Potrošnja testenina u Srbiji još ni blizu italijanskoj
AgrobiznisFirme u fokusuPoslovanjeSrbija
19.7.2025 15:15 Autor: Miljan Paunović 23



Za proizvođače testenina u Srbiji izgleda da dolaze bolji dani, jer poslednih godina ostvaruju dobre poslovne rezultate, iako ne deluje da su kod nas makarone i rezanci (paste i špagete) omiljena jela.
Proizvodnjom makarona, rezanaca i sličnih proizvoda od brašna u Srbiji se bavi 347 registrovanih preduzeća koja su u 2024. godini zabeležila dobit od 882,6 miliona dinara (882.614.000). To je u odnosu na godinu dana ranije više za skoro 32 miliona dinara.
S druge strane, ove firme su 2022. godinu zbirno završile u gubitku od 84.923.000 dinara, pokazuju podaci bonitetne kuće CompanyWall.
Iz kompanije Mitsides Point za Biznis.rs kažu da su dobro pozicionirani na mnogim tržištima, te da imaju značajno mesto kod kupaca u regionu, ali i u manjim prodajnim objektima u Srbiji.
„Najveća tržišta na koja izvozimo su Kipar, Bosna i Hercegovina, Severna Makedonija, Hrvatska, Albanija, Francuska, Engleska, Belgija, Izrael, Jordan, gde dobra saradnja sa distributerima rezultira i odličnom snabdevenošću. Orijentisani smo na izvoz i stalno tražimo prostor gde bismo dalje mogli da plasiramo naše proizvode“, isitiču iz ove firme i dodaju da se distribucija proizvoda na teritoriji Srbije obavlja „in house“ i „outsource“.
Poslovanje i dobit podižu iz godine u godinu, a u svom sedištu u Sremskoj Mitrovici kompanija poseduje potpuno automatizovanu fabriku za proizvodnju sušene testenine sa dve linije – jednom za proizvodnju kratke, i drugom za proizvodnju duge sušene testenine. Dodaju da su obe linije kapaciteta jedne tone na sat, što im omogućava da proizvedu do 50 tona testenine dnevno.
Kako navode, potražnja za testeninama u Srbiji zavisi od robnih marki, ali po potrošnji naša zemlja nije ni blizu Italiji. Naprotiv, i dalje su hleb i krompir popularniji od proizvoda od testa.
„Nadamo se da će doći vreme kada će proizvodi od testenina biti češći na meniju u našim domaćinstvima. Za sada nije tako. Još uvek su meso i hleb zastupljeniji, samo je privid da se u Srbiji konzumira mnogo proizvoda od testenina“, objašnjavaju iz ovog preduzeća.
Na vrhu liste preduzeća sa najvećom dobiti u ovoj delatnosti nalazi se Indoadriatic Industry d.o.o. iz Inđije, sa 443.529.000 dinara, što je u odnosu na godinu pre niži rezultat – tada su ostvarili 557.358.000 dinara. Ova kompanija zapošljava 340 radnika.
Na drugom mestu je Mara d.o.o. iz Sombora, koja je u 2024, uvećala svoju dobit na nepunih 255 miliona dinara, sa 148.541.000 dinara godinu dana ranije. U ovom preduzeću je zaposleno 138 ljudi.
Pročitajte još:
Iza njih se nalazi još jedno preduzeće koje je u poslednje dve godine uvećalo svoju dobit, a to je Stanić Company-2019 d.o.o. iz Aranđelovca. Ono je u 2023. godini imalo dobit od 27.648.000 dinara, da bi u 2024. taj rezultat poboljšalo na skoro 48 miliona dinara.
Ukupni prihodi ovih preduzeća u 2024. godini iznosili su skoro 9,9 milijardi dinara (9.884.796.000), što je nešto bolji rezultat nego godinu pre – 9,7 milijardi dinara (9.742.435.000).
REA
19.7.2025 #1 AuthorKulturne razlike, navike u ishrani i ekonomski faktori očigledno i dalje čine razliku – Srbija voli testeninu, ali je Italija i dalje daleko ispred po količini i tradiciji.
Jelena
19.7.2025 #2 AuthorIako testenine nisu na vrhu jelovnika u Srbiji, domaći proizvođači beleže rast i uspešno izvoze. Dobar primer kako kvalitet i organizacija prave razliku.
WanderingSpirit
19.7.2025 #3 AuthorDaleko smo mi od njihove kulture paste
Melisa
20.7.2025 #4 AuthorNaravno Kada je los kvalitet
Nemamo Mi TU tehnologiju
HANA
20.7.2025 #5 AuthorKako možemo da očekujemo da budemo blizu potrošnji testenina zemlji kojoj je testenina nacionalni gastronomski identitet?
LEKI
20.7.2025 #6 AuthorNe mozemo se porediti,nemaju ovde ljuidi naviku da toliko jedu testenine.
Žarko
20.7.2025 #7 AuthorNiko ne može da prevaziđe Italijane kada im je dan bez pasta kao u bosni dan bez bureka ili ćevapa
JEKSICA25
20.7.2025 #8 AuthorSrbi i dalje jedu znatno manje testenine od Italijana, ali potrošnja postepeno raste.
Vanja
20.7.2025 #9 AuthorKvalitet je los sto je i ocekivano!
KIMCHI
20.7.2025 #10 AuthorZato sto se ipak hleb konzumira nenormalno
Iksi
20.7.2025 #11 AuthorPa donekle i logicno.
Brana
20.7.2025 #12 AuthorSve pohvale za najuspešnije
Šone
20.7.2025 #13 AuthorDok Italijani uživaju u prosečno 39,7 kg testenine po glavi godišnje, Srbija se, sa potrošnjom između 5 i 9,9 kg, još uvek značajno razlikuje — jasno je da imamo prostora za razvijanje kulture paste i osnaživanje tržišta ka višem nivou.
LAV
20.7.2025 #14 AuthorDaleko smo od Italije u svakom smislu a posebno kada je testenina u pitanju.
gagica
20.7.2025 #15 AuthorPriblizno prosloj godini.
ZVONČICA
20.7.2025 #16 AuthorIpak je to njihov specijalitet,ka što su sarme kod nas na primer
Jelena
20.7.2025 #17 AuthorDomaći proizvođači testenina beleže solidan rast dobiti i izvoza, iako potrošnja u Srbiji ostaje skromna. Kvalitet, automatizacija i izvoz pokazuju da i „tihe“ industrije mogu doneti stabilan uspeh.
VALERIJA
20.7.2025 #18 AuthorPored belog hleba testenina ne može nikako da prednjači.
ZVEZDA
20.7.2025 #19 AuthorItalijani su u tome prosto neprevazidjeni
Luka01
20.7.2025 #20 AuthorU Italiji je to sastavni deo kulture, svakako lepa vest za sve proizviđače.
MinjaKristalŠminkanje
20.7.2025 #21 AuthorPotrošnja testenina u Srbiji raste, ali je i dalje daleko iza Italije. Tržište je sve razvijenije, ali mali proizvođači teško dolaze do kupaca zbog dominacije velikih lanaca. Potrebna je veća podrška domaćoj proizvodnji.
ZELJKA
20.7.2025 #22 AuthorMa kakve kupovne testenine. Domace je najlepse, ko ume i hoce
MAJA
21.7.2025 #23 AuthorPa ispade kao da treba da ih jurimo sa potrosnjom testenine. Besmislena poredjenja