istraživanje masterindexa

Raste popularnost beskontaktnog metoda plaćanja

BiznisPoslovanjeSrbija

3.11.2023 19:15 Autor: Redakcija Biznis.rs 7

Raste popularnost beskontaktnog metoda plaćanja Raste popularnost beskontaktnog metoda plaćanja
Da su beskontaktna plaćanja sve popularnija metoda plaćanja govore i ovogodišnji podaci Masterindex istraživanja, godišnjeg ispitivanja navika korisnika kartica koje sprovodi kompanija Mastercard. U... Raste popularnost beskontaktnog metoda plaćanja

Da su beskontaktna plaćanja sve popularnija metoda plaćanja govore i ovogodišnji podaci Masterindex istraživanja, godišnjeg ispitivanja navika korisnika kartica koje sprovodi kompanija Mastercard.

U okviru ovogodišnjeg istraživanja, čak 81 odsto ispitanika istaklo je kako su beskontaktne metode metode plaćanja brže i jednostavnije u odnosu na neke druge platne metode, dok je 41 odsto ispitanika na prvo mesto stavilo bezbednost.

Govoreći o mestima na kojima se koriste beskontaktna plaćanja, najveći broj ispitanika istakao je supermarkete i prodavnice (49 odsto), dok 31 procenat ispitanika beskontaktno plaća na benzinskim pumpama. Ostale lokacije na kojima se plaća beskontaktne su prodavnice odeće, obuće i nakita (28 odsto), male lokalne radnje (27 procenta), apoteke i privatne zdravstvene ustanove (23 odsto), drogerije i parfimerije (18 odsto) i restorani i kafići (18 procenata), navodi se u saopštenju.

Beskontaktna plaćanja su osim putem fizičkih platnih kartica, moguće i u okviru mobilnih novčanika, što je opcija za čije je korišćenje zainteresovano 29 odsto ispitanika MasterIndex studije. Da su mobilni telefoni atraktivna opcija za različite platne metode, potvrđuju u rezultati po kojima 33 odsto ispitanika bi želelo da prenosi sredstva sa jedna na drugu karticu putem broja telefona ili imejla primaoca, dok bi 30 odsto njih želelo da obavlja transakcije kao direktne prenose u okviru mobilnih aplikacija.

MasterIndex istraživanje

„Veća zainteresovanost korisnika za beskontaktne metode plaćanja nas veoma raduje budući da one predstavljaju temelj za mobilne novčanike i slične inovativne, savremene metode plaćanja. Kako bismo podstakli korisnike da isprobaju mobilna plaćanja, pokrećemo novu tržišnu kampanju u okviru koje će korisnici koji u toku jednog vikenda obave plaćanja mobilnim telefonom u iznosu od minimum 3.000 dinara, ostvariti keš-bek od 1000 dinara, i tako do devet puta u toku trajanja kampanje. Verujemo da je to još jedna dobra prilika da podstaknemo i edukujemo ljude u pogledu praktičnosti, brzine i pre svega sigurnosti mobilnih plaćanja, i želela bih da se zahvalim svim partnerima koji zajedno sa nama, rade na daljoj modernizaciji platnog tržišta Srbije“, izjavila je Jelena Ristić, direktorka kompanije Mastercard za tržišta Srbije, BiH i Crne Gore.

MasterIndex istraživanje

MasterIndex pokazaje da je 53 odsto ispitanika zainteresovano za biometrijsku identifikaciju, u odnosu na 54 procenata onih koji su zainteresovaniza potvrdu plaćanju pomoću PIN koda. Biometrijska autentifikacija skeniranjem otiska prsta prihvatljiva je za 31 odsto ispitanika, dok je autentifikacija skeniranjem lica metoda koju želi da koristi 22 odsto ispitanika.

  • ŽIZI

    5.11.2023 #1 Author

    Ne raste, nego žele da drže sve pod svojom kontrolom!

    Odgovori

  • NATI

    5.11.2023 #3 Author

    Vecinom mladja populacija koristi kartice za placanje

    Odgovori

  • MAXMAD

    5.11.2023 #4 Author

    Kodbeskontaktnog plaćanja se ne vidi fizčki novac a ovde smo navikli da ga uopšte ne vidimo u bilo kojoj varijanti.

    Odgovori

  • SABRINA

    6.11.2023 #6 Author

    Prošlo vreme nošenja novca…plaćanje karticom je mnogo lakše.

    Odgovori

  • colorida_cielo

    20.11.2023 #7 Author

    To postoji skriveni problem kao što u Kini rade ako ne poštujete zakon.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.