Raste potreba za logopedima u Crnoj Gori
25.2.2025 16:57 Autor: Mirjana Vasić Adžić 2



Potreba za logopedima u Crnoj Gori je znatno porasla poslednjih godina. Razlog je što sve više dece ima poteškoće u razvoju govora u odnosu na broj logopeda koji može da odgovori na ove zahteve. Broj privatnih logopedskih centara raste, ali i dalje nije dovoljan da bi se odgovorilo na potrebe dece i odraslih kojima je neophodna stručna pomoć.
Za Biznis.rs svoje poslovno iskustvo u oblasti pružanja logopedskih usluga i rada sa decom i odraslima podelila je Suada Drpljanin-Fetić.
„Logopedski centar Logoškolica osnovan je 2020. godine u Bijelom Polju i jedina je ustanova ovog tipa na sjeveru Crne Gore. Naša djelatnost obuhvata širok spektar usluga za djecu i odrasle, uključujući logopedske, psihološke i defektološke tretmane, neurofeedback, Tomatis metodu, senzornu integraciju, Montesori sobu, fizioterapeuta, školu crtanja i slikanja, nastavnu podršku i druge edukativne programe”, kaže na početku razgovora Suada Drpljanin-Fetić, vlasnica i direktorka centra.
Prema njenim rečima korisnici u Logoškolici su prvenstveno deca sa govorno-jezičkim i razvojnim poteškoćama, kao i njihovi roditelji koji traže stručnu podršku. Takođe, rade i sa školskom decom kojoj je potrebna pomoć u učenju, kao i sa odraslim osobama koje imaju potrebe za logopedskom ili psihološkom podrškom.
„Do korisnika dolazimo putem preporuka zadovoljnih roditelja, saradnje sa stručnjacima iz različitih oblasti, kao i putem digitalnih kanala – društvenih mreža i veb-prezentacija. Veliku ulogu igra i naša prepoznatljivost u lokalnoj zajednici”, ističe Drpljanin-Fetić.
Ekonomska i politička dešavanja koja su pogodila svet od 2021. godine naovamo osetili su svi učesnici na tržištu, a oni čija delatnost podrazumeva rad sa decom i kroz profesionalni angažman. Poslovanje Logopedskog centra Logoškolica u proteklim godinama sagovornica ocenjuje kao stabilno i progresivno, uprkos izazovima koje su doneli globalni i ekonomski faktori.
„Pandemija je imala značajan uticaj na rad sa djecom, jer su fizički tretmani i terapije bili otežani. Međutim, uspjeli smo da se prilagodimo i pružamo određene vrste podrške online”,otkriva.
Takođe, ističe da je rat u Ukrajini doneo ekonomske turbulencije koje su uticale na nabavku određenih materijala i terapijskih sredstava, ali su obezbedili kontinuitet u radu zahvaljujući pažljivom planiranju i prilagođavanju cenovne politike.

„Povećani troškovi energenata i inflacija donekle su uticali na troškove poslovanja, ali smo ih amortizovali bez značajnog povećanja cijena usluga, jer nam je prioritet bio zadržavanje dostupnosti usluga za sve korisnike”, ističe.
Prethodna 2024. za Logopedski centar Logoškolica bila je godina ekspanzije i razvoja.
„Najznačajniji korak bio je otvaranje trećeg centra u Baru prošle godine, gdje smo obezbijedili Montesori sobu i Tomatis terapiju, što nam je omogućilo da proširimo svoje usluge i van Bijelog Polja”, otkriva.
Iako poslovanje uspešno širi i u druge gradove, ograničavajući faktori na tržištu su prisutni, a prema njenim rečima i dalje je to ekonomska nestabilnost i nedostatak kvalifikovanog kadra u određenim oblastima.
„Ipak, primjećujemo blago smirivanje inflacije, što nam omogućava da planiramo dugoročnije investicije i poboljšanja u radu. S druge strane, rast interesovanja roditelja za savremene terapijske metode i edukativne programe predstavlja pozitivan faktor koji doprinosi našem daljem razvoju”, zajključuje.



