Udruženje proizvođača softvera ocenjuje pravilnik kao previše komplikovan

Novi predlog za evidenciju prethodnog poreza

Hi-techIzdvajamoPoreziPoslovanjeSrbija

11.10.2024 08:01 Autor: Ljiljana Begović 4

Novi predlog za evidenciju prethodnog poreza Novi predlog za evidenciju prethodnog poreza
Pravilnik sa izmenama za evidenciju prethodnog poreza na Sistemu elektronskih faktura (SEF) u primeni je od 1. septembra. Međutim, zbog velikog broja izmena i... Novi predlog za evidenciju prethodnog poreza

Pravilnik sa izmenama za evidenciju prethodnog poreza na Sistemu elektronskih faktura (SEF) u primeni je od 1. septembra. Međutim, zbog velikog broja izmena i otežanih procedura, bar prema rečima korisnika, pravilnik je naišao na brojne kritike.

Iz Udruženja proizvođača softvera Srbije (UPSS) takođe smatraju da su procedure previše komplikovane.

“Trenutni sistem za evidentiranje prethodnog poreza (EPP) je previše komplikovan za krajnje korisnike. Zahteva ručne korekcije za dokumenta koja stižu između 10. i 15. dana u mesecu. Isto tako, bez razloga ograničava korisnike skraćenim rokovima za pripremu evidencije”, navode iz UPSS.

Na osnovu definisanog problema iz udruženja predlažu rešenje.

“Predlažemo da se za svaku e-fakturu uvede posebno polje EppId koje SEF popunjava kada ta faktura bude uključena u neki EPP”, objašnjavaju iz UPSS-a.

Prema njihovom predlogu, sistem bi radio na sledeći način – korisnik može bilo kada po završetku poreskog perioda, a najkasnije do 15. narednog meseca da kreira EPP. To znači da se EPP može kreirati bilo kada u rasponu od 1. do 15. oktobra, bez naknadnih obrada. Pri tome sistem uzima sve fakture koje su trenutno na SEF-u i koje po datumu dospeća PDV-a ulaze u taj poreski period ili su zaostale od prethodnog i nemaju upisano polje EppId.

Na primer, ako sistem u trenutku generisanja ima sledeće fakture i ako korisnik kreira EPP 6. oktobra, EPP uzima u obračun fakture 123 i 124.

Izvor :UPSS


Ako se kasnije doda još faktura 125 – ona se ne uzima u obračun za septembar. Međutim, ova faktura će ući u obračun za oktobar jer ima datum prometa od 30. septembra i nema upisan EppId (što znači da nije uključena u neki EPP).

Rezultat je sasvim sličan sadašnjem sistemu kako se popunjava POPDV: uzima se trenutni presek, a fakture koje dođu u međuvremenu se uzimaju u narednom poreskom periodu. Tako bi stanje posle obračuna za oktobar moglo da izgleda ovako:

FakturaDatum slanjaDatum prometaEppId
12330.09.2425.09.249
12405.10.2430.09.249
12511.10.2430.09.2410
12610.11.2431.10.2410
12710.11.2431.10.2410
12815.11.2431.10.24NUL
Izvor: UPSS

Faktura 128 bi sad ulazila u EPP za novembar, kada se on bude kreirao.

Iz UPSS objašnjavaju da bi ovakav sistem bio daleko jednostavniji za korisnike jer ne zahteva ručne korekcije za fakture koje eventualno stižu između 10. i 15. dana u mesecu i zato što je sličan postojećem sistemu za obračun PDV-a.

“Omogućava se predaja EPP bilo kog dana od 1. do 15. u mesecu, bez potrebe za naknadnim korekcijama. Takođe se izbegava skraćenje roka za pripremu EPP. Smatramo da ne postoji tehnički razlog da se preuzimaju podaci za zakašnjenjem od jednog dana, ali ako ipak postoji neki razlog za to kašnjenje, sistem će raditi i ako se uzimaju fakture sa zakašnjenjem”, zaključuju iz UPSS-a.

Podsetimo, Udruženje proizvođača softvera Srbije (UPSS) upozorilo je na brojne izazove i probleme u implementaciji Pravilnika i pre stupanja na snagu 1. septembra.

“Kratki rokovi za prilagođavanje softverskih rešenja predstavljaju glavni problem. Iako smo dobili informacije o izmenama mesec dana pre objavljivanja pravilnika, to nije bilo dovoljno za adekvatnu pripremu. Nedostatak detaljne razvojne dokumentacije i testnog okruženja dodatno je zakomplikovao situaciju”, naveli su iz udruženja.

Softverske firme morale su da analiziraju nove zahteve Ministarstva finansija, prilagode programe i testiraju izmene.

Kao dodatni problem, UPSS je istakao izazov instalacije novih verzija softvera kod korisnika, kao i njihovu obuku. Udruženje je pokušalo da odloži rokove za primenu pravilnika, ali Ministarstvo finansija nije prihvatilo taj predlog.


  • Nik

    11.10.2024 #1 Author

    Pa niste naveli da zapravo i dalje ne radi.. zbog njihove nesposobnosti što nije ništa novo.. onda će kao odložiti zbog korisnika..

    Odgovori

  • SENSEI

    11.10.2024 #2 Author

    Konstantno su prisutni novi predlozi i nova usvajanja

    Odgovori

  • DR VELIKI

    11.10.2024 #3 Author

    Gospoda koja usvajaju propise nikada u životu nisu pročitala Zakon o računovodstvu.

    Odgovori

  • Ivan

    11.10.2024 #4 Author

    Prvo i kljucno pitanje je zasto bi se slala dva pdv obracuna i kroz sistem e porezi i kroz sistem e faktura …valjda te pametne glave mogu da se umreze i da se vucu automatski iz e porezi i da i sistem e faktura …nema logike slati dva pdv obracuna ….to nigde ne postoji …smejace vam se ljudi …ili ukinite jedan po mom misljenju a drugi napravite kako treba i dajte probni period godinu dana da se ljudi nabiknu na novi pdv obracun a ne ovako donosite krajem avgusta i vazi od prvog septembra …van pameti a programski ne funkcionise i dodatni poso cini knjigovodjama i racunovodjama i trpi privatni sektor ….ljudi koji se bave tim poslom ne stignu jedan obracun da posalju …jer mnogo smatraju da im je knjigovodja i postar …i sluzavka …kafe kuvarica i psiholog i savetnik a najmanje ono sto stvarno jeste

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.