Objavljen novi javni poziv za pružanje konsultantskih usluga za rekonstrukciju pruge Pančevački most – Vršac
8.3.2025 10:47 Autor: Redakcija Biznis.rs 2



Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture objavilo je novi javni poziv za iskazivanje interesa za pružanje konsultantskih usluga na projektu rekonstrukcije železničke pruge Pančevački most – Pančevo Glavna – Vršac – granica Rumunije, u dužini od 93 kilometra.
U usluge spadaju izrada prostornog plana, studije izvodljivosti sa idejnim projektom i studije uticaja na životnu sredinu.
Kako podseća eKapija, isti javni poziv objavljen je pre dve godine. Planirano je da projekat bude finansiran iz kredita u ukupnom iznosu od 102 mil EUR koji je Srbija dobila od Međunarodne banke za obnovu i razvoj (IBRD) i Francuske agencije za razvoj (AFD), na ime troškova modernizacije železničkog sektora Srbije. Ova pruga je deo železničke pruge br. 107 Beograd Centar – Pančevo Glavna – Vršac – rumunska granica (Stamora Moravita), koja je po Evropskom sporazumu jedna od najvažnijih međunarodnih železnica koja povezuje panevropske transportne koridore Ks i VII sa panevropskim koridorom IV u delu koji prolazi kroz Rumuniju.
Trenutno je pruga dvokolosečna na deonici Beograd Centar – Pančevo Glavna (uključenje), dok je jednokolosečna na deonici Pančevo Glavna (isključenje) – Vršac – Rumunska granica, i projektovana je za maksimalnu brzinu od 80-120 km/h.
Projekat za izgradnju drugog koloseka na deonici Pančevački most – Pančevačka glavna (isključenje) završen je 2017. godine iz kredita Ruske Federacije i uz kofinansiranje iz budžeta Srbije, u vrednosti od 89,9 mil USD.
Uz to, jedino na deonici Beograd Centar-Pančevo Varoš (uključenje) pruga je elektrifikovana.

Planiranom rekonstrukcijom pruge predviđena je modernizacija od Pančevačkog mosta na početku skretnice br. 11. u km 5+145 do rumunske granice u km 98+314, uključujući poboljšanje elemenata trasa za brzinu do 160 km/h.
Kako se navodi u tenderskoj dokumentaciji, gradiće se nova stanica Pančevo Banat, pa modernizovana linija treba da bude dvokolosečna od stanice Pančevo Glavna do nove stanice Pančevo Banat, a jednokolosečna linija od te stanice do državne granice sa Rumunijom.
Izgradnja nove stanice Pančevo Banat, koja se uvodi da bi zadovoljila potrebe tamošnje industrije, planirana je posle čvora gde se obilaznica pruge Beli Potok – Vinča – Pančevo Glavna priključuje na prugu prema Vršcu. Predviđena je i rekonstrukcija koloseka i perona na svim stanicama, rekonstrukcija železničkog trougla prema Zrenjaninu, sanacija i zamena mostova i propusta po potrebi i adekvatno osvetljenje na Pančevačkom mostu za signalizaciju plovnih puteva.
Projekat obuhvata i izgradnju novih garaža za teška motorna vozila, najverovatnije na stanicama Pančevo Glavna i u Vršcu.
Radiće se rekonstrukcija i izgradnja fiksnih instalacija električne vuče (elektrifikacija sa 25 kV/50 Hz sistem), kao i osposobljavanje kapaciteta otvorene pruge i koloseka sa savremenim uređajima za signalizaciju i blokadu
u stanicama.
Planirana je digitalizacija telekomunikacija na celoj železničkoj pruzi i povećanje nivoa zaštite na pružnim prelazima.
Pročitajte još:
Takođe je predviđena obnova arhitektonskih objekata duž železničke pruge, pre svega staničnih zgrada, ali i pomoćnih zgrada (npr. prilaz, parking, autobuska stajališta, itd, po potrebi).
Napomenuto je da je za sve postojeće objekte (stanice i druge), potrebno izvršiti pregled konstruktivnih uslova i ispitivanja nosivosti.
Rok za iskazivanje interesa za učešće na tenderu je 19. mart.
MARA
9.3.2025 #1 AuthorNadajmo se pravom i pravičnom odabiru
Ljubica
9.3.2025 #2 AuthorOvaj projekat će ojačati povezanost sa panevropskim koridorima i doprineti regionalnom i međunarodnom transportu, uz podršku Međunarodne banke za obnovu i razvoj.