Isključivo na ovaj način vrši se isplata penzija ili novčane naknade

PIO fond: Svi penzioneri moraju da imaju tekući račun

Srbija

21.7.2025 09:31 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

PIO fond: Svi penzioneri moraju da imaju tekući račun PIO fond: Svi penzioneri moraju da imaju tekući račun
Interesovanje građana u postupku ostvarivanja prava na penziju uglavnom je usmereno na uslove za ostvarivanje prava ili način obračuna visine penzije, a manje na... PIO fond: Svi penzioneri moraju da imaju tekući račun

Interesovanje građana u postupku ostvarivanja prava na penziju uglavnom je usmereno na uslove za ostvarivanje prava ili način obračuna visine penzije, a manje na svoje obaveze koje imaju prema Republičkom fondu za penzijsko i invalidsko osiguranje u vezi isplate penzije.

U PIO fondu podsećaju da se od 2019. godine isplata penzije ili novčane naknade vrši isključivo na tekući račun lica otvoren u banci, uz obaveznu dostavu potvrde o otvorenom računu.

Ova potvrda je dokaz za Fond o otvorenom računu i obaveštenje za banku da će korisnik primati isplate od Fonda. Potvrdu o tekućem računu bi trebalo priložiti pri podnošenju zahteva za penziju ili novčanu naknadu. Izbor banke je slobodan i isplata se realizuje preko svih banaka koje posluju u Republici Srbiji”, navodi se u saopštenju.

Adresa navedena na zahtevu mora da se poklapa sa zvaničnim podacima iz lične karte. U suprotnom, može doći do kašnjenja ili prekida u isplati, ali i problema sa zdravstvenim osiguranjem.

“Za penzionere koji žive u inostranstvu isplata se vrši na devizni račun, a pri uspostavljanju isplate, potrebno je dostaviti i potvrdu o životu. Broj država s kojima Fond elektronski razmenjuje podatke o životu je sve veći, što je olakšanje za penzionere iz tih država, jer nemaju obavezu da redovno dostavljaju potvrdu o životu, već samo pre prve isplate”, navode u PIO fondu.

Ukoliko korisnik želi da promeni banku preko koje će primati penziju, dovoljno je da filijali Fonda koja mu isplaćuje penziju dostavi potvrdu nove banke. Dodatna dokumentacija i saglasnosti potrebne su samo ako se isplata prebacuje u inostranstvo ili na račun ovlašćenog lica i kada se traži da se isplata prava ubuduće vrši na ustanovu za smeštaj starih lica.

U rešenju o ostvarenom pravu navedena je obaveza korisnika da obaveste filijalu Fonda o svim promenama koje nastupe nakon ostvarivanja prava – promena adrese, imena ili prezimena, prebivališta, tekućeg računa i slično..

“U pojedinim situacijama, nepoštovanje ove obaveze od strane korisnika može dovesti do privremene obustave isplate, te je značajno blagovremeno obaveštavati Fond o promeni podataka”, dodaju u PIO fondu.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.