Zahtev izradio CIP

Pomeranje pruge zbog veće eksploatacije bakra u Boru

InfrastrukturaSrbija

26.9.2025 09:03 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Pomeranje pruge zbog veće eksploatacije bakra  u Boru Pomeranje pruge zbog veće eksploatacije bakra  u Boru
Kompanija Infrastruktura železnice Srbije podnela je Ministarstvu zaštite životne sredine zahtev za odlučivanje o potrebi procene uticaja na životnu sredinu projekta fazne izgradnje i... Pomeranje pruge zbog veće eksploatacije bakra  u Boru

Kompanija Infrastruktura železnice Srbije podnela je Ministarstvu zaštite životne sredine zahtev za odlučivanje o potrebi procene uticaja na životnu sredinu projekta fazne izgradnje i izmeštanja dela železničke pruge broj 218 Mala Krsna-Bor-Rasputnica 2 (Vražogrnac), na deonici kroz zonu Jame Bor.

Zahtev je izradio Saobraćajni institut CIP.

Reč je o delu pruge od stacionaže kilometara 216+577,77 do stanice Bor-putnička, ukupne dužine 4,62 kilometra, piše eKapija.

Izmeštanje je neophodno zbog nastavka eksploatacije rude bakra u rudniku Jama, u okviru planova kompanije Serbia ZiJin Copper, ali i zbog bezbednosnih rizika koje za postojeću trasu predstavlja stari površinski kop Bor.

Nova trasa pruge počinje neposredno nakon izlaska iz postojećeg tunela T1 (706 metara), na 216+579.08, a završava se na kilometara 221+203.42, gde se uključuje na postojeću liniju. Veći deo trase projektovan je kroz tunele zbog konfiguracije terena i potrebe da se obezbedi zaštitna zona u odnosu na rudarske radove.

Na deonici su planirana dva tunela. Tunel T1 u dužini od 561 metar (od km 216+937 do km 217+498), sa pratećim evakuacionim platoima i pogonskim stanicama i Tunel T2 u dužini od 3.569 metara (od 217+601 do kilometara 221+170), sa paralelnim evakuacionim tunelom dužine 2.526 metara i vertikalnim evakuacionim izlazom.

Na mestu ukrštanja sa gradskim kolektorom T2 se uklapa u postojeći tunel dužine 563,1 metar i nastavlja do stanice Bor-putnička.

Osim tunela, projektovan je i novi jednokolosеčni železnički most dužine 29 metara, na 217+563,33, kilometru kojim će pruga premostiti potok Valja Dosuli i jarugu. Most će biti izveden kao trospanjska armiranobetonska konstrukcija.

Planirana brzina na ovoj deonici biće 80 kilometara na sat.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.