Konferencija „Železnički transport robe - perspektive i rešenja“ okupila oko 200 učesnika u Beogradu

Privreda zainteresovana za prevoz tereta železnicom

InfrastrukturaRegionSrbija

31.10.2024 14:43 Autor: Redakcija Biznis.rs 3

Privreda zainteresovana za prevoz tereta železnicom Privreda zainteresovana za prevoz tereta železnicom
Od sirovina do gotovih proizvoda – uloga železnice ključna je i nezamenjiva u savremenim logističkim operacijama, zaključak je prve međunarodne konferencije „Železnički transport robe... Privreda zainteresovana za prevoz tereta železnicom

Od sirovina do gotovih proizvoda – uloga železnice ključna je i nezamenjiva u savremenim logističkim operacijama, zaključak je prve međunarodne konferencije „Železnički transport robe – perspektive i rešenja“ održane danas u Beogradu.

Događaj u organizaciji portala PlutonLogistics okupio je predstavnike železničkih i logističkih operatera, intermodalnih terminala, luka, vlasnika robe, kao i državnih i naučnih institucija. O izuzetnom interesovanju za teme iz oblasti železničkog transporta robe govori podatak da je panele i ključne sesije pratilo blizu 200 učesnika iz više od deset evropskih zemalja. 

U prošloj, 2023. godini, na železničkoj mreži Srbije ostvareno je oko 6,5 miliona voznih kilometara, odnosno blizu tri milijarde netotonskih kilometara. 

Železnička infrastruktura i železnički transport robe uvek su predstavljali okosnicu razvoja industrije i privrede svake zemlje, ali i prostornog povezivanja i integracije regionalnog i evropskog prostora. Iako u prethodnim decenijama ovom vidu saobraćaja nije posvećena nužna pažnja, te je i dalje nedovoljno zastupljen u ukupnom teretnom transportu, očekujemo da će se to značajno promeniti kroz izgradnju i modernizaciju železničke infrastrukture i jačanje nacionalnih i privatnih železničkih prevoznika, rekao je dekan Saobraćajnog fakulteta u Beogradu prof. dr Milorad Kilibarda.

“Perspektive i rešenja železničkog teretnog transporta moraju se tražiti u intermodalnom transportu i integrisanim logističkim servisima. Danas su dominantne železničke linije kontejnerskih vozova koje povezuju regionalne pomorske luke i intermodalne terminale na tržištu Srbije. Više od 50 odsto kontejnerskih tokova već danas se realizuje železničkim transportom, a očekujemo da to učešće značajno poraste i dostigne vrednosti od 70 do 80 odsto”, istakao je profesor Kilibarda u uvodnom obraćanju.

U ime Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, na svečanom otvaranju obratili su se pomoćnici ministra Miroslav Alempić i Anita Dimoski.

“Uveren sam da će transport robe železnicom nastaviti da raste i da će Srbija učvrstiti svoju poziciju regionalnog lidera u ovoj oblasti”, istakao je Alempić.

On se osvrnuo i na izazove koji postoje na granicama i istakao da naša zemlja sprovodi projekat za elektronsku razmenu podataka, koji podržava Svetska banka, a koji će omogućiti bržu razmenu podataka i bolju komunikaciju operatera, te smanjiti administrativne prepreke.

V.d. pomoćnika ministra za železnički i intermodalni transport Anita Dimoski pozdravila je okupljene i istakla da je komunikacija osnova za uspeh u svim oblastima, pa i na železnici, zbog čega je značaj događaja poput konferencije „Železnički transport robe – perspektive i rešenja“ izuzetan.

Foto: Pluton Logistics

Direktor Transportne zajednice Matej Zakonjšek naglasio je da železnica ima ključnu ulogu u evropskom transportnom sektoru, kao održiva alternativa drumskom saobraćaju. Imajući to u vidu, Evropska unija ima za cilj da do 2030. godine udvostruči udeo železnice u transportu kao deo strategije za smanjenje emisije gasova sa efektom staklene bašte i promociju održivog transporta, istakao je.

“Kada govorimo o Zapadnom Balkanu, a posebno o Srbiji, pred nama su tri ključne prilike: obezbeđivanje dovoljnog budžeta za održavanje železničke infrastrukture, nastavak prenošenja i sprovođenja relevantnog zakonodavstva EU i, kao najvažnije, obezbeđivanje dovoljno obučene radne snage za ovu rastuću industriju”, naglasio je Zakonjšek.

Značaj sinergije i povezivanja železnice sa lukama i terminalima, strateška važnost velikih infrastrukturnih projekata, kao i obrazovanja kadrova i regionalnog povezivanja, samo su neke od tema koje su se našle u fokusu govornika. 

Učesnici su imali prilike da čuju uvide o razvoju ključnih železničkih ruta ka Kini i Evropi, podatke o uštedama CO2 upotrebom železnice, da saznaju sve detalje o intermodalnim rešenjima za uvoz i izvoz robe iz Srbije, kao i o tome koje investicije pripremaju operateri terminala u državnom i privatnom vlasništvu.

Događaj je bio prilika i da se saznaju i ekskluzivne vesti, pa su tako okupljeni imali priliku da premijerno vide kako je izgledao dolazak prvog voza na intermodalni terminal u Batajnici, kao i da čuju detalje o planovima za razvoj ovog čvorišta.

Direktorka medijske kuće Pluton Media Marija Kambić istakla je da je odaziv učesnika, koji je premašio sva očekivanja, pokazao da je zainteresovanost privrede za železnički transport robe na veoma visokom nivou, ali i ilustrovao koliki značaj umrežavanje ima za poslovnu zajednicu.

Konferencija „Železnički transport robe – perspektive i rešenja“ bila je ne samo prilika da se govori o ključnim temama, već i da se povežu svi akteri u logističkom lancu, kako bi zajednički radili na istim cilju: povećati količine robe na srpskim prugama. Sa ponosom mogu da najavim da nas već naredne godine očekuje drugo izdanje ovog veoma uspešnog događaja.

Konferencija „Železnički transport robe – perspektive i rešenja“ realizovana je uz podršku kompanija-sponzora: MBOX Terminals, METRANS, DB Cargo, Adria Kombi, cargo-partner, duisport, Kombiverkehr, Danubia Group i udruženja Srbijatransport. Značajan doprinos dali su medijski pokrovitelji – portali Biznis.rs, Sve o novcu, scm.hr i supply-chain.gr, kao i prijatelji događaja – Produktna berza Novi Sad, Logistički centri Srbije i Srpsko udruženje profesionalaca u lancu snabdevanja.

Prva međunarodna konferencija „Železnički transport robe – perspektive i rešenja“ održava se baš u godini velikog jubileja – 140. godišnjice od početka razvoja železničkog saobraćaja u Srbiji. Daleke 1884. godine u rad je puštena pruga Beograd – Niš, nakon čega je ovaj vid saobraćaja krenuo da se razvija uzlaznom putanjom.

  • Jj992

    31.10.2024 #1 Author

    Bas cudno, stvarno…

    Odgovori

  • NATALY

    31.10.2024 #2 Author

    Videćemo kojim tempom će ovo ići. Lepa vest svakako

    Odgovori

  • DOBRILA

    1.11.2024 #3 Author

    Ko zna sta ce biti na kraju.. za sada su zainteresovani…

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.