Proizvođači bicikala se oporavljaju, nakon oštrog pada u 2023. godini
22.7.2025 13:22 Autor: Ljiljana Begović 4



Delatnost proizvodnje bicikala i invalidskih kolica obuhvata dva različita, ali srodna segmenta industrije. Iako se radi o proizvodima koji imaju različitu primenu – jedan u rekreativne, sportske i transportne svrhe, a drugi u oblasti medicinske i socijalne zaštite – oba zahtevaju visok stepen tehničke stručnosti, prilagodljivost materijalima i pažljivo osmišljene dizajnerske pristupe.
Tržište bicikala se ubrzano diversifikuje – od tradicionalnih gradskih i drumsko-planinskih modela, do električnih bicikala koji zauzimaju sve veći udeo u prodaji.
Tokom pandemijskih godina potražnja za biciklima je enormno skočila, da bi već u prvoj godini nakon smirivanja pandemije naglo pala, i to u desetinama procenata. Prema rečima domaćih proizvođača bicikala, razlog tome je prezasićenje tržišta, kako kod nas tako i u svetu.
Kina je i dalje dominantna svetska sila u proizvodnji bicikala. U 2020. godini proizvela je oko 44 miliona tradicionalnih i 30 miliona e‑bicikala.
Evropa je 2024. zabeležila oporavak proizvodnje posle oštrog pada u 2023. godini. Portugal, Italija i Nemačka pokrivaju skoro polovinu proizvodnje EU. Prema IndexBox istraživanju, proizvodnja bicikala u Evropi porasla je za četiri odsto u 2024. i dostigla oko 14 miliona jedinica. U finansijskom smislu evropska proizvodnja vredela je oko 8,3 milijarde dolara.
Najveći proizvođači u Evropi po obimu proizvodnje su Nemačka sa 2,9 miliona i Portugal sa dva miliona proizvedenih bicikala u 2024. godini, a slede Rumunija, Italija i Poljska sa proizvedenih pojedinačno blizu milion bicikala.

Marija Đukić, vlasnica firme Markoni sport koja se bavi proizvodnjom, ali i rentiranjem bicikala, kaže da je biciklizam globalno u velikoj krizi zbog pada standarda, kao i da ljudi sve manje novca izdvajaju za ovaj vid rekreacije.
S druge strane, rentiranje bicikala se ne smanjuje i opstaje svih ovih godina.
Obe industrije – i biciklistička i ona koja se bavi pomagalima za osobe sa invaliditetom – trpe uticaj globalnih ekonomskih i logističkih kretanja. Cene sirovina, dostupnost komponenti, troškovi transporta i energetske krize direktno utiču na rentabilnost proizvodnje. Dodatno, propisi i sertifikacije koje su neophodne za izlazak na međunarodno tržište često nameću stroge tehničke i bezbednosne standarde, što zahteva dodatna ulaganja u kontrolu kvaliteta i proizvodne protokole.
Ukupan broj firmi koje se bave proizvodnjom bicikala i invalidskih kolica u našoj zemlji je, prema podacima bonitetne kuće CompanyWall – 27. Ove kompanije su u toku 2024. godine ostvarile ukupan prihod od 6,7 milijardi dinara (6.691.346.000), dok je dobit iznosila 264 miliona (264.037.000).
Prvo mesto liste najuspešnijih u delatnosti proizvodnje bicikala i invalidskih kolica u 2024. godini zauzela je firma Kripton Company sa 58.833.000 dinara. Ovaj poslovni rezultat sličan je dobiti koju je ovo preduzeće iz Bačke Topole ostvarilo i u 2023. godini – 54.563.000 dinara.
Na drugom mestu liste nalazi se preduzeće Venera Bike. Osnovana 2003. godine ova firma je jedan od vodećih proizvođača bicikala i opreme za biciklizam u Srbiji.
“Ponosni smo vlasnici više brendova bicikala, uključujući Visitor, Scout, Explorer i Venssini, koje sami dizajniramo i sklapamo. Kvalitet i pouzdanost su nam na prvom mestu, stoga iza svakog našeg bicikla stoje majstori koji su svoje iskustvo stekli u najpoznatijoj fabrici bicikala – Partizan iz Subotice”, navode na zvaničnom sajtu ovog preduzeća.
Pročitajte još:
Velo partner iz Kruševca je firma koja se našla na trećem mestu liste najvećih dobitaša sa rezultatom od 37.460.000 dinara u prošloj godini. Ovo mikro preduzeće posluje od 2018. godine u stoprocentnom vlasništvu Vladimira Rupnika.
bajroslastičar
22.7.2025 #1 AuthorLepo je da proizvodi iz naše zemlje imaju dobre karakteristike
ZELJKA
22.7.2025 #2 AuthorCini mi se da je sve manja zainteresovanost za bicikle. Sada su najpopularniji elektricni trotineti
SUNCE
22.7.2025 #3 AuthorPrvi put cujem za tako drastican pad 2023.
Aca1984
23.7.2025 #4 AuthorJa sam lično mislio da oni imaju super profit. Pošto kod nas su bicikli i delovi za bicikle dosta skupi. Mislim čak i ne opravdano