POTPUNA DIGITALIZACIJA JAVNE UPRAVE PRIORITET Elektronsko plaćanje svih javnih usluga dvogodišnji cilj
29.9.2020 17:00 Autor: Julijana Vincan
Na sednici Saveza za eUpravu u Nacionalnoj alijansi za lokalni ekonomski razvoj (NALED) istaknuto je da je elektronsko plaćanje svih javnih usluga prioritet razvoja.
Naime, kako je rečeno, ukidanje uplatnica i omogućavanje elektronskog plaćanja svih javnih usluga, dostava dokumenta u eSanduče i elektronska razmena faktura, biće prioriteti u naredne dve godine i naći će se na stolu nove Vlade.
Direktor Kancelarije za IT i eUpravu, Mihailo Jovanović, naglasio je da će fokus u narednom periodu biti realizacija veoma važnih infrastrukturnih projekata, koji će dovesti do bržeg razvoja eUprave u Srbiji.
Pomenuo je završetak Državnog data centra u Kragujevcu, povezivanje lokalnih samouprava na jedinstvenu informacionu-komunikacionu mrežu eUprave i uspostavljanje ePisarnice i eArhive.
Kako je dodao, cilj je da se u potpunosti digitalizuje rad javne uprave, kako bi se omogućili prijem, izrada i čuvanje elektronskih dokumenata.
„Od strateškog značaja je i završetak Centralnog registra stanovništva i izrada Metaregistra. Kao i jačanje informacione bezbednosti i obuka službenika za rad u digitalnom okruženju“, dodao je Jovanović.
Prema njegovim rečima, Kancelarija će do 2022. godine nastojati da uspostavi novih 300 usluga eUprave ili mUprave. Njih će redovno koristiti najmanje milion i po građana i privrednika, čime će se izbeći odlasci na šaltere i podnošenje papirne dokumentacije.
Predsednik Saveza i direktor kompanije OSA računarski inženjering Željko Tomić, podsetio je da je pre dve godine rad Saveza započeo ukidanjem obaveze upotrebe pečata za privredu.
Potom je usledilo usvajanje Zakona o arhivskoj građi i arhivskoj delatnosti. To privredu oslobađa milionskih troškova zakupa magacina i čuvanja dokumentacije na papiru i omogućava digitalizaciju i elekotronsko arhiviranje dokumentacije.
NALED je zajedno sa Regulatornom agencijom za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL) i u saradnji sa Ministarstvom trgovine turizma i telekomunikacija, analizirao sajber bezbednost u lokalnim samoupravama i ukazano je na probleme zastarele opreme, nelicenciranih softvera i manjka IT stručnjaka. Organizovane su obuke za više od 150 službenika u gotovo 80 gradova i opština i date preporuke za jačanje njihovih kapaciteta.