PANDEMIJA DESETKOVALA BROJ TURISTA U SRBIJI Državi predloženo 12 mera za oporavak turizma
4.5.2020 16:30 Autor: Julijana Vincan
Pandemija korona virusa drastično je smanjila broj turista u Srbiji u martu, saopštila je Turistička organizacija Srbije i navela da je tog meseca u našoj zemlji boravilo 102.623 turista, koji su ostvarili 344.596 noćenja.
Najavljeno je da će taj pad biti značajno veći, kada se sumiraju rezultati iz aprila, u kojem je turizam stao u celom svetu. Više od 70 lokalnih organizatora tura i aktivnosti po Srbiji obratilo se državnom vrhu sa predlozima u okviru 12 mera za oporavak turizma.
Ispred internet platforme „Serbian Adventures“ Biljana Marčetić je istakla da bi se usvajanjem i implementacijom predloga za oporavak turizma postigao povoljan efekat na male preduzetnike u turizmu, organizatore putovanja, hotelsku industriju i seoski turizam. „Sačuvala bi se radna mesta i omogućio oporavak turizma i ekonomije Srbije“, istakla je Marčetić.
Po njenim rečima, izuzetno su važni i kineski turisti i devizni priliv koji se računa od tih turista. „Broj obolelih manji je u Istočnoj Evropi nego u Zapadnoj, što je plus, a uz to ide i to što kineskim turistima ne treba viza prilikom ulaska u našu zemlju. Raste njihovo interesovanje ka posetama naših turističkih atrakcija i imamo dobre razloge da se što bolje pripremimo za plasman na kineskom tržištu“, istakla je Marčetić ispred internet platforme koja okuplja lokalne organizatore turističkih tura.
Zahvaljujući rezultatima u januaru i februaru, pre nego što su granice mnogih zemalja zatvorene, pad dolazaka stranih turista u našu zemlju, za prvi kvartal ove godine, odnosno od januara do marta, bio je 8,3 odsto. U tom periodu je Srbiju posetilo ukupno 556.351 turista, a najveći broj dolazaka ostvarili su domaći turisti.
Stranih turista bilo je 14,2 odsto manje nego u prva tri meseca prošle godine. Oni su najčešće birali kao destinacije Beograd, Kopaonik, Zlatibor, Novi Sad i Niš. Domaći turisti najviše su boravili na Kopaoniku, zatim slede Zlatibor, Beograd i Vrnjačka Banja.
„Zaključujemo da postoje ljudi koji su veoma sposobni da se bave turizmom, a nemaju glas javnosti, dok oni koji se bave, nisu adekvatno obrazovani. Nisu upućeni na lokalu, nisu svesni svih potencijala, znamenitosti i atrakcija koje neki kraj nudi“, istakao je za Tanjug Marjan Dragić, ispred turističkog bloga „Trippin Srbija“, koji se bavi promovisanjem srpskog turizma.
On je naglasio da fokusiranje na Beograd, Novi Sad, Kopanik i Zlatibor, ograničava mogućnosti za razvoj turizma, jer turisti na tim lokacijama ostaju svega jedan ili dva dana, a potom napuste zemlju. „Srbija ima toliko lepota i atrakcija. Govorimo o stotinama zanimljivih lokaliteta i treba se reklamirati u inostranstvu, šta je to sve što Srbija još ima osim gradskog turizma“, rekao je Dragić.
Od inostranih zemalja, najveći broj noćenja ostvarili su turisti iz Rumunije (54.654 noćenja, što je 2,5 odsto manje u poređenju sa periodom od januara do marta 2019. godine), zatim slede turisti iz Crne Gore, Rusije, BiH i Severne Makedonije.