Proizvođači makarona i rezanaca u protekle dve godine uvećali dobit

Potrošnja testenina u Srbiji još ni blizu italijanskoj

AgrobiznisFirme u fokusuPoslovanjeSrbija

19.7.2025 15:15 Autor: Miljan Paunović 23

Potrošnja testenina u Srbiji još ni blizu italijanskoj Potrošnja testenina u Srbiji još ni blizu italijanskoj
Za proizvođače testenina u Srbiji izgleda da dolaze bolji dani, jer poslednih godina ostvaruju dobre poslovne rezultate, iako ne deluje da su kod nas... Potrošnja testenina u Srbiji još ni blizu italijanskoj

Za proizvođače testenina u Srbiji izgleda da dolaze bolji dani, jer poslednih godina ostvaruju dobre poslovne rezultate, iako ne deluje da su kod nas makarone i rezanci (paste i špagete) omiljena jela.

Proizvodnjom makarona, rezanaca i sličnih proizvoda od brašna u Srbiji se bavi 347 registrovanih preduzeća koja su u 2024. godini zabeležila dobit od 882,6 miliona dinara (882.614.000). To je u odnosu na godinu dana ranije više za skoro 32 miliona dinara.

S druge strane, ove firme su 2022. godinu zbirno završile u gubitku od 84.923.000 dinara, pokazuju podaci bonitetne kuće CompanyWall.

Iz kompanije Mitsides Point za Biznis.rs kažu da su dobro pozicionirani na mnogim tržištima, te da imaju značajno mesto kod kupaca u regionu, ali i u manjim prodajnim objektima u Srbiji.

„Najveća tržišta na koja izvozimo su Kipar, Bosna i Hercegovina, Severna Makedonija, Hrvatska, Albanija, Francuska, Engleska, Belgija, Izrael, Jordan, gde dobra saradnja sa distributerima rezultira i odličnom snabdevenošću. Orijentisani smo na izvoz i stalno tražimo prostor gde bismo dalje mogli da plasiramo naše proizvode“, isitiču iz ove firme i dodaju da se distribucija proizvoda na teritoriji Srbije obavlja „in house“ i „outsource“.

Poslovanje i dobit podižu iz godine u godinu, a u svom sedištu u Sremskoj Mitrovici kompanija poseduje potpuno automatizovanu fabriku za proizvodnju sušene testenine sa dve linije – jednom za proizvodnju kratke, i drugom za proizvodnju duge sušene testenine. Dodaju da su obe linije kapaciteta jedne tone na sat, što im omogućava da proizvedu do 50 tona testenine dnevno.

Top 10 preduzeća u delatnosti Proizvodnja makarona, rezanaca i sličnih proizvoda od brašna
Ime preduzećaUkupni prihodiDobitBroj zaposlenih
Indoadriatic Industry d.o.o. Inđija5.357.067.000443.529.000340
„MARA“ DOO ZA PROIZVODNJU SMRZNOTOG TESTA,OBLATNI I TESTANIH KORA SOMBOR1.256.412.000254.926.000138
STANIĆ COMPANY-2019 d.o.o. Aranđelovac645.477.00047.954.000136
ILLI COMPANY DOO230.839.00027.878.00024
MLINOTEST-S DOO RUMA120.722.00024.570.0005
MB204.805.00019.907.00049
DOO BORZAL SUBOTICA148.477.00011.100.00032
MITSIDES POINT D.O.O. SREMSKA MITROVICA496.199.0008.283.00036
ANA KORE12.216.0003.740.0002
KOSTA JORDANOVSKI PR, ZANATSKO TRGOVINSKA KINGS SHOP, BEOGRAD (STARI GRAD)11.507.0003.118.0002
CompanyWall Finansijski Asistent *svi podaci su za 2024. godinu, u dinarima

Kako navode, potražnja za testeninama u Srbiji zavisi od robnih marki, ali po potrošnji naša zemlja nije ni blizu Italiji. Naprotiv, i dalje su hleb i krompir popularniji od proizvoda od testa.

„Nadamo se da će doći vreme kada će proizvodi od testenina biti češći na meniju u našim domaćinstvima. Za sada nije tako. Još uvek su meso i hleb zastupljeniji, samo je privid da se u Srbiji konzumira mnogo proizvoda od testenina“, objašnjavaju iz ovog preduzeća.

Na vrhu liste preduzeća sa najvećom dobiti u ovoj delatnosti nalazi se Indoadriatic Industry d.o.o. iz Inđije, sa 443.529.000 dinara, što je u odnosu na godinu pre niži rezultat – tada su ostvarili 557.358.000 dinara. Ova kompanija zapošljava 340 radnika.

Na drugom mestu je Mara d.o.o. iz Sombora, koja je u 2024, uvećala svoju dobit na nepunih 255 miliona dinara, sa 148.541.000 dinara godinu dana ranije. U ovom preduzeću je zaposleno 138 ljudi.

