Rastu gubici proizvođača tepiha, mala preduzeća jedva opstaju
Firme u fokusuPoslovanjeSrbija
12.12.2025 12:27 Autor: Miljan Paunović 1

Očigledno je da tepisi više nisu u modi kao što su bili u prošlom veku – neko novo doba i način življenja promenili su i mesta rada i stanovanja u smislu enterijera, te se tepisi koriste sve manje. To se direktno odražava, pre svega, na preduzeća koja ih proizvode, a potom i na ona koja se bave njihovom prodajom.
Među proizvođačima tepiha i prekrivača za pod situacija nije dobra jer su rezultati poslovanja 39 preduzeća koja se u Srbiji bave ovim poslom u minusu već dve godine zaredom.
Prema podacima bonitetne kuće CompanyWall, zabeležen je gubitak ovih firmi od 1.070.000 dinara u 2024. godini, što je značajan rast u odnosu na godinu dana ranije kada je iznosio 40.000 dinara.
Zdravko Jovanov, vlasnik zanatsko-trgovinske radnje Moj dom iz Rume, kaže za Biznis.rs da su ukupni poslovni rezultati u ovoj delatnosti loši iz više razloga.
„Prvo smo imali pandemiju korona virusa, a sada i stanje u državi nije baš najbolje i to se direktno odražava i na naš posao. Konkurencija je velika, došli su turski proizvođači u Srbiju. Veleprodaja je velika, a cene su kao u maloprodaji i mi mali se polako gasimo. Generalno, naša firma funkcioniše i opstaje jer radimo porodično, tako da nemamo dodatne izdatke“, objašnjava naš sagovornik.
Jovanov dodaje da posluju u Srbiji, te da imaju saradnju sa poslovnim partnerom iz Turske koji uvozi tepihe, a oni rade maloprodaju.
„Pritom izrađujemo otirače, sedalice, prekraćujemo tepihe po određenim dimenzijama, radimo i PVC podove, itisone, staze po meri…“, kaže Jovanov.
Za nepovoljne rezultate u ovoj delatnosti i nezavidnu situaciju većine preduzetnika nisu krivi samo veliki igrači, već i klimatske promene. Naš sagovornik kaže da se i zavese sve manje proizvode, pa i tepisi, koji se češće stavljaju kao detalj u stanu ili kancelarijama, a nekada su veliki kvalitetni vuneni tepisi išli „od zida do zida“.
„Podna grejanja su aktuelna, a to ne ide zajedno sa tepihom“, ističe Jovanov.
Na vrhu liste najuspešnijih preduzeća u ovoj delatnosti, prema ostvarenoj dobiti u 2024. godini, nalazi se „Atelje Antre“ d.o.o. iz Stare Pazove sa rezultatom od 904.000 dinara.
Oni su zadržali prvu poziciju kao i pre dve godine, s tim što su tada imali neštonižu dobit – iznosila je 724.000 dinara. Ovaj proizvođač vunenih tepiha zapošljava osmoro radnika.
Na drugom mestu nalazi se firma Kalfa-Majstor d.o.o. iz Gadžinog Hana, koja je u 2024. ostvarila dobit od 153.000 dinara, nešto manju od 166.000 dinara godinu ranije. U prošloj godini imali su jednog zaposlenog.
Pročitajte još:
I preduzeće na trećem mestu takođe je imalo jednog registrovanog radnika u prošloj godini, a ostvarilo je dobit od 151.000 dinara. Reč je o tepih servisu Marković 015 iz Šapca, čija je dobit u 2023. bila nešto niža i iznosila je 139.000 dinara.
Niske dobiti ovih uspešnih preduzeća pokazuju koliko je situacija u ovoj delatnosti neizvesna, i da joj svaka kriza donosi nove probleme i dovodi u pitanje njen opstanak, barem kada je reč o mikro i malim preduzećima.















SABRINA
12.12.2025 #1 AuthorTepisi nikada neće izaći iz mode,samo što se sada mnogi manje odlučuju za njih iz praktičnih razloga.