POTPUNA DIGITALIZACIJA JAVNE UPRAVE PRIORITET Elektronsko plaćanje svih javnih usluga dvogodišnji cilj

SrbijaVesti

29.9.2020 17:00 Autor: Julijana Vincan

POTPUNA DIGITALIZACIJA JAVNE UPRAVE PRIORITET  Elektronsko plaćanje svih javnih usluga dvogodišnji cilj POTPUNA DIGITALIZACIJA JAVNE UPRAVE PRIORITET  Elektronsko plaćanje svih javnih usluga dvogodišnji cilj
Na sednici Saveza za eUpravu u Nacionalnoj alijansi za lokalni ekonomski razvoj (NALED) istaknuto je da je elektronsko plaćanje svih javnih usluga prioritet razvoja.... POTPUNA DIGITALIZACIJA JAVNE UPRAVE PRIORITET  Elektronsko plaćanje svih javnih usluga dvogodišnji cilj

Na sednici Saveza za eUpravu u Nacionalnoj alijansi za lokalni ekonomski razvoj (NALED) istaknuto je da je elektronsko plaćanje svih javnih usluga prioritet razvoja.

Naime, kako je rečeno, ukidanje uplatnica i omogućavanje elektronskog plaćanja svih javnih usluga, dostava dokumenta u eSanduče i elektronska razmena faktura, biće prioriteti u naredne dve godine i naći će se na stolu nove Vlade.

Čovek uz kafu radi na računaru
Foto: Pixabay.com

Direktor Kancelarije za IT i eUpravu, Mihailo Jovanović, naglasio je da će fokus u narednom periodu biti realizacija veoma važnih infrastrukturnih projekata, koji će dovesti do bržeg razvoja eUprave u Srbiji.

Pomenuo je završetak Državnog data centra u Kragujevcu, povezivanje lokalnih samouprava na jedinstvenu informacionu-komunikacionu mrežu eUprave i uspostavljanje ePisarnice i eArhive.

Kako je dodao, cilj je da se u potpunosti digitalizuje rad javne uprave, kako bi se omogućili prijem, izrada i čuvanje elektronskih dokumenata.

Dokumentacija, papiri na gomili
Foto: Pixabay.com

„Od strateškog značaja je i završetak Centralnog registra stanovništva i izrada Metaregistra. Kao i jačanje informacione bezbednosti i obuka službenika za rad u digitalnom okruženju“, dodao je Jovanović.

Prema njegovim rečima, Kancelarija će do 2022. godine nastojati da uspostavi novih 300 usluga eUprave ili mUprave. Njih će redovno koristiti najmanje milion i po građana i privrednika, čime će se izbeći odlasci na šaltere i podnošenje papirne dokumentacije.

Dokumentacija
Foto: Pixabay.com

Predsednik Saveza i direktor kompanije OSA računarski inženjering Željko Tomić, podsetio je da je pre dve godine rad Saveza započeo ukidanjem obaveze upotrebe pečata za privredu.

Potom je usledilo usvajanje Zakona o arhivskoj građi i arhivskoj delatnosti. To privredu oslobađa milionskih troškova zakupa magacina i čuvanja dokumentacije na papiru i omogućava digitalizaciju i elekotronsko arhiviranje dokumentacije.

Prelaženje kroz dokumenta hemijskama
Foto: Pixabay.com

NALED je zajedno sa Regulatornom agencijom za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL) i u saradnji sa Ministarstvom trgovine turizma i telekomunikacija, analizirao sajber bezbednost u lokalnim samoupravama i ukazano je na probleme zastarele opreme, nelicenciranih softvera i manjka IT stručnjaka. Organizovane su obuke za više od 150 službenika u gotovo 80 gradova i opština i date preporuke za jačanje njihovih kapaciteta.

Tagovi
NALED SRBIJA

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.