde da hoće da kupe njihovu robu putem poruke šalju podatke o kartici, očekujući da uplatu od navodnog kupca. U takvim slučajevima se očigledno radi o krajnje nepažljivom postupanju korisnika i tada celokupan iznos gubitka, u skladu sa zakonom, snosi korisnik, navode iz ove institucije.

NBS apeluje na građane da prilikom plaćanja na internetu budu veoma pažljivi, a ona je posebno potrebna kada se poziv na plaćanje s linkom do određene internet stranice dobije sa strane, putem SMS poruke, pozivom ili putem imejla. 

  • REA

    20.9.2025 #1 Author

    Banke više ne mogu da se prave lude – žrtve SMS prevara konačno dobijaju svoj novac.

    Odgovori

  • BILJKA

    20.9.2025 #2 Author

    Ne treba nasedati na lažne nagrade i ostavljati broj kartice.

    Odgovori

  • VALE

    21.9.2025 #3 Author

    Razlicite vrste prevara su u pitanju I treba proveriti sve

    Odgovori

  • HANA

    21.9.2025 #4 Author

    Do sada su izbegavali odgovornost…

    Odgovori

  • Žarko

    21.9.2025 #5 Author

    Ali što su banke krive što neko veruje u Deda Mraza?

    Odgovori

  • Šone

    21.9.2025 #6 Author

    Zaštita potrošača postaje prioritet, banke pod pritiskom.

    Odgovori

  • Jeca

    21.9.2025 #7 Author

    Mnogo se lako upustamo u ovakve stvari.

    Odgovori

  • ZOI

    21.9.2025 #8 Author

    Ovoga je uvek bilo, nije to samo sad. Svakako ne treba nasedati na to

    Odgovori

  • Brana

    21.9.2025 #9 Author

    Dobro je za njihove korisnike

    Odgovori

  • Jelena

    21.9.2025 #10 Author

    Dobro je da su žrtve prevara konačno obeštećene, ali ovo je i ozbiljno upozorenje koliko je važno da građani budu oprezni i da nikada ne unose podatke sa kartice preko sumnjivih linkova.

    Odgovori

  • LAV

    21.9.2025 #11 Author

    Toliko je prevara da ne moze da se isprati.

    Odgovori

  • SUNCICA

    21.9.2025 #12 Author

    Da li ce stvarno to uraditi?

    Odgovori

  • DUCA

    21.9.2025 #13 Author

    Banke i treba da obeštete žrtve prevare a treba voditi računa da ne dođe do prevare.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.