Iza njih se nalazi još jedno preduzeće koje je u poslednje dve godine uvećalo svoju dobit, a to je Stanić Company-2019 d.o.o. iz Aranđelovca. Ono je u 2023. godini imalo dobit od 27.648.000 dinara, da bi u 2024. taj rezultat poboljšalo na skoro 48 miliona dinara.

Ukupni prihodi ovih preduzeća u 2024. godini iznosili su skoro 9,9 milijardi dinara (9.884.796.000), što je nešto bolji rezultat nego godinu pre – 9,7 milijardi dinara (9.742.435.000).

  • REA

    19.7.2025 #1 Author

    Kulturne razlike, navike u ishrani i ekonomski faktori očigledno i dalje čine razliku – Srbija voli testeninu, ali je Italija i dalje daleko ispred po količini i tradiciji.

    Odgovori

  • Jelena

    19.7.2025 #2 Author

    Iako testenine nisu na vrhu jelovnika u Srbiji, domaći proizvođači beleže rast i uspešno izvoze. Dobar primer kako kvalitet i organizacija prave razliku.

    Odgovori

  • WanderingSpirit

    19.7.2025 #3 Author

    Daleko smo mi od njihove kulture paste

    Odgovori

  • Melisa

    20.7.2025 #4 Author

    Naravno Kada je los kvalitet
    Nemamo Mi TU tehnologiju

    Odgovori

  • HANA

    20.7.2025 #5 Author

    Kako možemo da očekujemo da budemo blizu potrošnji testenina zemlji kojoj je testenina nacionalni gastronomski identitet?

    Odgovori

  • LEKI

    20.7.2025 #6 Author

    Ne mozemo se porediti,nemaju ovde ljuidi naviku da toliko jedu testenine.

    Odgovori

  • Žarko

    20.7.2025 #7 Author

    Niko ne može da prevaziđe Italijane kada im je dan bez pasta kao u bosni dan bez bureka ili ćevapa

    Odgovori

  • JEKSICA25

    20.7.2025 #8 Author

    Srbi i dalje jedu znatno manje testenine od Italijana, ali potrošnja postepeno raste.

    Odgovori

  • Vanja

    20.7.2025 #9 Author

    Kvalitet je los sto je i ocekivano!

    Odgovori

  • KIMCHI

    20.7.2025 #10 Author

    Zato sto se ipak hleb konzumira nenormalno

    Odgovori

  • Iksi

    20.7.2025 #11 Author

    Pa donekle i logicno.

    Odgovori

  • Brana

    20.7.2025 #12 Author

    Sve pohvale za najuspešnije

    Odgovori

  • Šone

    20.7.2025 #13 Author

    Dok Italijani uživaju u prosečno 39,7 kg testenine po glavi godišnje, Srbija se, sa potrošnjom između 5 i 9,9 kg, još uvek značajno razlikuje — jasno je da imamo prostora za razvijanje kulture paste i osnaživanje tržišta ka višem nivou.

    Odgovori

  • LAV

    20.7.2025 #14 Author

    Daleko smo od Italije u svakom smislu a posebno kada je testenina u pitanju.

    Odgovori

  • gagica

    20.7.2025 #15 Author

    Priblizno prosloj godini.

    Odgovori

  • ZVONČICA

    20.7.2025 #16 Author

    Ipak je to njihov specijalitet,ka što su sarme kod nas na primer

    Odgovori

  • Jelena

    20.7.2025 #17 Author

    Domaći proizvođači testenina beleže solidan rast dobiti i izvoza, iako potrošnja u Srbiji ostaje skromna. Kvalitet, automatizacija i izvoz pokazuju da i „tihe“ industrije mogu doneti stabilan uspeh.

    Odgovori

  • VALERIJA

    20.7.2025 #18 Author

    Pored belog hleba testenina ne može nikako da prednjači.

    Odgovori

  • ZVEZDA

    20.7.2025 #19 Author

    Italijani su u tome prosto neprevazidjeni

    Odgovori

  • Luka01

    20.7.2025 #20 Author

    U Italiji je to sastavni deo kulture, svakako lepa vest za sve proizviđače.

    Odgovori

  • MinjaKristalŠminkanje

    20.7.2025 #21 Author

    Potrošnja testenina u Srbiji raste, ali je i dalje daleko iza Italije. Tržište je sve razvijenije, ali mali proizvođači teško dolaze do kupaca zbog dominacije velikih lanaca. Potrebna je veća podrška domaćoj proizvodnji.

    Odgovori

  • ZELJKA

    20.7.2025 #22 Author

    Ma kakve kupovne testenine. Domace je najlepse, ko ume i hoce

    Odgovori

  • MAJA

    21.7.2025 #23 Author

    Pa ispade kao da treba da ih jurimo sa potrosnjom testenine. Besmislena poredjenja

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.