Ako bi mogli nešto promeniti ili unaprediti onda bi se trebalo zalagati, smatra Drpljanin-Fetić, za veće subvencije i podršku od strane države, jer bi to omogućilo da njihove usluge budu još dostupnije što većem broju dece i roditelja, lakše zapošljavanje stručnog kadra, jer postoji manjak specijalizovanih terapeuta u određenim oblastima, a velika je potreba za njihovim uslugama i znanjem, bržu implementacija novih metoda rada, jer su neke inovativne terapijske tehnike još uvek nedovoljno zastupljene na teritoriji Crne Gore.
Međutim, uprkos izazovima, Logopedski centar Logoškolica nastavlja da raste i razvija se, pružajući visokokvalitetne usluge i podršku deci i roditeljima.
Srednjoročni ciljevi centra koji bi trebalo da se realizuju u naredne dve do tri godine podrazumevajudalje unapređenje postojećih usluga i proširenje terapijskih metoda, jačanje tima kroz dodatne edukacije i angažovanje novih stručnjaka, unapređenje saradnje sa drugim relevantnim institucijama u oblasti logopedije, defektologije, psihologije i edukacije.
U dugoročne ciljeve spadaotvaranje dodatnih centara u drugim crnogorskim gradovima, uvođenje novih terapijskih metoda i inovacija u radu sa decom i odraslima, povećanje kapaciteta za pružanje usluga, uključujući bolje tehničko opremanje i veći broj stručnjaka.
Pročitajte još:
„Naš krajnji cilj je da Logoškolica postane referentni centar za razvojnu podršku djeci i odraslima u Crnoj Gori i šire”, ističe.
Nakon četiri godine rada Suada Drpljanin-Fetić ponosna je što je otvaranjem trećeg centra u Baru uspela da delovanje i poslovanje proširi van matičnog Bijelog Polja, čime su postali dostupniji većem broju korisnika.
„Naš ponos je na prvom mestu kvalitet i rezultati rada sa djecom, gdje se svakodnevno vidi napredak u govoru, učenju i komunikaciji. Povjerenje roditelja i korisnika, koje smo stekli kroz profesionalan pristup i posvećenost. Veliki ponos je i stručni tim Logoškolice, koji kontinuirano unapređuje svoje znanje i prati savremene trendove u logopediji i edukaciji. Sveukupno naš rad ima i društveni doprinos, jer omogućavamo djeci sa različitim poteškoćama da dobiju adekvatnu podršku i unaprijede kvalitet svog života”, kaže za kraj Suada Drpljanin-Fetić.
Najuspešnija crnogorska mikro preduzeća u ostalim zabavnim i rekreativnim delatnostima, po prihodima | |||
---|---|---|---|
Pozicija | Ime preduzeća | Ukupni prihodi | Rezultat poslovanja |
1. | OMC COMPANY | 384.346 | 34.341 |
2. | TRIDA-ME | 278.745 | 175 |
3. | MORSKA OBALA | 278.497 | 22.928 |
4. | SUNRISE INVEST | 276.023 | 17.136 |
5. | M S E | 267.191 | 36.812 |
6. | TEATRO MNE | 240.018 | 17.502 |
7. | Y. C. JUG | 217.706 | 15.668 |
8. | MONTENEGRO EVENT AGENCY | 179.365 | 40.634 |
9. | WATERFALL | 162.178 | 18.319 |
10. | REALPLAY | 138.430 | 38.606 |
11. | NORA FORA DOO | 135.731 | 36.619 |
12. | ALMARA | 120.000 | 62.064 |
13. | PREDATOR GAME DOO | 104.778 | 56.040 |
14. | LOGOPEDSKI CENTAR LOGOSKOLICA | 100.949 | 3.799 |
15. | SANTA FE | 100.683 | 15.404 |
16. | RED ROCK | 95.011 | 25.518 |
17. | CLUE | 91.396 | 20.636 |
18. | GOLD WINNER DOO | 82.718 | 3.820 |
19. | TARDIS ENTERIJER | 73.521 | 3.261 |
20. | COSMOS MONTENEGRO DOO | 63.151 | 23.621 |
21. | MONTE LORD | 58.724 | 4.816 |
22. | GO KART | 54.729 | 9.388 |
23. | VUKČEVIĆ KIDS | 52.778 | 17.511 |
24. | DESPOTOVIĆ GROUP | 49.992 | 46.344 |
25. | URBAN KIDS DOO | 43.986 | 688 |
26. | PETIT GARCON | 43.253 | 7.788 |
27. | RAFTING-BATO MNE | 40.782 | 2.152 |
28. | MAGIC LAND | 38.181 | 3.837 |
29. | DJEČIJA ZONA DOO | 37.589 | 6.663 |
30. | RAFTING MONTENEGRO | 33.029 | 13.666 |
31. | FUN CONCEPT | 31.207 | -30.643 |
32. | OUTDOOR ADVENTURES | 29.627 | 1.235 |
33. | JAMAN I DALIA | 26.996 | 5.943 |
34. | KREATIVNI CENTAR TIC-TAC | 26.504 | 360 |
35. | NAŠA STVAR DOO | 25.286 | 2.316 |
36. | ELIT FIT | 23.037 | 1.598 |
37. | M.T. VUKOVIĆ I ORTACI | 22.453 | 209 |
38. | DARYNA | 21.709 | 13.974 |
39. | ITIAKI | 21.477 | 1.680 |
40. | DJEČIJE CARSTVO DOO | 20.354 | 4.635 |
41. | INTEGRATIVNI PORODIČNI CENTAR & TON TON | 20.276 | 510 |
42. | PRO DIVING | 18.587 | 1.631 |
43. | ŠKOLICA | 17.667 | 169 |
44. | BUDVA PLUS MNE | 13.677 | 404 |
45. | PLAVA PLANETA | 9.052 | 324 |
46. | ŠIR KAN | 6.975 | 591 |
47. | PAKITO DOO | 6.613 | 3.233 |
48. | KIDS CENTAR | 5.940 | 161 |
49. | MONTENEGRO CANYONING | 3.470 | 1.392 |
50. | SUNSHINE ART DOO | 3.335 | 242 |
51. | ELFIMOV TECH DOO | 2.761 | 346 |
izvor: CompanyWall, *svi podaci su za 2023. godinu, u evrima |
WanderingSpirit
25.2.2025 #1 AuthorSve više ljudi shvata koliko je važna briga o govoru i komunikaciji
Natasa
26.2.2025 #2 AuthorNedostatak komunikacije izaziva ovakva stanja kod dece ,ne računajući zdravstvene prirode tegobe i upotreba mobilnih telefona u najranijem uzrastu.