U planu i četiri nove saobraćajnice

Nova radna zona u Beogradu dobiće raskrsnicu sa prelazom preko auto-puta

InfrastrukturaInvesticijeSrbija

14.8.2025 13:44 Autor: Aleksandra Kekić 2

Nova radna zona u Beogradu dobiće raskrsnicu sa prelazom preko auto-puta Nova radna zona u Beogradu dobiće raskrsnicu sa prelazom preko auto-puta
Planom detaljne regulacije za područje privredne zone „Auto-put“ u Novom Beogradu, Zemunu i Surčinu, u blizini Autokomerc centra planirana je denivelisana raskrsnica „Nova“ sa... Nova radna zona u Beogradu dobiće raskrsnicu sa prelazom preko auto-puta

Planom detaljne regulacije za područje privredne zone „Auto-put“ u Novom Beogradu, Zemunu i Surčinu, u blizini Autokomerc centra planirana je denivelisana raskrsnica „Nova“ sa prelazom preko auto-puta (natputnjak).

Kako je Biznis.rs nedavno pisao, privredna zona prostiraće se na oko 50 hektara, a ovde će raditi više od 6.000 ljudi.

Petljom tipa „pola deteline“ ostvaruje se veza između planiranih saobraćajnica S4 i S22 sa severne strane puta Beograd-Šid i saobraćajnica S23 i S27 sa suprotne strane ovog puta.

Ovakvim rešenjem se postižu dva bitna eksploataciona efekta – maksimalna bezbednost i maksimalna protočnost, navedeno je u projektu saobraćajnice za koji je bio zadužen Institut za puteve AD Beograd.

Širina natputnjaka preko državnog puta iznosi 18 metara, a čine ga kolovoz i trotoari. Izgradnjom saobraćajnica S4 i S27 na visokim nasipima potrebno je da se izgrade četiri potporna zida. Izgradnjom stuba u razdelnom pojasu (na mestu službenog prolaza) predviđeno je izmeštanje službenog prolaza. Postojeći prolaz se zatvara, dok je novi predviđen u neposrednoj blizini.

Projekat čine i po dve indirektne i direktne rampe. Projektovane su tako da zauzimaju što manje prostora, a da se pritom ne ugrozi komfor i bezbednost tokom vožnje. One su jednotračne, a sastoje se od jedne vozne i ivičnih traka. Zajedničke rampe sastoje se od dve vozne trake (jedna traka po smeru) i ivičnih traka. Sporedni pravac sastoji se od četiri vozne trake (dve po smeru), trotoara i bankina.

Za ovaj projekat je investitor Sekretarijat za komunalne i stambene poslovne Beograda podneo Ministarstvu zaštite životne sredine zahtev za odlučivanje o potrebi procene uticaja na životnu sredinu. Kako je navedeno u zahtevu, projekat ima minimalne uticaje na životnu sredinu, jer se gradi na području uz postojeći auto-put.

“Petlja ‘Nova’ će poboljšati saobraćajnu infrastrukturu bez značajnih rizika po prirodu i stanovništvo”, navedeno je.

  • LEBRON

    14.8.2025 #1 Author

    Samo neka se radi i gradi.

    Odgovori

  • BILJKA

    14.8.2025 #2 Author

    Raskrsnica preko autoputa brži i bezbedniji saobraćaj.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.