Proizvođači kuhinjskog nameštaja u krizi: Profit se prepolovio za tri godine
Firme u fokusuPoslovanjeSrbija
31.5.2025 15:31 Autor: Miljan Paunović 26



Iako je izrada kuhinjskog nameštaja po meri i dalje tražena usluga u Srbiji, bonitetni podaci ukazuju na to da se profitabilnost u ovom sektoru smanjuje iz godine u godinu. Iza atraktivnih kuhinjskih rešenja krije se industrija koja se sve teže nosi sa rastućim troškovima i niskim tržišnim cenama.
Današnji kupci sve češće biraju kuhinje koje su izrađene prema njihovim specifičnim potrebama, estetskim željama i dimenzijama prostora. Proizvođači odgovaraju na ove zahteve tako što koriste visokokvalitetne materijale poput medijapana, univera i visoko otpornih radnih ploča, dok sama izrada podrazumeva visok nivo preciznosti i stručnosti.
Prema podacima bonitetne kuće CompanyWall, ukupna dobit sektora proizvodnje kuhinjskog nameštaja značajno je opala u prethodne tri godine. U 2021. godini iznosila je 738,8 miliona dinara, dok je 2023. zabeležen pad na svega 367,5 miliona – što predstavlja više nego dvostruko smanjenje.
Jedan od primera firme koja uspeva da se održi na tržištu uprkos izazovima jeste Vinet d.o.o. iz Smederevske Palanke. Preduzeće postoji već tri decenije, a počelo je kao porodična stolarska radionica.
„Ideja za posao potekla je od Dragana Vasića, osnivača kompanije, u vremenu kada nije bilo dovoljno firmi koje se bave izradom kuhinja po meri i kompletnim enterijerima“, navodi direktor Milosav Vasić u razgovoru za Biznis.rs.
Firma danas zapošljava 20 ljudi, a osim u Srbiji prisutna je i na tržištima EU i Zapadnog Balkana.
Kako dodaje Vasić, potražnja na tržištu je stabilna, ali još uvek nedovoljna da bi došlo do povećanja cena. Kao dodatni izazov navodi rast plata zaposlenih koji ne prati cenovni nivo na tržištu.
Firma Vinet je koristila državne subvencije za nabavku mašina, što je, prema rečima Vasića, bilo od značajne pomoći u modernizaciji proizvodnje. Ipak, ni tehnološki napredak ne može da poništi izazove koje donosi balansiranje između troškova rada i konkurentnih cena.
Među 177 registrovanih preduzeća koja se bave proizvodnjom kuhinjskog nameštaja, Matis iz Ivanjice se izdvojio kao najprofitabilnije u 2023. godini sa dobiti od 215 miliona dinara, iako je to pad u odnosu na prethodnu godinu kada je ostvarena dobit od 267 miliona. Kompanija zapošljava čak 625 ljudi.
Pročitajte još:
Na drugom mestu je Fimas d.o.o. iz Beograda sa 44,3 miliona dinara dobiti i 53 zaposlena, dok je treći Artinvest d.o.o. iz Stare Pazove, koji je u 2023. ostvario dobit od 44 miliona, uz značajan pad u odnosu na 2022. kada je dobit iznosila 106 miliona dinara.
Ukupni prihodi sektora u 2023. godini iznosili su 14,6 milijardi dinara, što ukazuje na usporavanje rasta i pritisak na marže u delatnosti koja se suočava sa zahtevima tržišta, ali i ograničenjima domaće kupovne moći.
SUNCE
31.5.2025 #1 AuthorNedostatak radnika zahteva veće plate a kupovna moć nije toliko porasla da bi dozvolila porast cena i to je sve opšti problem za mnoge grane industrije .
darmar
31.5.2025 #2 AuthorKriza na sve strane
LEKI
31.5.2025 #3 AuthorProfit se prepolovio u vecini kompanija.
ELLA
1.6.2025 #4 AuthorDa nisu nerealno podigli cene situacija bi bila bolja
LAV
31.5.2025 #5 AuthorSvaka delatnost u nekim momentima prolazi kroz krizni period. Svakako sam sigurna da je to samo trenutno.
ZVONČICA
1.6.2025 #6 AuthorI ja sam uverena zato što su oni realno traženi dosta
JANA
31.5.2025 #7 AuthorNekada odnos cene i potraznje ne bude kako treba ,to su jako diskutabilne stvari ,mora lepo da se izabere kuhinja i od dobrog – proverenog prozivodjaca
Jelena
1.6.2025 #8 AuthorJasno je da proizvođači kuhinjskog nameštaja trpe veliki pritisak, rast plata i troškova ne prati cenovni nivo na tržištu. Potrebna je ozbiljna podrška sektoru kako bi se održala konkurentnost i sačuvala radna mesta.
Vanja
1.6.2025 #9 AuthorProfit se prepolovio zato su cene visoke!
KIMCHI
1.6.2025 #10 AuthorRazumem da su poraslr cene nabavnog materijala, ali crne montaze i proizvodnje su otisle zaista u nedogled
HANA
1.6.2025 #11 AuthorMožda i se i ne bi prepolovio kada bi se povelo raĉuna o realnim cenama i kupovnoj moći stanovništva…
Dux011
1.6.2025 #12 AuthorSve je otišlo u nedogled.
VERDE17
1.6.2025 #13 AuthorTreba balansirati izmedju troskova rada i konkurentnih cena
Vojislav
1.6.2025 #14 AuthorMislim da je ovo samo trenutna situacija.
Vojislav
1.6.2025 #15 AuthorMislim da je ovo samo privremeno.
REA
1.6.2025 #16 AuthorBesparica udarila na svakoga sem napredne
MinjaKristalŠminkanje
1.6.2025 #17 AuthorKvalitet mora ostati, ali tržište traži i pristupačnost.
Jeca
1.6.2025 #18 AuthorCene za sam materijal su jako skocile ,i proizvodjaci moraju naravno podici cene a posla nema nazalost.
Vojislav
1.6.2025 #19 AuthorSvuda vlada kriza.
VALERIJA
1.6.2025 #20 AuthorBaš šteta jer je rad sa drvetom ponekad prava umetnost koje ne može da se nadmaši.
gagica
1.6.2025 #21 AuthorSve je to deo situacije u kojoj se nalazimo.
JEKSICA25
1.6.2025 #22 AuthorDa su se mozda usresredili na kvalitet umesti na kvantitet mozda to i ne bi bilo tako
Šone
1.6.2025 #23 AuthorProfit mora biti manji kad su povećali cene kao da su jedini na svetu, sve skupo, nemaju ljude novca da prežive a kamoli da ulažu u nešto.
Brana
1.6.2025 #24 AuthorSve pohvale za Vinet
ZELJKA
1.6.2025 #25 AuthorBas me cudi! Podigli su cene kao da smo u Njujorku
Aca1984
2.6.2025 #26 AuthorOvo me brine. Nisam očekivao za industriju nameštaja i to sektor sme.