Proizvođači sladoleda ostvarili rast dobiti od 44 odsto
AgrobiznisFirme u fokusuPoslovanjeSrbija
1.11.2024 14:35 Autor: Miljan Paunović 13
Sladoled odavno nije više poslastica koja se konzumira samo tokom leta, pa sladoledžije, odnosno preduzetnici i kompanije koje se bave ovom delatnošću, ne moraju da brinu. To potvrđuju i rezultati iz finansijskih izveštaja za 2023. godinu.
Naime, industrija sladoleda u Srbiji, sa 195 registrovanih firmi, ostvarila je veoma pozitivne rezultate tokom 2023. godine, uz ukupnu dobit od skoro 1,4 milijarde dinara, što je rast od 44 odsto u odnosu na 2022, pokazuju podaci bonitetne kuće CompanyWall.
Firme u ovoj delatnosti pokazale su otpornost na ekonomske izazove, održavajući stabilnu potražnju za sladoledom tokom cele godine. Veće kompanije, poput Frikoma i Froneri Adriatic predvode tržište po prihodima, ali sve više malih proizvođača uspešno se probija, plasirajući zdravije i prilagođene proizvode.
Najveći proizvođač sladoleda u Srbiji, kompanija Frikom, ostvarila je prihode od 16,6 milijardi dinara i dobit od 1,3 milijarde dinara, zapošljavajući oko 1.400 radnika. Druga na listi najvećih dobitaša, firma Froneri Adriatic, uprkos prošlogodišnjim gubicima postigla je dobit od 34 miliona dinara, sa ukupnim prihodima od 7,5 milijardi dinara.
Iako su ove velike kompanije dominantne, rast manjih brendova, poput Bacio Gelato i Crna Ovca, pokazuje uspeh kroz personalizovane proizvode i brend strategiju.
Aleksandra Ćalić iz firme Bacio Gelato iz Beograda u razgovoru za Biznis.rs kaže da stanje u ovoj delatnosti oscilira, iako je primetan rast potražnje za sladoledima i kolačima, sa promenom fokusa na zdravije sastojke i inovativne ukuse.
„Potražnja sladoleda varira tokom godine, ali je u prethodnim godinama primetan skok u prodaji i van sezone, odnosno mimo letnjeg perioda, kada se sladoledi inače najviše prodaju. Najčešći problem sa kojim se susrećemo je povećanje cena i nestabilnost u nabavci sirovina, što je posledica kako klimatskih, tako i ekonomskih promena na globalnom nivou. Ovo nas je navelo da sve sastojke i sirovine koje možemo kupujemo od lokalnih, manjih preduzeća i time doprinesemo i njihovoj stabilnosti i održanju. Takođe, konkurencija u našoj delatnosti je sve veća, a to rešavamo razvijanjem novih i zdravijih ukusa, kao što su sladoledi bez šećera, proteinski sladoledi, kao i sirovi kolači. Fokusirani smo na jačanje brenda i korišćenje društvenih mreža, kako bismo privukli nove kupce i redovno obaveštavali ljude o promenama“, objašnjava Ćalić.
Naša sagovornica ističe da je njihovo poslovanje fokusirano na proizvodnju sladoleda i kolača vrhunskog kvaliteta, a zadovoljavajući poslovni rast u prethodne tri godine rezultat je kombinacije kvaliteta proizvoda, efikasnog marketinga i prilagođavanja potrebama potrošača.
„Uočili smo rast potražnje za sladoledom upravo zbog inovativnosti i plasiranja sezonskih ukusa. Kao mikro preduzeće fokusiramo se na kvalitet i personalizaciju proizvoda. Ono što je bitno napomenuti jeste da su naši sladoledi i kolači ručno rađeni. Mnoga lokalna preduzeća su to prepoznala, pa je i naša mreža veleprodaje iz godine u godinu sve veća. Sve u svemu, zadovoljni smo rezultatima, ali nastavljamo da tražimo nove prilike za rast i unapređenje“, kaže Aleksandra Ćalić.
Od osnivanja 2009. godine, Bacio Gelato je prošao kroz značajne promene i prilagođavanje novim trendovima i tehnologijama. Naša sagovornica navodi da su investirali u modernizaciju opreme koju svakodnevno koriste i time postigli veću efikasnost i kvalitet, ali i smanjili neke od troškova.
Pročitajte još:
„U planu je širenje asortimana proizvoda, sa fokusom na osluškivanje želja i potreba naših kupaca. Sa širenjem mreže veleprodaje težimo i proširenju kapaciteta proizvodnje, kako bismo povećali našu sposobnost da odgovorimo na rastuću potražnju“, kaže Aleksandra Ćalić.
Bacio Gelato je u 2023. godini zabeležio dobit od 12,14 miliona dinara, dok su prihodi iznosili 22,2 miliona dinara i bili su veći nego godinu dana ranije za skoro 16 miliona dinara.
Dux011
1.11.2024 #1 AuthorPa lepo.
PAVLE-2005
1.11.2024 #2 AuthorZa sladoled ne postoji godišnje doba
SHALIMAR
1.11.2024 #3 AuthorLeto nikad duze i toplije,cene sladoleda nerealne ali smo ga svi kupovali
DZENI
3.11.2024 #4 AuthorBas tako
Googoole
2.11.2024 #5 AuthorZiveo sladoled 😄
KIMCHI
2.11.2024 #6 AuthorTrenutna popularnost i marketing, nista vise
Grocka
2.11.2024 #7 AuthorBilo dugo vruce leto, logicno
Brana
3.11.2024 #8 AuthorOmiljena poslastica
Brana
3.11.2024 #9 AuthorOmiljena poslastica
Brana
3.11.2024 #10 AuthorOmiljena poslastica
Brana
3.11.2024 #11 AuthorOmiljeniiiii
BIJUTI27
5.11.2024 #12 AuthorZasluženo su lideri naše omiljene poslastice
Melisa
8.11.2024 #13 AuthorNije vazno,svi ga volimo