Od osnivanja doneo više od 270 miliona evra privredi Srbije

Posetioci Exit festivala ove godine u proseku trošili po 592 evra

KulturaLifestyleSrbija

2.10.2024 16:43 Autor: Redakcija Biznis.rs 2

Posetioci Exit festivala ove godine u proseku trošili po 592 evra Posetioci Exit festivala ove godine u proseku trošili po 592 evra
Exit festival je u 2024. godini doprineo ekonomiji Novog Sada i Srbije sa 23,7 miliona evra, čime je ukupni ekonomski efekat festivala od njegovog... Posetioci Exit festivala ove godine u proseku trošili po 592 evra

Exit festival je u 2024. godini doprineo ekonomiji Novog Sada i Srbije sa 23,7 miliona evra, čime je ukupni ekonomski efekat festivala od njegovog osnivanja dostigao više od 270 miliona evra.

Istraživanje novosadskog Tim Centra realizuje se svake godine tokom trajanja festivala, i obuhvata posetioce Exita iz Srbije, regiona i inostranstva, sa ciljem analize strukture publike, ekonomskih rezultata i doprinosa turizmu, prenosi Beta.

U zvaničnom saopštenju kaže se da je u julu ove godine Exit festival okupio više od 210.000 posetilaca iz 120 zemalja sveta, a da su posetioci iz inostranstva činili 67 odsto ukupne publike.

Najviše inostranih gostiju stiglo je iz Mađarske, Nemačke, Turske, Rusije, Austrije, Holandije, Engleske, Rumunije, Francuske, Italije, Grčke, Bugarske, Češke, Slovačke, ali i iz Meksika, Australije, Argentine, Indije i Senegala. Iz regiona su prednjačili posetioci iz Hrvatske, Slovenije i Bosne i Hercegovine.

Ove godine, 46 odsto posetilaca na Petrovaradinskoj tvrđavi bili su prvi put na festivalu.

Posetioci su tokom festivala u Novom Sadu i Srbiji prosečno trošili 592 evra, što je 25 evra više nego godinu pre.

Turisti iz Zapadne Evrope trošili su u proseku 832 evra, dok je prosečna potrošnja posetilaca iz Istočne Evrope iznosila 688 evra, odnosno 64 evra više u poređenju sa prošlom godinom. Posetioci izvan Evrope su imali najveću prosečnu potrošnju, trošeći u proseku 981 evro, što je gotovo 88 evra više po osobi nego prošle godine.

Prosečna starost posetilaca koji su učestvovali u anketi iznosila je 25,3 godine, što je gotovo identično kao prethodne godine (25,5). Visokoobrazovani posetioci, uključujući studente, činili su 72 odsto publike.

Istraživanje je Tim Centar sproveo na uzorku od 1.354 posetilaca, isključivo onih koji su kupili ulaznice, dok su radno angažovani na festivalu bili isključeni iz istraživanja.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.