Od komšijske radnje do strateškog igrača
5.11.2025 10:38 Autor: Mirjana Vasić Adžić 0

Beogradska maloprodajna kompanija Koka-Mar sledeće godine obeležava značajan jubilej — 30 godina poslovanja. Tokom tri decenije prisustva na tržištu, kompanija je izgradila snažan identitet zasnovan na bliskosti sa lokalnom zajednicom, doslednosti u kvalitetu i pažljivom osluškivanju potreba potrošača.
„Od samog početka gradili smo našu poslovnu priču usmereni na lokalnu zajednicu u kojoj poslujemo, trudeći se da potrošačima ponudimo jedinstvenu ponudu koja zadovoljava sve njihove svakodnevne potrebe“, kaže Rajka Savić, zastupnik i direktorka prodaje Koka-Mara.
„Naši objekti nisu samo mesta za kupovinu, već prostori u kojima se potrošači osećaju prijatno i ugodno.“
Koka-Mar je prepoznatljiv po manjim, komšijskim formatima prodajnih objekata, ali je u prethodne dve godine napravio strateški iskorak ka većim maloprodajnim formatima. U septembru i oktobru otvorena su dva nova objekta, čime je ukupna prodajna površina proširena za više od 2.500 kvadratnih metara. Ovaj rast prati i povećanje broja zaposlenih, što dodatno osnažuje tim koji je tokom godina postao sinonim za lojalnost i profesionalizam.
„Veći formati donose nove izazove, ali i priliku da dodatno ojačamo naš tim. Kvalitetan i posvećen kolektiv je temelj naše kompanije, a upravo zahvaljujući ljudima Koka-Mar svakodnevno uspešno gradi svoju poslovnu priču“, dodaje Savić.

U dinamičnom okruženju tržišta robe široke potrošnje (FMCG), izazovi su svakodnevni — od promena u potrošačkim navikama, preko rastuće konkurencije, do ekonomskih turbulencija. Ipak, Koka-Mar ostaje dosledan u pristupu koji stavlja potrošača u centar svih aktivnosti.
„Potrošačke navike su se značajno promenile, ponuda je sve šira, a diferencijacija sve teža. Ipak, ono što nikada ne gubi na značaju jeste ljudski odnos i doživljaj kupovine. Emocija koju potrošač nosi iz naše prodavnice je ono što ga vezuje za nas i zbog čega nam se uvek vraća“, ističe Savić.
Strategija rasta kompanije zasniva se na dvosmernoj lojalnosti — prema potrošačima i poslovnim partnerima.
„Naša dugoročna strategija počiva na razumevanju i prilagođavanju potrebama kupaca, ali i na kvalitetnoj saradnji sa dobavljačima. U tom odnosu učimo jedni od drugih, podržavamo se i zajedno unapređujemo poslovanje“, ističe.
Pročitajte još:
Poseban akcenat u razvoju kompanije stavljen je na transformaciju nabavke iz tradicionalne funkcije u strateški stub poslovanja.
„Za ovih sedam godina koliko sam deo tima, fokus mi je bio na izgradnji stabilnog i efikasnog nabavnog procesa, zasnovanog na partnerskom odnosu sa dobavljačima. Danas naš asortiman karakteriše ponuda kvalitetnih proizvoda po atraktivnim cenama, uz vrhunsku uslugu i posvećene zaposlene — i to je recept za uspeh“, zaključuje Savić.















Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.