Povezivanje Beograda sa Pančevom, Starom Pazovom i Obrenovcem, od Batajnice do Ovče

Pravi se plan za razvoj Beogradskog železničkog čvora

BiznisInfrastrukturaSrbija

12.4.2023 08:46 Autor: Redakcija Biznis.rs 2

Pravi se plan za razvoj Beogradskog železničkog čvora Pravi se plan za razvoj Beogradskog železničkog čvora
Infrastruktura železnice Srbije naručila je izradu tehnološke studije razvoja Beogradskog železničkog čvora. Studiju je potrebno izraditi za deo železničke mreže oivičen krajnjim stanicama linija... Pravi se plan za razvoj Beogradskog železničkog čvora

Infrastruktura železnice Srbije naručila je izradu tehnološke studije razvoja Beogradskog železničkog čvora. Studiju je potrebno izraditi za deo železničke mreže oivičen krajnjim stanicama linija BG voza, odnosno stanicama Mladenovac, Lazarevac, Batajnica i Ovča.

Kako je navedeno u tenderu, studija je neophodna za izradu sve dalje planske i tehničke dokumentacije na području Grada Beograda, a osnovni cilj je uspostavljanje efikasnog šinskog sistema kao dela jedinstvenog sistema prevoza putnika na području grada Beograda, prenosi eKapija.

Dug vremenski period koji je protekao od početka izgradnje novog beogradskog čvora (1974. godine), doveo je do značajnih promena urbanizma grada, broja stanovnika, potreba za prevozom, saobraćajnih tehnologija i ekonomskih aspekata saobraćaja, piše u tenderskoj dokumentaciji.

Dodaje se i da nejasno definisan status i nadležnosti JKP Metro i voz nije obezbedio ambijent za razvoj podsistema javnog gradskog i prigradskog saobraćaja u Beogradu.

U specifikaciji posla se ističe da je ovim konceptom potrebno planirati rekonstrukciju i prilagođavanje postojeće i razvoj nove železničke infrastrukture, sa posebnim naglaskom na povezivanje dva najmoćnija šinska podsistema, železnicu i metro.

Potrebno je, dodaje se, dati predlog rešenja optimalnog povezivanja budućih stanica sve tri linije metro sistema sa stanicama na javnoj železničkoj infrastrukturi, sa predlogom lokacija zajedničkih stanica presedanja i idejnim rešenjima.

Dat je i primer povezivanja postojeće železničke stanice Beograd Centar i buduće metro stanice Sajam, zatim stajališta Karađorđev Park i metro stanice Karađorđev Park, itd.

Za pruge u čvoru Beograd, studija će prikazati sadašnji obim prevoza putnika i robe i prognozirati očekivani obim za narednih 20 godina.

Prema trenutno raspoloživim podacima, ukupan promet robe u okviru Beogradskog železničkog čvora u 2014. godini iznosio je 1.606.441 tona, dok je u 2017. godini bio 751.000 tona.

U isto vreme beleži se 1.194.469 prevezenih putnika u 2014. godini, odnosno 925.344 u 2017. godini, a u udeo železničkog podsistema u javnom gradskom prevozu putnika iznosi svega oko jedan odsto.

U okviru studije daće se i predlog za povezivanje Aerodroma Nikola Tesla i budućeg Nacionalnog stadiona, kao i Obrenovca sa prugama u čvoru.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.