Raspisana tri tendera za promociju Srbije u svetu
12.3.2025 08:18 Autor: Redakcija Biznis.rs 1



Kancelarija za javnu i kulturnu diplomatiju Republike Srbije objavila je pre nekoliko dana tri tendera čiji je cilj da se unapredi ugled Srbije u svetu, da se u svetu promoviše srpska kultura, kao i da se Srbija digitalno promoviše – i u zemlji u svetu.
U tenderima koji su objavljeni nije navedena procenjena cena ovih usluga, ali jeste cilj ovih kampanja – „da Srbiju predstave kao zemlju koja je u skladu sa savremenim tendencijama u globalnim političkim i ekonomskim procesima, ali koja istovremeno ne zaboravlja svoje kulturno i istorijsko nasleđe“.
U ovim kampanjama, kako se pojašnjava, biće korišćene „najsavremenije komunikacione platforme, digitalni kanali i socijalne mreže, koje će omogućiti Srbiji da dopre do šire javnosti i da izgradi održiv i pozitivan imidž u svetu”, piše eKapija.
“Unapređenje pozitivnog imidža na globalnom nivou postalo je centralna tačka strateškog delovanja Republike Srbije. U multipolarnom i veoma dinamičnom okruženju, stvaranje snažnog i pozitivnog imidža predstavlja temelj na kojem se razvijaju diplomatski odnosi sa drugim zemljama. Danas, kada je svet povezan kroz mrežu ekonomskih, političkih i društvenih odnosa, svest o mestu Srbije u ovim procesima je od ključne važnosti. Zadatak svih aktera u ovom procesu je da taj identitet i vrednosti predstave na način koji će doprineti jačanju imidža Srbije kao inovativne, napredne i odgovorne zemlje, koja održava duboke veze sa međunarodnom zajednicom”, navedeno je u tenderskoj dokumentaciji.
U okviru prvog tendera, koji se odnosi na unapređenje imidža Srbije, predviđena je izrada dokumentarnog serijala istorijskog karaktera, izrada dokumentarnog filma, kao i angažovanje najmanje 10 stranih novinara i TV ekipa koje će, kako se navodi u dokumentaciji, kroz intervjue, reportaže i dokumentarne priloge ojačati sliku o Srbiji, istaći njene uspehe i potencijale i podstaći interesovanje stranih turista i investitora.

Ovim tenderom je predviđeno i pružanje podrške za osnivanje stranih dopisništava u Srbiji. Reč je o najmanje jednoj stranoj medijskoj agenciji koja će izveštavati o aktuelnim dešavanjima u Srbiji.
Kako se navodi u dokumentaciji, ovaj tender obuhvata i izradu i titlovanje video sadržaja, prevod knjiga i izradu brošura.
Što se tiče promocije srpske kulture u svetu, u dokumentaciji za tender koji se odnosi na te usluge navodi se da „program promocije države i nacionalnih interesa na globalnom nivou predstavlja jedan od najvažnijih stubova savremene spoljne politike, koji ima za cilj stvaranje i jačanje pozitivne slike u međunarodnom okruženju.“
“Srpska kultura, sa svojom dugom i bogatom tradicijom, predstavlja izuzetan resurs koji može biti iskorišćen kao jedan od glavnih alata za poboljšanje spoljnih odnosa i jačanje globalne vidljivosti Srbije”, navodi se u dokumentaciji.
Kao prvi projektni zadatak u okviru ovog tendera navodi se predstavljanje AP Kosova i Metohije u inostranstvu kroz umetnost i kulturu, drugi zadatak je multimedijalna međunarodna prezentacija kulturnih i naučnih potencijala Srbije, a treći organizacija muzičkog događaja u inostranstvu (u Francuskoj, Španiji ili Italiji) kojim će biti predstavljena etno muzika Srbije.
Tenderom su obuhvaćeni i prezentacija i promocija srpskih kreativnih industrija, kao i osmišljavanje i kreiranje video sadržaja o značaju srpskih kreativnih industrija. Kao šesti projektni zadatak navodi se globalna vidljivost kreativnog sektora, u kojem je centralni događaj otvaranje novog kreativno-inovativnog centra Ložionica u Beogradu.
Pročitajte još:
Trećim raspisanim tenderom traži se izvođač za digitalno promovisanje Republike Srbije u zemlji i inostranstvu.
Rok za podnošenje prijava za sva tri tendera je 24. mart.
gagica
12.3.2025 #1 AuthorNije lose malo pojacati promociju.