Na vrhu liste najuspešnijih tri preduzeća iz beograda

Potražnja za dijetetskim proizvodima raste, ukupna dobit sektora skoro četiri puta veća

Firme u fokusuPoslovanjeSrbijaZdravlje

27.6.2025 13:33 Autor: Miljan Paunović 9

Potražnja za dijetetskim proizvodima raste, ukupna dobit sektora skoro četiri puta veća Potražnja za dijetetskim proizvodima raste, ukupna dobit sektora skoro četiri puta veća
Dijetetska ishrana, koja podrazumeva planski balansiran unos hranljivih materija u cilju poboljšanja zdravlja, mršavljenja ili povećanja mišićne mase, postaje sve značajniji segment tržišta u... Potražnja za dijetetskim proizvodima raste, ukupna dobit sektora skoro četiri puta veća

Dijetetska ishrana, koja podrazumeva planski balansiran unos hranljivih materija u cilju poboljšanja zdravlja, mršavljenja ili povećanja mišićne mase, postaje sve značajniji segment tržišta u Srbiji. O tome svedoče i najnoviji podaci bonitetne kuće CompanyWall, prema kojima je u 2023. godini 146 preduzeća iz ove oblasti ostvarilo ukupnu dobit od 287,3 miliona dinara – skoro četiri puta više nego godinu ranije.

Rast potražnje i sve izraženija orijentacija potrošača ka zdravom načinu života doprineli su tome da se sektor dijetetskih proizvoda i homogenizovanih hranljivih preparata pozicionira kao dinamično rastuća grana industrije. Lider na tržištu je beogradska firma Phytonet sa profitom od 72,4 miliona dinara, dok su drugo i treće mesto zauzeli Par Pak i Esensa, takođe iz Beograda.

Porodična firma Zeo-Medic iz Beograda beleži stabilan izvoz mlevenog prirodnog zeolita u Rusiju, Italiju, Francusku i SAD, a vlasnik Aleksandar Đorđević u razgovoru za Biznis.rs ističe da su proizvodni troškovi porasli zbog viših cena struje i inflacije, ali da zahvaljujući skromnim očekivanjima i malom broju zaposlenih uspevaju da održe stabilno poslovanje bez oslanjanja na kredite ili državne subvencije.

„Najviše radimo sa veleprodajama zdrave hrane, a cilj nam je da razvijemo tržište za dodatke ishrani i kozmetiku u Americi“, istakao je Đorđević.

On dodaje da su dijetetski proizvodi deo njihove ponude već 12 godina i da opstaju zahvaljujući kvalitetu i kontinuiranom radu na unapređenju proizvodnog procesa. Navodi da je pre desetak godina bila velika potražnja za zeolitom – trostruko veća u odnosu na danas, ali da su zadovoljni trenutnim poslovanjem.

„Naime, ima i drugih preparata i svake godine se pojavi nešto novo na tržištu, a u biznisu tako ide – sam proizvod ima uspon, pa sledi stagnacija. Mi smo porodična firma i uspeli smo da opstanemo jer ne tražimo puno. Za potrebe našeg tržišta imamo dovoljnu proizvodnju“, objašnjava Aleksandar Đorđević.

Top 20 preduzeća u delatnosti Proizvodnja homogenizovanih hranljivih preparata i dijetetske hrane
Ime preduzećaDobitBroj zaposlenih
PHYTONET DOO72.419.00036
PAR PAK DOO BEOGRAD67.090.00057
ESENSA DOO BEOGRAD66.427.000191
MINT PHARM DOO BAČKA PALANKA52.421.00062
ANAFARM DOO BEOGRAD46.079.00014
SANDO PHARM DOO40.702.0006
STOJANOVIĆ PHARM DOO NOVI SAD39.957.00038
MELISA FARM DOO SVILOJEVO30.476.00038
FLORY DOO KRUŠEVAC17.763.00014
KOLOID DOO BEOGRAD (ZEMUN)12.909.00035
HEALTHIS DOO NOVI SAD9.235.0005
ZEO-MEDIC6.752.0005
VITALON DOO NOVI SAD6.042.0008
IVA-FARM DOO5.813.0005
MAKSIM RAPAIĆ PREDUZETNIK PROIZVODNJA DIJETETSKIH PREPARATA MAXLAB SREMSKA KAMENICA5.549.0008
LV-PHARM DOO BEOGRAD4.748.00010
TODOX ZDRAVA HRANA DOO4.740.0009
EKO FARM EXPORT-IMPORT DOO NOVI SAD4.357.00017
Just Superior doo3.055.0003
ABELA PHARM DOO BEOGRAD2.803.00067
CompanyWall Finansijski Asistent *svi podaci su za 2023. godinu, u dinarima

Dodaje da oni od sirove rude prave gotov proizvod, te imaju odgovarajuće mašine za proizvodnju i sve rade u zatvorenom krugu, ništa ne daju uslužno.

