Počeli istraživački radovi za izgradnju stanice metroa na Trgu republike
12.12.2025 09:51 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Pripremni, istražni radovi za izgradnju prve faze prve linije metroa u blizini Tržnog centra Staklenac zvanično su počeli ovih dana. Radnici su ogradili deo prostora kraj zelene površine i dovezli mašine da bi se dodatno ispitalo tlo. Reč je o radovima koji se preduzimaju da bi se dobila potrebna građevinska dozvola, piše Politika.
“Do sada smo uradili detaljna istraživanja tla i na prvoj i na drugoj trasi linije metroa i na mestima gde su predviđene stanice, ali izvođač, kako to i pravila nalažu, obavlja dodatna istraživanja da bi se kompletirala dokumentacija. Oni to rade poslednja tri meseca na dužini od 15 kilometara trase budućeg metroa, pa sada i kod Staklenca, rekao je Andreja Mladenović, v. d. direktora JKP Beogradski metro i voz.
On je naglasio da će se ova stanica metroa kod sadašnjeg Staklenca graditi na najvećoj dubini od 35 metara.
“To će biti vrlo zahtevan i izazovan posao, prvenstveno jer je reč o samom centru grada. Ono što će biti deo tog posla jesu i arheološka istraživanja. Ispitivaće se tlo na dubini oko tri metra jer se pretpostavlja da bi, ako ima arheoloških ostataka, oni mogli biti do tog nivoa. Tek kada se to završi, ta istraživanja, krenuće se dalje s poslom”, kaže Mladenović i podseća da će morati da bude uklonjeno zdanje Staklenca.
“Ovo je jedini objekat koji će se uklanjati na Trgu republike za potrebe izgradnje metroa. Naravno, dok se bude radilo, biće izmena i na zelenoj površini ispred Staklenca, ali će ona posle završenih radova biti vraćena u prvobitno stanje”, naglasio je on.
Pre oko sedam meseci JKP Beogradski metro i voz u saradnji sa opštinom Stari grad predstavio je Akcioni plan raseljavanja (APR) za ovu prvu fazu izgradnje metroa. Konsultacije su održane u prisustvu građana, kao i vlasnika i korisnika lokala u TC Staklenac.
Kako je tada rekao Radoslav Marjanović, predsednik opštine Stari grad, u narednim godinama u užem centru grada biće izgrađene dve metro stanice”, na pijaci Skadarlija i na Trgu republike.
Gradska uprava usvojila je APR kao ključni dokument za postupak eksproprijacije i raseljavanja u okviru realizacije ovog kapitalnog infrastrukturnog projekta. On predviđa pravičnu naknadu i pravnu zaštitu svih pogođenih lica – i fizičkih i pravnih – uz poseban akcenat na ugrožene i ranjive grupe. Pored toga, svi postupci sprovode se u skladu sa standardima učinka Međunarodne finansijske korporacije (IFC), što osigurava ekološku i društvenu održivost projekta.
“Metro je danas najvažniji državni projekat. Njegovom izgradnjom, u čijoj realizaciji učestvuju vodeće svetske kompanije kineska Power China i francuski Alstom, Beograd će značajno smanjiti gužve i zagađenje i dobiti potpuno integrisan sistem gradskog prevoza. Proces raseljavanja i priprema terena u okviru samog projekta i izgradnje prve faze linije jedan je vrlo kompleksan i složen i iziskuje vreme, i tu nam je ključna podrška građana. Siguran sam da je svim Beograđanima u interesu da ovaj grad dobije metro, za bolji i kvalitetniji život”, istakao je tada Andreja Mladenović.
Pročitajte još:
Akcioni plan raseljavanja za prvu fazu prve linije obuhvata četiri gradske opštine – Stari grad, Savski venac, Čukaricu i Palilulu. Za postupke eksproprijacije i rešavanje imovinsko-pravnih odnosa nadležna je Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, a procena vrednosti nepokretnosti utvrđuje se na osnovu nalaza i mišljenja Gradskog zavoda za veštačenje.















Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.