Podnet zahtev za odlučivanje o potrebi procene uticaja na životnu sredinu

Objavljen plan izgradnje obilaznice u delu od Bubanj potoka do Boleča

BiznisInfrastrukturaSrbija

1.8.2024 08:31 Autor: Redakcija Biznis.rs 2

Objavljen plan izgradnje obilaznice u delu od Bubanj potoka do Boleča Objavljen plan izgradnje obilaznice u delu od Bubanj potoka do Boleča
Putevi Srbije podneli su Ministarstvu zaštite životne sredine zahtev za odlučivanje o potrebi procene uticaja na životnu sredinu projekta fazna izgradnja prve deonice auto-puta... Objavljen plan izgradnje obilaznice u delu od Bubanj potoka do Boleča

Putevi Srbije podneli su Ministarstvu zaštite životne sredine zahtev za odlučivanje o potrebi procene uticaja na životnu sredinu projekta fazna izgradnja prve deonice auto-puta E-70, obilaznica oko Beograda i Pančeva – sektor C i nova obilazna pruga Beli Potok-Vinča-Pančevo sa drumsko-železničkim mostom preko Dunava kod Vinče.

Ova obilaznica, predstavlja ključno rešenje tranzitnog saobraćaja oko glavnog grada. Izgradnjom kompletnog obilaznog puta u ovoj fazi, tranzitni saobraćaj iz pravca severa (E-75) i zapada (E -70), povezao bi se sa pravcem jug (E -75) i istok (E-70), kao i budući autoput (E-763) u pravcu jugozapada, obilazeći gradsko područje.

Ovde su samo autoputski pravci pomenuti, a u okruženju postoje magistralni i regionalni putevi, koji su povezani ili bi se povezali sa obilaznicom, piše eKapija.

Predmetni koridor prolazi kroz beogradske opštine Voždovac i Grocka, te industrijsku zonu Pančeva a obuhvata:

– novu autoputsku deonicu od Bubanj Potoka (na desnoj obali Dunava) do državnih puteva i lokalnih saobraćajnica oko Pančeva (na levoj obali Dunava);

– obilaznu teretnu prugu Beli Potok – Vinča – Pančevo, koja se odvaja sa postojeće pruge Rakovica – Mala Krsna – Velika Plana, prolazi sa južne strane industrijske zone Pančeva i priključuje se na prugu Pančevo – Vršac – državna granica;

– novi drumsko-železnički most preko Dunava.

Cilj izgradnje planiranih saobraćajnica je da se omogući preusmeravanje prvenstveno tranzitnog, ali i lokalnog teretnog saobraćaja, i na taj način doprinese rasterećenju osnovne mreže gradskih saobraćajnica Beograda i Pančeva. Budući most se planira preko međunarodnog plovnog puta, reke Dunav, i kao takav je tačka ukrštanja sa rečnim saobraćajem. Most kao prepreka rečnom saobraćaju direktno utiče na gabarit i položaj plovnog puta.

Foto: Biznis.rs

Predmet projektovanja ovog dela dokumentacije je izrada prve deonice autoputa od petlje Bubanj potok zaključno sa petljom Boleč.

Za očekivati je da će, po formiranju sektora C, obilaznica u potpunosti preuzeti ulogu i prerogative odgovarajuće kategorizacije evropske mreže, tj pored putnog pravca E-75 i putnog pravca E-70.

Predmetna deonica prolazi kroz katastarske opštine K.O. Beli Potok, K.O. Zuce, K.O. Boleč, K.O. Leštane, K.O. Kaluđerica i K.O. Ritopek.

Predmetna deonica počinje na mestu završetka izvedenih radova petlje Bubanj potok, koja predstavlja ukrštaj trasa auto-puta kroz Beograd i one koja je deo obilaznice oko grada, odnosno sa nastavkom ka jugu države. U budućnosti, po izgradnji sektora C, ona će biti čvor sa ukrštajem četiri autoputska kraka. Bitna je napomena, da je navedena petlja u najvećoj meri građevinski izvedena za opisano buduće stanje.

Početni deo trase prolazi kroz teren brdskog karaktera zbog čega su na trasi predviđena dva tunela – Bubanj potok i Leštane.

Neposredno posle petlje Bubanj potok, počinje istoimeni tunel, sa dve tunelske cevi. Desna cev je planirana sa postojanjem tri saobraćajne trake. Navedeni profil se zadržava i posle tunela, na objektu koji je neposredno posle tunela, te se tek posle njega prelazi na klasični autoputski profil: zaustavna, vozna, preticajna saobraćajna traka. Specifičnost leve tunelske cevi je da je ona većinski sa dve saobraćajne trake, dok se na prilazu petlji Bubanj potok, usled položaja i karakteristika izvedenog izliva za smer Pančevo – Beograd, tunelska cev širi na profil sa tri saobraćajne trake.

Na oko 1.250 metara posle tunela Bubanj potok, sledi tunel Leštane, klasičnog profila (dve saobraćajne trake po smeru), dok u delu između njih dva postoje tri obostrana mosta u trasi auto-puta.

Na oko 1.650 metara posle tunela Leštane, sledi petlja Boleč.

Posle petlje, smerovi na auto-putu se razdvajaju, uz uvođenje trase obilazne pruge između njih, te se takav raspored zadržava i na mostu preko Dunava. U ovoj zoni je i prestanak obuhvata predmetnog Idejnog rešenja.

Za idejno rešenje bio je zadužen Saobraćajni institut CIP iz Beograda.

Deo obilaznice oko Beograda od Straževice do Bubanj Potoka otvoren je za saobraćaj krajem juna prošle godine.

Resorni ministar Goran Vesić tada je izjavio da je sa Saobraćajnim institutom CIP potisan ugovor za projektovanje nastavka obilaznice od Bubanj potoka do Pančeva, u dužini od 31 kilometra. Vesić je tada naveo i da će, kada se završi sektor C, dati nalog za projektovanje sektora D, koji će predstavljati vezu Pančeva do novog mosta kod Batajnice, čime će Pančevo dobiti još jednu obilaznicu na auto-put prema Novom Sadu.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.