„Kod nas je zaposlen jedan radnik iz Rusije i ona nam dosta pomaže u reparaciji mašina, jer nastojimo da uvek radimo na poboljšanju proizvodnog procesa. Nismo do sada učestvovali na konkursima za subvencije, a ni kredite ne uzimamo poslednjih godina, nemamo potrebe za tim. Imamo mali broj zaposlenih i uspevamo da podmirimo troškove prema državi“, kaže Đorđević.

Podaci bonitetne kuće CompanyWall pokazuju da su od prvog do trećeg mesta na listi najuspešnijih iz ove delatnosti zauzela preduzeća iz Beograda.

Prvo mesto pripalo je preduzeću Phytonet d.o.o. sa rezultatom od 72.419.000 dinara dobiti u 2023. godini. Godinu ranije dobit ovog preduzeća u kome je zaposleno 36 radnika bila je duplo manja i iznosila je 36.974.000 dinara.

Preduzeće Par Pak doo zauzelo je drugo mesto sa dobiti od 67.090.000 dinara u 2023, a godinu dana pre ovaj parametar je bio viši i iznosio je 98.050.000 dinara. Ovo preduzeće zapošljava 57 radnika.

Na trećem mestu nalazi se kompanija Esensa d.o.o. sa 197 zaposlenih, koja je u posmatranom periodu ostvarila dobit od 66.427.000 dinara, dok je u 2022. godini bila niža i iznosila je 42.402.000 dinara.

  • SASHKA

    27.6.2025 #1 Author

    To ke sada popularno.

    Odgovori

  • bajroslastičar

    27.6.2025 #2 Author

    Sve vezano za zdravlje donosi profit

    Odgovori

  • Dux011

    27.6.2025 #3 Author

    To je dobro.

    Odgovori

  • BIJUTI27

    27.6.2025 #4 Author

    Da, potrošači u Srbiji pokazuju posebnu naklonost prema proizvodima na bazi biljaka, što je u skladu sa globalnim trendom povratka prirodnim rešenjima i holističkom pristupu zdravlju….

    Odgovori

  • Šone

    27.6.2025 #5 Author

    Stručni nadzor je postupio profesionalno i u skladu sa propisima – ne potpisuju dokumente dok ne budu ispunjeni tehnički i bezbednosni zahtevi. Ovo pokazuje koliko je važna njihova uloga u zaštiti javne bezbednosti, čak i ako to znači odlaganje otvaranja projekta. Kada investitori najavljuju rokove, stručnjaci moraju da osiguraju da su standardi zaista ispoštovani. Ovaj slučaj oslikava koliko je relevantno balansiranje između političkih želja i tehničke realnosti.

    Odgovori

  • Šone

    27.6.2025 #6 Author

    Potražnja za dijetetskim proizvodima u Srbiji i svetu neumoljivo raste, dozvoljavajući proizvođačima da višestruko povećaju dobit. Ovo nije prolazna modna priča, radi se o dubokom pomaku u načinu ishrane i sklonosti ka funkcionalnim, proteinima bogatim i preventivnim proizvodima. Sledeći izazov za industriju biće regulacija i jasno označavanje, kako bi se izbegle pretnje od „fad“ marketinških proizvoda.

    Odgovori

  • PAVLE-2005

    28.6.2025 #7 Author

    Samo da jos izmisle tabletu da ne moraš da jedeš i eto rešenje

    Odgovori

  • Emilija

    28.6.2025 #8 Author

    Sve više ljudi koristi dijetetski proizvode.Oni su buducnost

    Odgovori

  • ŽIZI

    28.6.2025 #9 Author

    Privreda se polako okreće novim, perspektivnim sektorima.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.